Skip links
kaliteli-icerik-olusturmak-icin-kontrol-listesi

Kaliteli İçerik Oluşturmak İçin Kontrol Listesi

Her zaman söylediğimiz üzere, web siteleri markanızın dijital dünyadaki yansımasıdır.  Markanızın itibarını güçlendirmek için sitenizde yapacağınız her optimizasyon önemlidir ancak içerik, bu önem listesinin başında gelir. Madem “İçerik kraldır” diyoruz, o halde markanızı vezir edebilmesi ve ziyaretçilerinizi müşterilere dönüştürmesi için bir kontrol listesi şarttır.

Bu içerikte, ziyaretçilerinize etkileyici ve eksiksiz bir içerik sunarak onları potansiyel müşteriler haline getirecek bir içerik kontrol listesi paylaşacağız

Kaliteli İçerik Nedir?

Kaliteli içerik, kullanıcı odaklı tasarlanmış içeriktir. İlk adım olarak hedef kitlenizi ve potansiyel müşterilerinizi tanımanız önemlidir. Böylece onların ilgi alanları ve ihtiyaçlarına uygun ürün ve hizmetleri sunarken, içeriklerinizi de bu alanlarla bağlantılı olarak optimize ederek onları bilgilendirebilirsiniz. 

İkinci adım, içeriklerinizi kitleniz için erişilebilir kılmanızdır. Erişilebilirlik adımlarını ve erişilebilirliğinizi nasıl kontrol edeceğinizi linkten inceleyebilirsiniz. Buna ek olarak mobil dostu, duyarlı tasarıma sahip sitelerde yayınlanan içerikler, kullanıcı deneyimini iyileştirir.

Kaliteli içerikler; okunabilirlik seviyesi yüksek, her an erişilebilir, değerli bir içerik sunan, paylaşım ve satın alma motivasyonu oluşturan içeriklerdir.

Kaliteli İçerik Neden Önemlidir?

Kaliteli içerik, ilgi çekici olduğundan okuyucuların sitenizde gezinme süresini artırır. Etkileyici içerikler, organik trafiği artırır ve arama motoru sıralamalarında öne çıkmanızı sağlar. Okuyucuların ihtiyaçlarına uygun olan, bilgilendirici içerikler daha çok paylaşılır ve daha geniş bir kitleye ulaşmanıza, sosyal medya platformlarında yer almanıza imkân tanır. Böylece uzun vadede sadık bir takipçi kitlesi elde edebilir, bu takipçilerden potansiyel müşterilerinizi oluşturabilirsiniz.

Kaliteli içerik oluşturmak, hem kullanıcı hem de arama motoru deneyiminizi iyileştirmeniz için önemlidir.

kaliteli-icerik-kontrol-listesi

5 Adımda Kaliteli İçerik Oluşturmak İçin Kontrol Listesi

Kaliteli bir içerik oluşturmak için geliştirmeniz gereken unsurlar oldukça fazladır. Bunları belirli başlıklar altında toplayarak işinizi kolaylaştırabilirsiniz.

5 Temel adım ile kaliteli içerik oluşturmak için kontrol listesi: 

  1. Erişilebilirlik
  2. Okunabilirlik
  3. Anlaşılabilirlik
  4. Uygulanabilirlik (Eyleme Geçirilebilirlik)
  5. Paylaşılabilirlik

 Erişilebilirlik

İçeriğinizin erişilebilir olması, geniş bir kitleye hitap etmesi anlamına gelir. “6 Adımda Erişilebilirlik ve SEO” içeriğinde, sitenizi nasıl erişilebilir kılabileceğinizden bahsetmiştik.

Erişilebilir içerik kullanıcılarınız tarafından kolayca bulunabilen, anlaşılabilen ve etkileşim sağlanabilen içeriktir.  

Görsellere Alt Metin ve Sesli İçeriklere Altyazı Ekleyin

Sitenizin herkes için erişilebilir olmasının ilk koşullarından biri, görsellerine eklenen alt metinler ve sesli içeriklerde yer alan altyazılardır. Böylece kitleniz içerisinde işitme ve görme kaybı olan ziyaretçilerinize sitenizin içeriğini daha iyi anlamaları için gerekli koşulları oluşturmuş olursunuz. Aynı zamanda görsellere eklenen alt metinler, görselin neyi ifade ettiğini arama motorlarının da anlamasını sağlar. Böylece siteniz hem her ihtiyaca uygun hem daha erişilebilir tasarlanmış olur.

Site Bağlantılarını Kullanıcı Odaklı Oluşturun ve Kontrol Edin

İçeriğinizin kolayca bulunabilmesi için bağlantılarınızın sorunsuz çalışması gerekir. Aynı zamanda doğru yerde kullanılan ilgili bağlantılar, kullanıcının istediğiniz alana yönelmesini sağlayacak ve deneyimini olumlu etkileyecektir. 
Örneğin Search Console ve Google Analytics analiz araçlarını bir arada kullandığınız bir blog yazısı yazıyorsunuz. İki analiz aracı hakkında daha önceden yazdığınız detaylı bir bilgilendirme yazısına link vermeniz, kullanıcının sayfanızda sorunsuz bir şekilde gezinmesini ve sitenizi tanımasını sağlar. Bu bağlantıların hata vermemesi ve sorunsuz çalışması için belirli aralıklarla kontrol edilmesi gerekir. Böylece ziyaretçilerinizin sayfada gezinme etkinliği kısıtlanmadan sorunsuz gerçekleşir. 

Başlık ve Meta Açıklamaları Optimize Edin

İçeriğinizin ne hakkında olduğunu en iyi şekilde ifade eden başlık ve açıklamaları oluşturmaya özen gösterin. Hangi anahtar kelimeyi hedefliyorsanız, URL, başlık ve açıklamada bu kelimeyi konumlandırın. Unutmayın, başlık ve açıklamalarınız, arama sonuç sayfasında (SERP) sıralanırken arama motorları ve kullanıcılar tarafından anlaşılabilir ve erişilebilir olmanızı sağlar. Bu nedenle anahtar kelimeleri içermesi ve etkileyici olması önemlidir.

Okunabilirlik

Günümüzde içerik kaliteli dahi olsa, kullanıcıyı okumaya teşvik etmek için etkileyici unsurların kullanılması gerekiyor. Ayrıca bilginin artık daha erişilebilir olması, insanların daha zahmetsiz arama yolları tercih etmesine neden oluyor. Ziyaretçiniz sayfaya girdiği anda içeriği okumaya değil taramaya başlıyor. Araştırmalara göre web tasarımında en çok kullanılan model, F deseni tarama modelidir. 
F Deseni Tarama Modeli

F deseni okuma modeli, kullanıcıların göz hareketlerini optimize ederek önemli bilgileri “F” harfi şeklinde, en üstte ve solda toplar. Bu şekilde kullanıcılar, sayfayı açtıklarında ilk olarak en kritik bilgileri görürler. Ayrıca, göz hareketleri sol kenara yakın kalırken yapılan yatay taramalar, kullanıcıların daha az çaba sarf ederek bilgiyi almasını sağlar. 

Her web sitesi sahibi ve içerik yazarı, içeriğinin tamamının ziyaretçi tarafından okunmasını istese de, her zaman bu durum mümkün değildir. Yine de okuma deneyimini iyileştirmek ve ziyaretçinin sayfada geçirdiği süreyi artırmak için kullanabileceğiniz ipuçları mevcuttur. 

Etkileyici Başlık ve Açıklamalar 

Konuya dair bilgi veren, kullanıcıyı içeriğinizi okumaya teşvik eden etkileyici başlık ve açıklamalar seçin.  

Anahtar Kelimelerin Yoğunluğu

Okuma deneyiminin olumsuz etkilemeyecek yoğunlukta anahtar kelimeler kullanın. Unutmayın, anahtar kelime doldurma (keyword sutffing) siyah şapka SEO taktiklerindendir. Arama motoru ve kullanıcı deneyiminizi olumsuz etkiler. 100 kelime başına 2-3 anahtar kelime kullanın. Böylece okuyucuyu yormadan istediğiniz bilgileri verebilirsiniz. 

İçerik Başında Yer Alan “İçindekiler” Bölümü

İçindekiler bölümünüzde başlık ve alt başlıklarınız sıralı ve düzenli bir biçimde yer alır. Ziyaretçiler içerikte neyi anlatmak istediğinizi ve hangi alanlara değindiğinizi buradan kolay bir şekilde görebilirler. Verdiğiniz bağlantılarla doğrudan istedikleri başlığın altına gidebilirler ve bu durum okuma deneyimini iyileştirir.

Teknik Dil Kullanımı

Teknik cümleler kurmanız gerekiyorsa kısa tanımlara da yer verin. Okuyucunun konuya dair ne kadar bilgisi olduğunu bilmediğinizden, yoğun bir teknik dil kullanımından kaçının. Açık ve anlaşılır olun.

İçerik Düzeni

Paragraf arası boşlukları iyi değerlendirin, uzun paragraflardan kaçının. Etkileyici bir giriş yaparak, ilk bölümde içeriğinizin amacını belli edin. 

Okuma Deneyimini İyileştirmek İçin Listeleme Yöntemi 

Uzun paragraflar yerine anlatmak istediğiniz konuyu maddeler halinde daha anlaşılır bir biçimde aktarabilirsiniz. Maddeler daha akılda kalıcıdır. 

Kelime Vurgusu

Gerekli yerlerde önemli gördüğünüz noktaları kalın harflerle yazmanız, okuyucunun ilgisini o alana yönlendirecektir. Bu durum aşırıya kaçmadığında okuma deneyimini iyileştirir. 

Anlaşılabilirlik

Anlaşılabilirlik, içeriğinizin net ve açık bir şekilde sunulmasıdır. Karmaşık terimlerden kaçınarak ve gerektiğinde örnekler vererek konuyu daha anlaşılır hale getirebilirsiniz. Anlaşılabilir içerik, okuyucunun bilgiye hızlı bir şekilde erişmesini ve konuyu kavramasını sağlar. Bu nedenle sade ve anlaşılır cümleler ile hareket etmenizde fayda var. Aşağıdaki stratejilere uyarak, kaliteli içerik oluşturabilir ve kullanıcı deneyiminizi iyileştirebilirsiniz.

Uygun İçerik Türü: Görsel ve Video Kullanımı

Bazı ziyaretçiler metin odaklı bir arama gerçekleştirirken bazıları görsel veya videoiçeriklerini daha anlaşılır bulurlar. Bir SEO analiz aracında anahtar kelime performans ölçümünü anlatmak istiyorsanız görsel içerik veya video desteği ziyaretçinin ilgisini daha çok çekecektir. Her zaman dediğimiz üzere, bazen bir fotoğraf bin kelimeden iyidir. Hedef kitlenizin seçimlerine göre içeriklerinizi optimize ederek herkes için anlaşılır olmanızda fayda var.

Anlatım Dili 

Bazen teknik detaylarda boğulmak yerine, daha anlaşılabilir olmak için metaforlar kullanabilirsiniz. Bu durum her bilgi düzeyinden insanın içeriğinizi kolayca anlamasını sağlayarak anlaşılabilirlik seviyenizi artıracaktır.

Hedef Kitle Analizi

Hedef kitlenizi tanımanız, nasıl bir anlatım diline sahip olacağınızdan kullanacağınız görsellere ve oluşturacağınız içeriğe kadar her şeyi değiştirir. Kaliteli içerik oluşturmak için hedef kitlenizi tanımanız, demografik bilgilerini bilmeniz, sınıflandırmanız ve ihtiyaçlarına uygun hizmetler sunmanız oldukça önemlidir.

Eyleme Geçirilebilirlik

Eyleme geçirilebilirlik, okuyucuların kaliteli bir içerikle karşılaştıklarında markayla iletişim kurma veya satın alma motivasyonunun oluşması olarak adlandırılabilir. 

Geri Bildirimleri Önemseme

Kullanıcılar ile etkileşimde olmanız, markanızın güvenilirliği için her zaman önemlidir. Onların yorumlarını yanıtlamanız, çeşitli konularda fikirler almanız, geri bildirim formları kullanmanız kullanıcı deneyimini iyileştirerek aranızda bir bağ oluşmasını sağlayacaktır.

Eyleme Çağrı(Call To Action)

Kartegori açıklamaları, profesyonel web tasarımı gibi birçok alanda bahsettiğimiz “Call To Action” ifadeleri kullanıcıyı harekete geçiren ifadelerdir. “Ürün veya hizmet fırsatları hakkında bilgi sahibi olun”, “En yeni içeriklerimize göz atın”, “Fiyat teklifi alın veya toplantı rezervasyonu oluşturun” gibi cümleler, kullanıcıları etkileşim adına motive eder. Kaliteli içerik oluşturmak için kullanıcıyı harekete geçiren ifadeler kullanmak oldukça önemlidir.

Paylaşılabilirlik

Paylaşılabilirlik, içeriğinizin sosyal medya platformlarında ve diğer mecralarda kolayca paylaşılabilmesini ifade eder. İlgi çekici başlıklar, dikkat çekici görseller ve etkileyici özetler kullanarak içeriğinizin paylaşılma olasılığını artırabilirsiniz. Ayrıca, içerikte sosyal medya paylaşım butonları bulundurmak, okuyucuların içeriği daha geniş bir kitleye ulaştırmasını sağlayabilir. İşte paylaşılabilirlik için birkaç örnek:

Duygu Uyandıran İçerik

Kaliteli içerik oluşturmanın temel maddelerinden biri de bilgilendirmenin yanında okuyucu ile bir bağ oluşturmasıdır. Bazen bunu bir çağrı ifadesiyle bazen de samimi anlatım ile yaparız. Okuyucuda duygu uyandıran herhangi bir eylem, içeriği paylaşması için motive edebilir.

Değerli Hissettirmek 

Okuyucularınıza verdiğiniz önemi hissettirin. İçeriğinizde yer alan çağrı ifadelerinde olduğu gibi özel fırsatlardan haberdar etmek için de bu ifadeleri kullanın. Kampanyaları sms veya e-posta ile özel olarak almak kullanıcılarınıza değerli hissettirebilir ve bu hissiyatı sosyal medyada paylaşabilirler. Aynı zamanda içeriklerinizin sonunda onların geri bildirimlerine ya da ihtiyaçlarına verdiğiniz önemi ifade eden birkaç cümle, kullanıcılarınızın değerli hissetmesine sebep olacaktır.

Anlatım Dili 

Kullandığınız dilin teknik anlamda yoğun ifadelerle çevrili olmaması, daha samimi ve anlaşılır bir dil kullanıyor olmanız her kesime hitap etmenizi sağlayacaktır. Böylece sizi paylaştıklarında herkes tarafından anlaşılabileceğinizi bileceklerinden, paylaşım motivleri artabilir. 

Kaliteli İçeriğin En Büyük Destekçisi: Görseller

Kaliteli içerik oluşturmak için uygun adımları izledikten sonra, geriye bu içeriği etkileyici unsurlar ile desteklemek kalıyor. Görsel, video gibi medyalar bu konuda en büyük destekçiniz olacaktır. Sadece metinden oluşmayan, görsel çekiciliği yüksek metinlerin paylaşılma ihtimali daha fazladır.

Kaliteli İçerik Oluşturmak İçin Kendinize Sormanız Gereken 10 Soru

  1. Ürettiğim içerik özgün mü?
  2. İlgi çekici bir başlık, giriş ve açıklamam var mı?
  3. Ürettiğim içerik hedef kitlemin ilgi alanını kapsıyor mu?
  4. İçerikte kullanmak istediğim anahtar kelimeler doğru konumlandırıldı mı?
  5. İçeriğim; okunabilir, erişilebilir, anlaşılabilir, eyleme geçirebilir ve paylaşılabilir mi?
  6. İçeriğim görsel ögelerle desteklendi mi?
  7. Dahili ve harici bağlantılarım sorunsuz bir şekilde verildi mi?
  8. Yazı dilim ve içerik düzenim hedef kitlem için uygun mu?
  9. İçeriğim, başkalarının atıf vereceği faydalı bilgileri kapsıyor mu?
  10. Oluşturduğum içerik kullanıcı odaklı ve SEO uyumlu mu?

İşte bu ve benzeri sorular sizin doğru noktalarda optimizasyonlar yapmanıza imkân tanıyarak, kaliteli içerik oluşturmanızı sağlayacaktır. Artık iyi bir içerik oluşturmak için kendinize hangi soruları sormanız gerektiğini biliyorsunuz. Adımları takip edin, soruları sorun ve kaliteli içerik oluşturmaya başlayın.

Sonuç

Bu içerikte; kaliteli içerik oluşturmak için yapmanız gerekenleri listeleyen kapsamlı bir kontrol listesi sunduk. Bir konu hakkında içerik üretmeden önce gerekli araştırmaları yaparak ve iyi içerik sunmanın gerekliliklerini anlayarak yola çıkmak her şeyden önemlidir.

Kaliteli içerik oluşturmak uzun vadeli bir süreç olabilir ancak elde ettiğiniz başarının da uzun  vadeli olduğunu görmek sizi değerli bir içerik üretmek konusunda motive edecektir. Bu kontrol listesini kullanarak içeriklerinizi gözden geçirebilirsiniz.

Yorumunuz

Bu site reCAPTCHA ve Google tarafından korunmaktadır Gizlilik Politikası ve Kullanım Şartları uygula.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

En kaliteli web deneyimini sağlamak için çerezleri kullanıyoruz.
Teklif Al
Hemen Ara
WhatsApp