ChatGPT Nedir?
İçindekiler
OpenAI tarafından geliştirilen bir dil modeli olan ChatGPT, günümüzde birçok amaç için kullanılıyor. Çeşitli dillerde tarih, bilim, sanat gibi alanlarda bilgi sahibi olmanızı sağlarken metinleri daha kolay analiz edebilmenizi ve anlayabilmenize de olanak tanıyor. Yeni öğreneceğiniz ya da kendinizi geliştirmek istediğiniz konularda size sorular sorarak konuyu daha rahat kavramanızı sağlıyor. Aynı zamanda yaratıcı içerik sunma, programlama gibi birçok alanda da oldukça başarılı. ChatGPT’nin SEO Uzmanları tarafından nasıl kullanıldığına gelecek olursak, bu içerikte hepsini detaylı ve örnekli bir şekilde açıklayacağım.
ChatGPT ve SEO İlişkisi
Daha önce “içerik Pazarlama Stratejisi” içeriğimde bahsettiğim üzere, bu konunun birçok inceliği vardır. İlgi çekici meta başlıkları, meta açıklamalar ve anahtar kelimelerin etkili bir şekilde dağıtıldığı içerikler, okuyucunun ilgisini çekerek potansiyel müşteriler oluşturabilir. ChatGPT, doğru kullanıldığında içeriğinize uygun meta başlıklarını ve açıklamalarını saniyeler içerisinde size sunacaktır. Bununla da sınırlı kalmayarak, ChatGPT’nin SEO Uzmanlarının işini nasıl kolaylaştıracağını bir de kendisine soralım.
ChatGPT, SEO Uzmanlarına kolaylık sağlayacağı alanları listeledi. Şimdi de ona vereceğimiz öz ve anlaşılır komutlara nasıl önerilerde bulunduğuna bakalım.
Merak Uyandıran SEO Başlıkları
İçeriğinizden bahsederek ya da içeriğinizi doğrudan ileterek yapay zekanın anahtar kelimelerinize özen göstererek bir başlık seçmesini sağlayabilirsiniz. Ya da daha pratik bir yol olarak kendi belirlediğiniz birkaç anahtar kelimeyi yazarak başlığı buna göre tasarlamasını isteyebilirsiniz. Uzunluk, ihtiyacınız olan kelimeler ve dikkat edeceğiniz birçok faktör…Artık farklı başlık tarzları için kafa yormanıza gerek kalmayacak.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.
İlgi Çekici Meta Açıklamalar
Örneğin bir etkinlik blogu yazıyorsunuz ancak fikirleriniz tükenmek üzere. ChatGPT size etkinlik fikri vermekle kalmıyor, aynı zamanda etkinliklerinizi daha çok insana ulaştırabilecek ilgi çekicilikte meta açıklamalar ve başlıklar da sunuyor.
Yaratıcı Fikirler İçin ChatGPT
Örneğin bir etkinlik blogu yazıyorsunuz ancak fikirleriniz tükenmek üzere. Yapay zeka size etkinlik fikri vermekle kalmıyor, aynı zamanda etkinliklerinizi daha çok insana ulaştırabilecek ilgi çekicilikte meta açıklamalar ve başlıklar da sunuyor.
Tablolar İçin ChatGPT
Görsel tasarımlar oluşturabilen bir yapay zeka olmamasına rağmen ChatGPT, verileri girdiğinizde size tablo halinde sunduktan sonra ek olarak bilgilendirici bir paragraf da yazıyor. Sayısal verilere sahip bir içeriğiniz varsa ve bunların tablolar halinde düzenli bir şekilde durmasını istiyorsanız, aşağıdaki komutu vererek çok kısa sürede isteğinizi gerçekleştirebilirsiniz. Açıklamalarından da yararlanmakta fayda var.
İçerik için ChatGPT
İçerik konusunda yapay zekanın nasıl yardımcı olduğunu aşağıdaki örnekte göstereceğim. Kısa ve anlaşılır olarak yaptığı açıklamalar aklımızda soru işareti kalmasını engellese de, yapay zekadan doğrudan bilgi alıp bir içeriğin tamamını buna göre şekillendirmek intihal sayılır. İçerik önerileri konusunda yapay zekayı kullansak daiçeriğin kendisi için bunu kullanmamakta fayda var.
Google her sene çeşitli güncellemelerle arama motoru sonuçlarının kalitesini yükseltmeyi hedefliyor. Düşük kaliteli içerikleri filtrelerken, yüksek kaliteli içeriklerin olduğu siteleri öncelikli olarak gösteriyor. Tamamen yapay zeka ile yazılmış bir içerik, arama motoru botlarını kısmen kandırabilse de sıradan bir okuyucu için gayet anlaşılır olacaktır. Web sitelerimizdeki içerikleri arama motoru botları için değil de insanların keyifle okuyup bilgi edinebilmesi için tasarlamayı unutmamalıyız.
Yapay Zekadan EverGreen İçerik Önerileri
Yapay zeka, “Evergreen içerik örnekleri verir misin?” sorusunun cevabını şu şekilde veriyor:
Elbette, işte çeşitli endüstriler için potansiyel evergreen içerik örnekleri:
Nasıl Yapılır Kılavuzları: Mesela, “Nasıl Bir Pasta Yapılır?” veya “Evde Bitki Yetiştirmenin Adımları” gibi pratik rehberler.
Tarihi Bilgiler ve Anekdotlar: Örneğin, “Dünya Tarihinin En Büyük İmparatorlukları” veya “Ünlü Sanatçıların Hayatları Hakkında Bilinmeyen Gerçekler” gibi içerikler.
Sağlık ve Fitness Tavsiyeleri: “Sağlıklı Bir Yaşam Tarzı İçin 10 İpucu” veya “Evde Egzersiz Yapmanın Kolay Yolları” gibi içerikler.
Kariyer Geliştirme Tavsiyeleri: “Mülakat Teknikleri ve İpuçları” veya “Etkili Bir CV Nasıl Hazırlanır?” gibi konular.
Eğitim ve Öğrenme Kaynakları: “Online Öğrenme Platformlarında En İyi Dersler” veya “Yabancı Dil Öğrenmenin Pratik Yolları” gibi içerikler.
Seyahat Rehberleri ve Tavsiyeler: “Dünya Çapında Mutlaka Görülmesi Gereken 10 Yer” veya “Bütçe Seyahati İçin İpuçları” gibi içerikler.
ChatGPT ve SEO Dengesi
Yapay zekanın SEO adına doğrudan bir fayda sağladığını söyleyemeyiz. İlk önce bu yapay zeka dilini kullanmayı öğrenmeli, kısa ve öz komutlar vererek isteğimize ulaşmayı başarmalıyız. Önce temel konularda bilgi alarak alışabileceğiniz bu yapay zeka, içeriğimde de bahsettiğim üzere birçok kolaylık taşıyor. Elbette bu kolaylıklardan dolaylı olarak yararlanmamız gerektiğini, doğrudan yapay zeka kullanılarak yazılan her içeriğin intihal sayıldığını ve organik trafikte de pek bir geçerliliğinin olmadığını bilmeliyiz. Yapay zekadan faydalanırken kendi sitenize ve sitenizde kullandığınız dile uygun hale getirmeyi, kendi cümlelerinizi katmayı unutmayın. Fikir alın, kopyalamayın. Hedef kitlenize uygun olarak optimize edin, anahtar kelimelerinizden bahsedin, kodlar konusunda yardımlar alın ancak muhakkak SEO Analizlerinde işinizi kolaylaştıracak bu yapay zeka dilinin işlevlerinden optimum faydayı sağlayın.