Skip links

Google Ads Nedir ve Neden Önemlidir?

Google Ads Nedir ve Neden Önemlidir?

Google Ads, Google’ın reklam hizmetidir ve dijital pazarlama stratejilerinde önemli bir rol oynar. Ürün ve bilgi gibi reklamı yapılan içeriklerin doğru kitlenin önüne çıkmasını sağlayan Google Ads, müşteri kazanmak isteyen işletmeler için oldukça faydalı bir reklam hizmetidir. 

Doğru Reklam Türünü Seçin

Google Ads’nin size sunduğu birçok imkan vardır. Hangi kampanya türünün sizin işletmenize uygun olduğuna karar verin. 

En Uygun Anahtar Kelimeleri Seçin

Arama motorunda hedef kitlenizin hizmetinizi ararken kullanacağı kelimeleri incelemeniz gerekir. Bu reklam hizmeti başarılı olmak için önce doğru anahtar kelimelerle arama yapan insanların karşısına çıkmalıdır

Reklam Bütçenizi Kontrol Edin

Google Ads’de, reklam harcamaları planı yapmanız gerekir. Bin gösterim başına maliyet ve tıklama başına maliyet gibi farklı fiyatlandırmalar mevcuttur.

Yönlendirme Sayfalarınızı Optimize Edin

Reklamlarınızın tıklanmasıyla birlikte yönlendirileceği sayfaların optimize edilmemesi durumda reklamlarınızın önemi kaybolabilir.

Sıralama Ölçütü: Kalite Puanı

Kalite puanınız arama sonuç sayfasındaki (SERP) yerinizi belirler. Artan kalite puanınız, sayfanızı sıralamada daha üstlere taşır. Kalite puanınızı arttırmak için dikkat etmeniz gerekenleri inceleyelim;

  • Anahtar kelime uyumu ve yönlendirilen sayfanın optimizasyonu
  • Kullanıcıların sayfanızda geçirdiği süre
  • Reklamın yayında kaldığı süre ve beklenilen tıklanma sayısı

Arama Ağı ve Görüntülü Reklam Ağları:

  • Google Arama Ağı Reklamı:

“Tıklama Başına Maliyet” olarak hesaplanan ve işletmenizin arama motoru sonuç sayfasına (SERP) yer almasını sağlayan ücretli reklam çeşididir. Hedef kitlenizin sizi bulmasını kolaylaştırırken potansiyel müşterilerinize de ulaşmanızı sağlar.

  • Görüntülü Reklam Ağı

Gmail, uygulamalar, web siteleri, Youtube gibi birçok alanda görsellerle verilen reklam hizmetine “Görüntülü Reklam Ağı” denir.

  • Alışveriş Reklamları

Google Merchant Center hesabına ihtiyaç duyacağınız bu reklam türünde, e-ticaret sitenizdeki ürün ve hizmetler ilgililerine Google Alışveriş sekmesinde sunulacaktır.

  • Youtube Reklamları

Bu video şeklindeki reklamlar kullanıcılara video başı/ortası ya da sonunda sunulur. Oynatma listelerinin yan taraflarında da gösterilir. Bazılarında “Reklamı atla” seçeneği varken bazılarında videonun bitmesini beklemeniz gerekmektedir. Son zamanlarda daha da artmasıyla en rağbet gören reklam türlerindendir.

  • Harita Reklamları

Yerel bir işletme, Google’a harita reklamı vererek yakınlardaki müşterilerin aramalarına göre kendi işletmesine gelmesini sağlayabilir.

  • Yeniden Pazarlama Reklamları (Remarketing Reklamlar)

Bu reklam türü, daha önce müşterisi olduğunuz bir e-ticaret şirketinin reklamlarının diğer uygulamalarda da karşınıza çıkarak kendini yeniden pazarlama stratejisidir.

Hangi reklam türünün sizin işletmenize uygun olduğuna karar verin. 

Google Ads’in İşletmelere Katkısı

Marka Tanıtımı

Google Ads, markanızın görselliğini artırarak, adınızın ve işletmenizin bilinirliğini artırmanıza yardımcı olur.

Site Trafik Oluşturma

Google Ads, web sitenize daha fazla trafik çekmenizi sağlayarak, potansiyel müşterilerinizi sitenizde daha uzun süre tutar.

Potansiyel Müşterilere Kolay Ulaşım

Google Ads reklamları, insanların aradıkları şeyi aramak için kullandıkları anahtar kelimelerle hedeflenebilir. Bu sayede potansiyel müşterilerinize daha kolay ulaşabilirsiniz. Aynı zamanda görsel ve işitsel reklamlarla potansiyel müşterilerinizin dikkatini çekerek görünürlüğünüzü arttırır.

Rakiplerden Öne Geçme

Google Ads, reklamlarınızı hedef kitlenize göre özelleştirmenize yardımcı olarak, rakiplerinizden öne geçmenize yardımcı olur.

Hedefli Reklamcılık

Google Ads, hedef kitlenizi belirleyerek daha etkili reklam yapmanızı sağlar. Böylece bütçenizi israf etmeden daha fazla müşteriye ulaşabilirsiniz.

Kolay Ölçülebilirlik

Google Ads sayesinde reklam kampanyalarınızın performansını kolayca ölçebilirsiniz. Böylece başarılı kampanyalarınızı geliştirmeye odaklanabilirsiniz.

 

Google AdSense Nedir ve ADS/AdSense Arasındaki Farklar Nelerdir?

Google AdSense Nedir?

İşletmelerin Google reklamlarını web sitelerinde görüntüleyerek ve Google arama motorları için trafik oluşturan reklamlardan gelir sağlayabilecekleri bir programdır. Yani reklamlara tıklayan kullanıcılardan kazanç elde etmeniz imkânını tanır.

Google Ads ve AdSense Arasındaki Farklar

Google Ads, işletmelerin reklam yapması için kullanılırken, Google AdSense, web siteleri sahiplerinin reklamlardan para kazanmasına olanak sağlar. 

Google Ads ve AdSense ile Gelir Elde Etme Yöntemleri

Google Ads ile gelir elde etme

Google Ads ile Gelir Elde Etme

Google Ads ile gelir elde etmek için kaliteli reklamlar oluşturmalısınız. Doğru anahtar kelimeleri ve hedef kitlenizi tanıyarak, ihtiyaçlarına uygun reklamları gösterin. Bu sayede trafiğinizi canlı tutarak potansiyel müşterilerinizi keşfesin ve kitlenizi geliştirin.

Google AdSense ile Gelir Elde Etme

Google AdSense ile gelir elde etmek için, yüksek trafikli ve kaliteli bir web sitesine sahip olmanız gerekir. Reklamların sitede uygun şekilde yerleştirilmesi ve hedef kitleye uygun reklamların gösterilmesi önemlidir. Böylece reklamlara tıklanmasından kâr elde edebilirsiniz.

Google Ads ve AdSense Karşılaştırması

Google Ads, bir işletmenin ürün ve hizmetlerini tanıtmak için kullanılan reklam hizmetiyken, Google AdSense bir web sitesinde yer alan reklamlar ile gelir elde etmek için kullanılır.

Google Ads ve AdSense Fiyatlandırma Karşılaştırması

Google ADS: Ürün ve hizmetlerinin reklamlarını verdikleri için işletmelerin para ödediği bir reklam türüdür.

Google AdSense: İşletmelerin verdiği ürün ve hizmet reklamlarını kendi web sitelerinde gösteren web sitesi sahiplerinin, yayıncıların tıklama başına ücret aldığı bir reklam servisidir.

Fiyatlandırma:

Google ADS kampanyalarını kullanmak için kullanıcılar belli bir ödeme planı oluşturabilir. Bu miktar reklam türüne, verilen hizmete göre değişkendir. Harcamak istediğiniz para miktarıyla bütçenize uygun bir reklam kampanyası seçebilirsiniz.

Google AdSense’te ise yayıncılar, reklamlara tıklama başı ödeme alınır.

Genelde tıklama kullanılsa da, kullanıcılar “Tıklama Başına Maliyet (TBM)” ve “Gösterim Başına Maliyet (GBT)” üzerinden seçim yapabilir. Bu seçime göre de yayıncıların ücreti değişir.

Google Ads ve AdSense Hakkında Daha Fazla Bilgi Edinin


Google Ads ve AdSense’ten yararlanmaya başlayarak sizin için en uygun kampanyalarla işletmenizi dijital pazarlamaya hazır hale getirin.

Yorumunuz

Bu site reCAPTCHA ve Google tarafından korunmaktadır Gizlilik Politikası ve Kullanım Şartları uygula.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

En kaliteli web deneyimini sağlamak için çerezleri kullanıyoruz.
Teklif Al
Hemen Ara
WhatsApp