Skip links

Orphan Pages (Yetim Sayfalar) Nedir? Nasıl Anlaşılır?

Orphan Pages (Yetim Sayfalar) Nedir?

Yetim sayfalar, bulunduğu web sitesinin diğer sayfalarıyla çok az iç bağlantıya sahip olan ya da hiç bağlantıya sahip olmayan sayfalardır. Örneğin sitenizin bir sayfası, diğer sayfasıyla bağlantılı bir bölüm içeriyorsa, dahili link eklemeniz gerekir. İç bağlantılar SEO için oldukça önemlidir çünkü diğer içeriklerinizi referans göstermeniz, ziyaretçilerin sayfanızda daha uzun süre kalmasını sağlarlar. Birbiriyle ilgili başlıklar okuyucuyu yönlendirir. Hem okuyucunun aradığı bilgiye kolayca ulaşmasını sağlar hem de bu sayede çok daha fazla görünür ve akılda kalıcı olursunuz. İç bağlantı eklemediğinizde okuyucunun sayfanızda ilgili içeriği görememe ihtimali yüksektir. Aynı zamanda Google ve diğer arama motorları da sayfalarınız arasındaki bağlantıyı oluşturamayacağından, sayfanızın bulunabilirliği ve görünürlüğü olumsuz etkilenebilir.

SEO Çalışmalarında Orphan Pages Neden Önemlidir?

Orphan Pages SEO

SEO Performansı ve Sıralamalar

Arama motorları, web sitelerini çeşitli faktörlere göre sıralar. Bu faktörlerden bazıları şunlardır; Kullanıcı yorumları ve puanlamaları, içerik kalitesi, kullanıcı deneyimi, sayfa ilişkileri… Yetim sayfalar (orphan pages), bu faktörleri olumsuz etkileyerek arama sonuçlarında görünürlüğünüzü düşürebilir ve web sitenizin performansını etkiler.

İç bağlantı stratejisi, önemli sayfaların sıralamalarını artırmak için içeriklerini güçlendirmek, ziyaretçileri sayfada tutmak gibi birçok amaca hizmet eder. SEO Çalışmalarında da organik trafiği doğrudan etkilediği için yeri çok önemlidir.

Orphan Pages- Kullanıcı Deneyimi

Kullanıcı Deneyimi ve Site Dolaşımı

Orphan sayfalar, ziyaretçilerin sayfanızda aradığını bulmasını zorlaştırır. Oysa bizim amacımız, insanların saatlerce aramalarını gerektirmeden, rahatça bilgi edinebilecekleri bir sayfadır. Olası sorunları tahmin edebilmeli ve ihtiyaçları karşılamayı hedeflemeliyiz. Bundan dolayı sitemizin birbiriyle ilgili sayfalarına iç bağlantı vererek kullanıcıların "Aramaya değil okumaya" zaman ayıracaklarına emin olmalıyız. Orphan sayfalardan kaçınmalı ve ziyaretçilerin sitemizde geçirdiği kaliteli vakti arttırarak kullanıcı deneyimini iyileştirmeliyiz.

Orphan Pages- İç Bağlantılar

İç Bağlantılar (Internal Links)

Web sitelerinizde yer alan iç bağlantılar, trafiğinizi ve arama motorlarındaki görünürlüğünüzü arttırır. Sayfalarınızı birbirine bağlayan bu linkler ziyaretçilerin farklı içerikleri keşfetmesini sağlar. Bu şekilde arama motorları da sayfalarınız arasındaki ilişkiyi algılar. Arama motorları tarafından daha zor indekslenecek olan Orphan sayfalar, sitenizin görünürlüğünü olumsuz etkiler. Arama motorları yetim sayfaların eksik bağlantılarından dolayı ilgilerini anlayamaz. Ziyaretçiler de yönlendirme bulunmadığından sayfanızı ya görmez ya da çok kısa vakit geçirirler.​

Sayfada İç Bağlantı Vermek

Birbirleriyle ilişkili konularda ziyaretçilerinizi sitenizdeki bir diğer sayfaya yönlendirmek isteyebilirsiniz. Bu yönlenen sayfaların kontrol edilmesi ve yanıt veriyor olması oldukça önemlidir. Aynı zamanda konuyla ilişkili ve rehberlik sağlayacak olması ziyaretçiler için sayfaya yönelme sebeplerindendir. Örneğin, “Sandbox Nedir?” içeriğimde sayfayı arama motorunda alt sıralara itecek hatalardan bahsediyordum. Canonical URL ve yanlış yönlendirmeler bu konuda dikkat edilmesi gerekilen konular olduğundan, giriş cümleme bir iç bağlantı ekledim. Bu sayede insanlar “Sanbox Nedir?” içeriğimi okurken, Sandbox’a neden olan yanlışlardan birini referans verdiğim içeriğimi de görmüş olacaklar. Siz de iç bağlantılarınızı verirken bağlamdan sapmamaya ve ilişkilendirmeye önem gösterin. 

Orphan Pages Nasıl Bulunur?: Yetim Sayfaları Tespit Etmek ve Düzeltmek

  1. Ahrefs: Ahrefs’i kullanarak yetim sayfaları bulmak mümkündür. Diğer maddelerden sonra bunu detaylı olarak açıklayacağım.

  2. Site Haritası (Sitemap): Web sitenizin bir site haritası oluşturun veya mevcut olanı kullanın. Yetim sayfalar bulunarak sitemap.xml dosyasına eklenebilir ancak hala SEO için zararlı olacaktır. Bundan dolayı hem ekleyip hem de iç bağlantı koymalısınız. 

  3. Google Search Console: Google Search Console gibi araçlar, indekslenmeyen veya eksik iç bağlantıya sahip sayfaları tespit etmenize yardımcı olabilir.

  4. Google Analytics: Kullanıcı davranışlarını izlemek için Google Analytics’i kullanabilirsiniz. Kullanıcıların hangi sayfalardan çıkıp gitmeyi tercih ettiklerini görmek, orphans sayfaları tespit etmek için ipuçları sunabilir.

  5. İç Bağlantı Stratejisi: Web sitenizde iç bağlantıları düzenlemek ve yetim sayfaları daha önemli sayfalara bağlamak için bir iç bağlantı stratejisi oluşturun.

Ahrefs ile Orphan Pages Tespiti

  1. Ahrefs ile oldukça pratik bir yöntemle yetim sayfaları bulabilirsiniz. 
  2. İlk olarak, üst menüde yer alan “Site Audit” alanına tıklamalısınız. Bu alana tıkladıktan sonra eğer web sitenizi proje olarak eklemediyseniz proje olarak eklemeniz gerekecektir.
  3. Proje olarak ekledikten sonra “New Crawl” butonuna tıklayın. Böylece tarama başlamış olacak. 
  4. Tarama işleminden sonra sol menüde yer alan “Bulk Export” bölümüne tıklayın.
  1. Karşınıza çıkan ekranda “Orphan Pages” bölümünün yanında “View” seçeneği mevcut. Bu seçeneği seçerek verilerinizi dışa aktarabilir ve Excel’de incelemeler yapabilirsiniz. 
Ahrefs ile Orphan Page Ekranı

Yorumunuz

Bu site reCAPTCHA ve Google tarafından korunmaktadır Gizlilik Politikası ve Kullanım Şartları uygula.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

En kaliteli web deneyimini sağlamak için çerezleri kullanıyoruz.
Teklif Al
Hemen Ara
WhatsApp