Skip links
SEO Ajans

SEO Ajansı ile Çalışmadan Önce Sorulması Gerekenler

SEO Ajansıyla Çalışılırken Dikkat Edilmesi Gereken İpuçları

SEO çalışmalarınızı yürütmesi için bir ajans ile görüşmek istiyorsunuz ancak bu süreçte doğru soruları oluşturamıyor musunuz? Bu içerik, SEO çalışma süreci aşamaları hakkında sizi bilgilendirerek, bu süreçte yanınızda olacak olan ajansı seçmenizi sağlayacak.

Düşük kaliteli SEO çalışmaları sitenizin görünürlüğünü ve imajını olumsuz etkiler. Bütçeyi ayarlamak için atacağınız bir adım onca emekle kurduğunuz sitenizin gelişimini yok edebilir. Yeni bir hizmet vermek istiyorsanız da alacağınız hizmet ve beklentilerinizin karşılanmaması sizi demoralize edebilir. Bundan dolayı fiyat performans açısından da değerlendirerek beklentilerinize en uygun, kaliteli hizmeti seçerken dikkat etmeniz gereken unsurlar vardır. Gelin ne olduklarını inceleyelim.

SEO ajansı

SEO Ajansının Sunduğu Hizmetler Nedir?

Bazı ajanslar tanıtım odaklı çalışırken bazıları teknik destekler de sunar. Sizin ihtiyacınız olan hizmete göre bir ajans seçimi yapmanız oldukça önemlidir.
  • Her ay kaç sayfanın optimize edileceği, kaç bağlantı sağlanacağı ve denetlenecek teknik yönleri bilmenizde fayda vardır.
  • İçerik kalitesiyle ilgili bir sorununuz varsa sayfa optimizasyonları çok dikkatli bir şekilde yürütülmeli ve eksikler belirlenmelidir.
  • Tanıtım konusunda eksiğiniz varsa reklam kampanyalarınız incelikle yürütülmeli ve sonuçları raporlanmalıdır.
  • Sektörünüzde yer alan diğer firmalara yeterince hâkim değilseniz ve rakiplerinizin güçlü ve zayıf yönlerini bilmiyorsanız hem kendi siteniz hem de diğerleri hakkında bilgi sahibi olacağınız analizler yapılmalıdır. Örneğin SWOT analiziyle sayfanızın güçlü-zayıf yönleri, riskleri ve fırsatları ortaya çıkabilir. Strateji oluştururken bu gibi analizlerin sonuçları yararlı olabilir.
Bu ve bunun gibi birçok farkında olduğunuz probleminiz olabilir ancak SEO ajansları sizin farkında olmadığınız problemleri de çözmeyi hedeflemelidir. Yine de siz öncelik oluşturan bir konu varsa buna göre bir plan sunulmasını isteyebilirsiniz. Karşınızdaki insanlar profesyonelse, önceliklerinizi dikkate alarak ve doğru bir plan uygulayarak size danışmanlık sunmaları kaçınılmazdır. Bundan dolayı ilk etapta size nasıl bir hizmet sunabileceklerini detaylı olarak öğrenmenizde fayda vardır.

İç Optimizasyon Adına Neler Yapabilirsiniz?

Sayfanız arama motoru kriterlerine göre düzenlenir. SEO alanında yapılan iç optimizasyonlar arama motoru görünürlüğünü arttırır. İç optimizasyonlar birçok etkene bağlıdır ancak içerik SEO sürecinde belki de en önemli kavramlardan biridir. Sayfanızın hızı, görünürlüğü ve birçok kriteri ne kadar yüksek olursa olsun içeriğiniz kalitesizse kullanıcının sayfanızda durmasını bekleyemezsiniz.

İç Optimizasyonlara bağlı olarak sayfanızda ne gibi değişiklikler yapılabileceğini sorabilirsiniz. İçeriklerinizi düzenleyerek SEO uyumlu hale getirecekler mi? Bu soru önemlidir çünkü iç optimizasyon yapılırken eksiklerinizi ortaya çıkarmayı hedefler. Kaliteli ve düzenli içerik üretmek konusundaki hedeflerini ve ücretlendirmelerini bilmelisiniz. Aşağıda iç optimizasyonunuzla ilgili, güncellenme ihtiyacı gerektirebilen maddeler yer almaktadır. SEO ajansınızın bunlardan hangilerini hangi tekniklerle iyileştirme imkânı sunduğunu öğrenmenizde fayda var.

  • Düzenli H1, H2, H3 ve diğer alt başlıklar
  • Hızı olumsuz etkilemeyen sıkıştırılmış görseller
  • Sade, anahtar kelime uyumlu URL
  • Site içi sayfalara yönlendirerek gezinme süresi ve görünürlük arttıran linkler
  • İçerikte aşırıya kaçmayan ya da az kullanılmayan anahtar kelimeler (%5)
  • Güncel ve arayüzü kolay kullanıcı dostu siteler

Dış Optimizasyon Adına Neler Yapabilirsiniz?

Site dışı optimizasyonlar, sitenin arama motorunda daha iyi bir sıralamada yer alması için site haricinde yapılan çalışmalardan oluşur. Bu çalışmaların temeli uygun link yerleştirmeleridir. Ajansınızın dış optimizasyonlar adına ağırlık vermesi gereken konular ve sizin de onlara sormanız gereken sorular vardır. Dış optimizasyon kapsamında yer alan maddeler aşağıdaki gibidir:

  • Web siteniz için alacağınız ücretli veya ücretsiz bağlantılar. (Backlinkler)
  • Başka bir siteyle anlaşarak yapacağınız misafir bloggerlık ya da bir diğer deyişle konuk yazarlık, ücretsiz olarak bağlantı almanızı sağlar.
  • Sosyal mecralarda sitenizin paylaşımı ve anlaşmalı birliktelikler site imajını güçlendirir.

Backlink süreciyle ilgili sorularınızı mutlaka detaylı olarak sormanızda ve ajansı tanımanızda fayda var. Sitenizde yer alıyorsa, zararlı backlinkleri çeşitli analiz araçlarıyla engellemek şarttır. Kalitesiz link yönlendirmeleriyle kısa süreli yükseldikten sonra yere çakılabilirsiniz. Bu da sitenizin manuel spam cezası almasına ve ilk durumundan daha gerilere gitmesine sebep olur. Bundan dolayı link konusunda titiz olmanızda, size sıralama ya da para iadesi gibi çeşitli garantiler vadeden sayfalardan uzak durmanızda fayda var.

Ajansınıza Google Penguin hakkında neler bildiğini ve ne tür bağlantılar alacağını sorabilirsiniz. Aynı zamanda net olmamakla birlikte tahmini olarak ayda hedefledikleri bağlantı sayısını da bilmenizde fayda var.

Farklı Algoritma Güncellemeleri Hakkında Neler Biliyorsunuz?

Google sürekli olarak algoritmasını güncelleyerek kullanıcılara daha kaliteli arama sonuçları listelemeye çalışmaktadır. SEO ajansınız bu algoritma güncellemelerine hâkim olmalı. Örneğin Google’ın Webspam ile mücadele edebilmek adına yayınladığı Penguen güncellemesini sorabilir ve bu güncellemeler hakkında neler bildiklerini, sitenizde bu bilgileri nasıl kullanacaklarını konuşabilirsiniz

Algoritmik ve Manuel Cezalar Konusunda Nasıl Bir Yol İzlersiniz?

Sitenin organik trafiği arama motoru sonuç sayfalarındaki yeri için oldukça önemlidir. Algoritmik ve manuel cezalar bu yeri tehdit eder ve konumun gerilemesine sebep olabilir. Bu durumlardan sonra sitenin toparlanması zor olabilir. Bu cezalarla baş etmek için nasıl bir yol izleyeceklerini bilmekte fayda var. Ajansınıza bununla ilgili sorular sorarak cevaplarında link silme ve backlink analizlerinin yer aldığına emin olmalısınız. Sitenin uzun vadeli başarısı için linklerle ilgili yapılması gereken geliştirmeleri bilmeleri son derece önemlidir.

Projeden Sorumlu Ekip Üyelerini Tanıyabilir Miyim?

Sayfanızda hangi optimizasyonları kimin yapacağını bilmeniz gerekir. Her şirkette en iyi ekip ve onlar tarafından yetiştirilen insanlar mevcuttur. Referans alarak geldiğiniz danışman ile görüşüp daha sonra projenizi başkasının devralmasını ve aksaklıklar olmasını istemiyorsanız bu süreci takip etmelisiniz. Elbette her değişiklikte problem olacak diye bir kaide yok ancak yine de ekibi tanıyarak profesyonellikleri konusunda fikir edinmeniz iyi olacaktır.

Rakiplerimiz Hakkında Neler Biliyorsunuz?

Bu soru hem bir sonraki soru için hem de SEO ajansının sizin sektörünüz hakkında bilgisini ölçmek için önemlidir. Sektörünüz hakkında bilgi sahibi olan ajans, size uygun reklam kampanyaları geliştirmede de başarılı olabilir. Tamamen farklı sektörlerden gelen ajanslardansa en azından bir ön bilgiye sahip bir ajansı tercih etmenizde fayda vardır. Sektörü bilen bir ajans ekibi, iç optimizasyonlarda müşteri profilinizi, hedef kitlenizi tanıyarak iyileştirmeler yapabilir. Aynı şekilde dış optimizasyonda da bağlantı vereceği ve alacağı sektörden firmaları bilmeleri sizin için oldukça iyi olabilir. Konuk yazarlık konusunda size hangi rakibin ılımlı bakacağı, nasıl iyileştirmeler yapabileceğiniz konusunda size daha iyi bir destek sunabilir.

Sektörle Bağlantılı Rakip Referansları Mevcut mu?

SEO ajansı seçerken kimlerin onlardan daha önce destek aldığını bilmenizde fayda var. Müşterilerini ne kadar memnun ettiği gibi sorulara da cevap bulabilirsiniz ancak rakip değerlendirmesi de yapabilirsiniz. Rakiplerinizin planlarını, ajansa yaptığı ödemeyi bilemeyebilirsiniz ancak ne tür hizmet aldıklarını sorabilirsiniz. Rakibinizle aynı ajansın desteğini alıyor olmak sizin için bir avantaj olabilir. Önemli olan doğru sorular sorarak verimli cevaplara ulaşmaktır.

SEO Ajansının Bu Süreçte Ekibinizden Beklentileri Nelerdir?

Ajansın sizin ekibinizden bir beklentisi olup olmadığını önceden sorup öğrenmenizde fayda var. Aynı zamanda raporlama ya da sorulacak sorular için toplantılar düzenlenebilir. Bilgilendirmelerin nasıl olacağını, hangi araçlar üzerinden ne sıklıkla yapılacağını, sizin içerik ya da tasarım ekibinizden bir beklentileri olup olmadığını sorabilirsiniz. Seçilen plana, fiyat ve performans dengesine göre her ajansın SEO çalışmalarını yürüttüğü süreç farklıdır. Detayları önceden sormak, sonradan karşılaştığınız durumu anlamlandırmanızı sağlar.

Önceki Müşteri Görüşleri ve Hedeflenen Artış Nedir?

Müşteri ve görüşlerini paylaşabilecek, bunlara sayfalarında yer verebilecek objektif ajanslar ile görüşmelisiniz. Bu paylaşım hem karşılıklı bir güven ilişkisi oluşturur hem de yaptıkları işleri değerlendirmenizi sağlar. Ajansın genel olarak müşteri beklentilerini karşılayıp karşılayamamasına göre size nasıl bir iş sunacağını görebilirsiniz. Tabii müşteri zorluğundan kaynaklanan birkaç istisna olabilir, tutumunuzu genele göre şekillendirmenizde fayda var.

Site İçin Belirli Kampanya Fikirleri Var mı? Analiz Sonuçları Nasıl Değerlendirilecek?

Yukarıda da bahsettiğimiz üzere SEO çalışmalarınızı yürütecek olan ajansın sektörünüzü tanıması önemlidir. Yeni incelemeye başlayan bir ekibin kampanya fikirleriyle hedef kitleyi tanıyan bir ekibin fikirleri arasında farklılıklar olacaktır. Sektörünüze uygun, yenilikçi ve rakiplerinizden farklı kampanyalar yürütülmesi yararınıza olur. Bu kampanyaları oluşturmak son adım değildir. Tıklama oranları, gezinme süreleri gibi birçok analiz yapılması önemlidir. Çeşitli analiz araçlarıyla kullanıcılarınızın ilgisini ve site içi hareketlerini ölçebilirler. Bu analizleri ve sonuçları sizinle paylaşmaları ve buna göre yeni adımlar oluşturmaları ya da var olan adımı geliştirmeleri önemlidir.

Raporlama Nasıl Yapılacak?

Bazı ajanslar haftalık bazıları da aylık bilgilendirmede bulunabilirler. Bu tamamen ajansın işleme şekli ve sizin beklentilerinize göre değişen bir kriterdir. Bu bilgilendirmelerin hangi mecralardan olacağını konuşabilirsiniz. Online toplantılar gerekli mi yoksa e-posta bilgilendirmeleri gerekli mi? Analizler ve sonuçlara göre yapılacak geliştirmelerden sizi nasıl ve ne sıklıkla haberdar edecekler? Bu tarz sorularla şeffaf bir iletişim kurabilirsiniz. Her bilgilendirme için toplantı düzenlemek yerine e-posta bilgilendirmelerini tercih etmekte fayda var.

Sonuç

Üzerine emek verdiğiniz sitenin her detayının güncel olmasını istemek en doğal hakkınız. Her şeyin çok çabuk değiştiği bu dönemde sitenizin de değişen zamana ayak uydurması şart. Uygulanan kampanyalar ve paylaşılan içeriklerin sitenizin imajını nasıl gösterdiği konusunda endişe duymadan güvenebileceğiniz bir ajans arıyorsanız, doğru yerdesiniz. SEO Danışmanlığı ve verdiğimiz tüm hizmetlerden haberdar olmak için bizimle irtibata geçin. Biz sizi önemsiyoruz, siz de markanızı ve kullanıcılarınızı önemseyin.

Yorumunuz

Bu site reCAPTCHA ve Google tarafından korunmaktadır Gizlilik Politikası ve Kullanım Şartları uygula.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

En kaliteli web deneyimini sağlamak için çerezleri kullanıyoruz.
Teklif Al
Hemen Ara
WhatsApp