Skip links

SWOT Analizi Nedir: SEO için SWOT Analizi

SWOT Analizi Nedir?

SWOT analizi, bir çalışmada içsel faktörler olarak güçlü ve zayıf yönleri (Strengths and Weaknesses), dışsal faktörler olarak tehditler ve fırsatları (Opportunities and Threats) değerlendiren bir stratejik planlamadır. Bu analiz, SEO stratejileri planlama ve geliştirme açısından oldukça önemlidir. SEO uyumlu bir web site analizi sırasında, bu sitenin içsel ve dışsal faktörlere uygun analizinin yapılması gerekir.

SEO SWOT Analizi Nedir?

İşletme ile web sitesinin güçlü ve zayıf yanlarını geliştirmeye ek olarak, fırsatlarının değerlendirilerek tehditlerinin incelenmesine, SEO SWOT Analizi denir.

SEO SWOT

İçsel Faktörler

1- Güçlü Yönler

Bu yönler araştırılırken rakipleriniz için bir tehdit haline geldiğiniz yönleriniz belirlenir. Bu yönlerde üstünlüğünüzü korumanız önemlidir.

  • İlk 20 sıralamanızda bulunan anahtar kelimeleri inceleyin.

Google Search Console Performans Raporlamasından yararlanın. Smaller than- 20 seçeneğini seçin. Daha detaylı bilgi için Ahrefs “Organik Anahtar Kelimeler” bölümünde aynı şekilde Position: 1-20 seçeneğiyle detaylı analiz yapabilirsiniz. Ahrefs ve SEMrush gibi ücretli programlar, Search Console’dan daha fazla veri gösterecektir.

  • Size iyi bir sıralama getiren anahtar kelimeleri aşağıdaki “example (örnek)” yazılı bölüme girerek incelemeniz mümkün.
  • Size organik trafik sunan backlink kaynaklarınızı inceleyin.
  • En iyi backlink aldığınız siteleri bağlantı veren domainler bölümünden görebilirsiniz. Aynı zamanda rakip backlinkleri de analiz ederek güçlülere ek olarak zayıf yönlerimizi de görmemiz mümkün. “Reffering Domains” bölümünden rakiplerinizi inceleyebilirsiniz. Aynı zamanda “Broken” bölümünden zararlı linklerinizi görebilirsiniz.
  • İyi bir sıralamaya sahip içerikleriniz ve kapsamlarını inceleyin.
  • En etkileşim alan sayfalarınızı tespit edin
  • Google Analytics kullanarak Davranış- Site İçeriği- Açılış Sayfaları- bölümünden işlem ya da gelir olarak sıralamayı filtreleyerek bir rapor oluşturabilirsiniz.
  • İçerik türlerinizin hizmet ettiği alanları belirleyin. (Örneğin makale vb. bazlı içeriklerinizin trafik sağlaması, farklı içeriklerin satış imkânı sunması)
  • Rakiplerinizden önde olduğunuz konuları listeleyin.
  • Hedef kitleniz ile iletişiminiz güçlü yönlerinizden olabilir, bu durumu olduğu konumu kaybetmeden sürekli geliştirmek oldukça önemli. (Soru, şikayet dönüşleri, SSS (Sıkça sorulan sorular) bölümü)

2- Zayıf Yönler

  • Güçlü yönlerde pozisyonunuzu koruyarak ve üzerine inşa ederek ilerlediğiniz özellikleriniz mevcutken, zayıf yönlerinizin üzerine düşerek gelişim sağlarsınız. Bu alanda yapacağınız iyileştirmeler işletmenizin ve web sitenizin performansını artırır.
  • Hedef kitlenizi analiz ederek ihtiyaçlarında veya olası isteklerinde eksik kaldığınız yerleri gözden geçirin. Eksik kaldığınız bir nokta olduğunu düşünmüyorsanız yenilikçi bir yaklaşım ile neler ekleyebileceğinize bakın.
  • Rakip analizi yaparak rakiplerinizin performanslarıyla kendi performansınızı karşılaştırın.
  • En az dönüşüm alan veya hiç almayan sayfalarınızı belirleyin.
  • Google Analytics- Davranış- Açılış Sayfaları panellerinden artan sıralama ile bulabilirsiniz.
  • Teknik iyileştirmeler (Screaming Frog, DeepCrawl gibi araçlar ile SEO denetimi yaparak halledebilirsiniz)
  • Backlink analizleri (Sıralamanızı aşağıya çeken zararlı backlinkleriniz olabilir. Bundan dolayı düzenli olarak backlink analizi yapmalı ve zararlı bağlantıları Google’a bildirmelisiniz. Bir önceki içeriğimdeki adımları takip ederek siz de sitenizdeki “Zararlı Backlinklere Son” verin.
  • Güçlü yönlerde yaptığımız filtreyi tersine çevirerek Google Search Console’da büyüktür 20 seçeneğini seçin ve geri pozisyonlarda olan anahtar kelimelerinizi görün. Bu dosyaları Excel gibi uygulamalar ile dışa aktararak daha kapsamlı analizler yapabilirsiniz.

3- Fırsatlar

  • Burada hedef ve potansiyel kitleniz hakkında bilgi sahibi olmanız ve detaylı araştırmalar yapmanız gerekir. Ürün ve hizmetlerinizi sunacağınız yeni bir hedef kitlesi olabilir, mevcut hedef kitlenizin isteklerini yerine getirirken yeni fırsatları gözden kaçırmamalısınız.
  • Hedef kitlenizin ihtiyaçlarını bilmelisiniz. Oluşabilecek sorunları öngörebilmelisiniz. Bu adımlardan sonra kullanıcıları isteğiniz üzerine yönlendirebilmelisiniz.
  • Sitenize özellikle neden girmelerini istiyorsunuz? Amacınız sayfanızda trafik sağlamak mı satış yapmak mı? Her ikisi mi? Bunları analiz ederek kullanıcıların sitelerinizde hangi adımları izlediğine dikkat etmelisiniz. Kullanıcıların sitenizde uyguladığı adımlar sizin isteklerinizle uyuşuyor mu? Daha iyi olmak için neler yapabilirsiniz? Bu sorulara uygun yanıtlarınız ve optimizasyonlarınız size çeşitli fırsatlar sağlayacaktır. Aynı zamanda güçlü yönlerde de öne sürdüğümüz üzere farklılık ve yenilik oldukça önemlidir. Rakiplerinizden sizi özel kılan noktalara yoğunlaşmalı ve bu noktaları fırsatlara dönüştürmelisiniz. Yeni ürünler, kaliteli hizmetler sizi rakiplerinizden ayrıştıracaktır.

4- Tehditler

  • Rakiplerinizin sizden iyi olduğu noktaları belirleyin.
  • Google algoritmalarıyla yeterince uyumlu değilseniz bu sizin için bir tehdit unsurudur. Arama motoru güncellemelerinden olumsuz etkilenmemelisiniz ve sitenizi buna göre optimize etmelisiniz.
  • Pazara giren yeni rakipleri araştırın.
  • Sektördeki olası değişimlerin siteniz üzerindeki etkisinin olumsuz olmamasını sağlayın.
  • Anahtar kelimelerdeki rekabet ve oluşabilecek tehditleri analiz edin.
  • Bir önceki içeriğimde bahsettiğim zararlı backlinkler, rakipleriniz tarafından size uygulanan tehditler arasındadır. Bu backlinkleri Google Disavow ile Google’a bildirerek reddetmediğiniz sürece tarafınıza çeşitli cezalar uygulanabilir. Nasıl yapacağınızı bilmiyor musunuz? Bu linke göz atın.

Yorumunuz

Bu site reCAPTCHA ve Google tarafından korunmaktadır Gizlilik Politikası ve Kullanım Şartları uygula.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

En kaliteli web deneyimini sağlamak için çerezleri kullanıyoruz.
Teklif Al
Hemen Ara
WhatsApp