Skip links
anchor-text-nedir-baglanti-metni-nasil-kullanilir

Anchor Text Nedir? Nasıl Kullanılır?

Anchor Text (Bağlantı Metni) Nedir?

Web sayfasındaki içeriğin bir paragrafında kelime veya kelime grupları kullanılarak oluşturulan tıklanabilir bağlantı metinleri, anchor text ya da çapa metin olarak adlandırılır.

İçerikte bahsettiğiniz konuyla ilgili okuyucuyu yönlendirmek istediğiniz bir sayfa mevcutsa, bunu olabildiğince doğal bir geçişle yapmanızda fayda vardır. Bağlama uygun, etkileyici ve göze çarpan linkler tıklanma motivasyonunu artırdığından daha işlevseldir.

Anchor text hem kullanıcılar hem de arama motorları tarafından oldukça önemlidir. Bu çapa metinler arama motorları ve kullanıcıları, bağlantının hedef sayfası hakkında bilgilendirirler. Gerekli anahtar kelimelerin de kullanımıyla bağlantının kullanıcılar ve arama motorları tarafından anlaşılmasını sağlarlar.

Bu içerikte, çapa metinleri oluştururken nelere dikkat edilmesi gerektiğinden, SEO uyumluluğu açısından oluşturabileceğiniz ideal anchor text metinlerinin nasıl olması gerektiğine kadar birçok detaya yer verdik. 

Anchor Text Neden Önemlidir?

Günümüzde bilgiye erişim sırasında insanların en çok önem verdiği unsurlardan biri zamandır. Kısa sürede ulaşılabilen doğru bilgi her zaman ilk tercihtir. Anchor text, kısa sürede doğru kelimeler ve doğallık ile kullanıcının istediği bilgiye erişmesini sağladığından zaman tasarrufu yaratır.

Web sitesi içerisinde yer alan, kullanıcıları yanıltmayan doğru bir yönlendirme sayfalar arası gezinmeyi kolaylaştıracağından marka bilinirliğini artırır. Aynı zamanda kullanıcı deneyimini iyileştirerek memnuniyeti artırır.

SEO çalışmalarınız için bağlantı metinleri önemli bir rol oynar. Arama motoru botları, bağlantı metinleri ve yer alan linkler sayesinde sayfanızın içeriği, kurduğunuz bağlantı köprüleri hakkında daha detaylı bilgiye sahip olur. Google algoritmasının site yapınızı anlamasını sağlayan çapa metinleri, arama motoru sonuç sayfasında (SERP) daha iyi sıralamalar elde etme imkânı sunar.

Not:

“En iyi SEO ipuçları” gibi bağlamla ilgili bir anchor text, “Buraya tıklayın.” metinlerine göre her zaman bir adım daha öndedir. Kullanıcı ve arama motoru deneyiminizi iyileştirmek için, sunmayı hedeflediğiniz içerikle ilgili bilgiler veren metinler kullanmanız faydalıdır.

Anchor Text ile İlgili Dikkat Edilmesi Gerekenler

Doğal Anchor Text Kullanımı

İçerik akışı devam ederken anlattığınız konuyla zıt düşmeyecek, doğal bir bağlantı metni kullanmanız yararlıdır. Yalnız anahtar kelime kullanmak için eklediğiniz veya spam olan bağlantı metinleri arama motoru ve kullanıcı deneyimini olumsuz etkiler.

Özelleştirilmiş Anchor Textler ile Yinelenen İçerikten Kaçının ve Güncel Olun

Anchor textleriniz metinden metine değişkenlik göstermelidir. Hedeflere göre değişen farklı tür anchor textler kullanabilirsiniz. Tek tip olmak yerine yönlendirmek istediğiniz sayfaya uygun ve etkileyici anchor text türlerinden faydalanın. Böylece yinelenen içerik sorunuyla da karşılaşmamış olursunuz. Buna ek olarak hedef sayfa güncellendiğinde bağlantı metninizin de güncel olduğuna emin olun.

Anahtar Kelimelerle Zenginleştirilmiş Metinler Kullanın

Yazınızın içeriğinde olduğu gibi, bağlantı metninde de anahtar kelimelere yer vermeniz önemlidir. Kullanıcıyı yönlendireceğiniz sayfaya ya da ifade etmek istediğiniz konuya dair anahtar kelime kullanarak verdiğiniz bağlantı metinleri, arama motoru botlarının ve kullanıcıların sayfanızı daha iyi anlamasını sağlayacaktır. 

Daha etkili bilgiler için, Google’ın sunduğu SEO uyumlu bağlantı metni yerleştirmesi içeriğine göz atın.

Anchor Text Türleri Nelerdir?

  • Tam Eşleşmeli(Exact Match) bağlantı metni
  • Kısmi Eşleşmeli(Partial Match) bağlantı metni 
  • Markalı (Branded) bağlantı metni
  • Yalın/Çıplak Bağlantı Metni 
  • Bağlamsal olmayan(Non contextual) Genel bağlantı metni
  • Görsel

Exact Match Anchor Text (Tam Eşleşmeli Bağlantı Metni)

Tam eşlemeli bağlantı metinleri, bağlamsal olmayan metinlere kıyasla daha ilgi çekicidir. Yazığınız içerikle ilgili bir şey ifade etmeyen yani bağlamsal olmayan bağlantı metinleri kullanıcı ya da arama motoru tarafından bir şey ifade etmez. “Buraya tıklayın.” metnini kullanarak bir anchor text oluşturacaksanız, öncesinde o linkin nereye yönlendirildiğiyle ilgili bir bilgi vermeniz gerekir. 

Kullanıcı sayfayı tararken parlak bir renk ya da kalın vurguyla gözüken bağlantı ifadesinin “buraya tıklayın” olmasının pek etkileyici olduğu söylenemez. Bunun yerine, anahtar kelimelerle zenginleştirilmiş, tam eşlemeli bağlantı metni (exact match anchor text) kullanmanız çok daha iyidir. 

Örnek: SEO ipuçlarıyla ilgili yazdığınız bir içerikte kullanıcı “buraya tıklayın” metninden çok “Verimli SEO süreci için 10 İpucu” metnine tıklamaya daha meyilli olacaktır. Tam eşleşmeli bağlantı metni bulunmak istediğiniz anahtar kelimeleri kullanarak sonuç sayfasında daha iyi bir sıralama elde etmenizi sağlar.

Kısmi Eşleşmeli(Partial Match) Bağlantı Metni

Kısmi eşleşme, hedef anahtar kelimenin varyasyonlarını içerir. Başına veya sonuna çeşitli kelimeler ekleyerek akış içerisinde bir metin sunmanızı sağlar. Bu yöntem, tam eşleşmeden daha doğaldır ve çapa metni profillerini çeşitlendirmeye yardımcı olur.

Örnek: Hedef anahtar kelime “E-ticaret SEO” ise, kısmi eşleşme “e-ticaret için SEO stratejileri” olabilir.

Markalı (Branded) Bağlantı Metni

Branded bağlantı metinleri, marka adını doğrudan kullanır. Marka bilinirliği ve güven oluşturmak için faydalıdır.

Örnek: Şeffaf ve marka bilinirliğinizi artıracak bir hizmet için SegNet SEO Danışmanlığı ile iletişime geçin.

Yalın (Naked) Bağlantı Metni

Yalın bağlantı metinleri, URL’nin doğrudan yazıldığı ve linkin buraya eklendiği türdür. URL’in uzun olması halinde kullanıcı için karmaşık görünebilirler. Şeffaf bir görünüm oluştursa da kullanıcı deneyimi açısından gerekmedikçe kullanılmaması tavsiye edilir. 

Örnek:  “www.segnet.com.tr” 

Bağlamsal Olmayan(Non contextual) Genel Bağlantı Metni

Birçoğumuz web sitesini gezerken ya da haber sitelerinde “buraya tıklayın” ifadelerini görmüşüzdür. Bu ve benzeri, konuyla ilgili bilgi vermeyen anchor textler, genel ve bağlamsal olmayan olarak nitelendirilirler. 

Arama motoru ya da kullanıcı için açıklayıcı olmayan ifadelerden oluştuklarından dolayı SEO adına fayda sağlamazlar ve anlaşılabilirlik adına etkili değillerdir. Bu tarz bir çağa metni kullanmanız gerekiyorsa yönlendirme yaptığınız sayfa hakkında metinden önce mutlaka bilgi vermeniz gerekir. 

Örnek: “buraya tıklayın,” “daha fazla oku” veya “bu web sitesi”.

Görsel ve Alt Text içerisinde Bağlantı Metni

Görsel, SEO ve erişilebilirlik açısından önemlidir. Bir sayfaya görsel eklendiğinde; başlık, açıklama, alternatif metin, alt text (altyazı) gibi alanları doldurduğunuza emin olmanız gerekir. Bu durum hem web sitenizin erişilebilirliğini artırır hem de arama motoru tarafından anlaşılmanızı sağlar.

Bir resim bağlantılandığında, resmin alt metni çapa metni olarak işlev görür. SEO analiz araçlarıyla ilgili bir içerikte her aracın görselinin içerisine bir bağlantı ekleyecekseniz alt texti anchor text için kullanmanızda fayda vardır.

Örnek: Bir alışveriş sepeti resmi “e-ticaret çözümleri” alt metni ile bağlantılandığında, bu çapa metni işlevi görür.

SEO Dostu Anchor Text (Bağlantı Metni) nasıl oluşturulur?

Anahtar Kelime Araştırması Yapın
Bağlantı kurmadan önce, kullanmak istediğiniz anahtar kelimelerle ilgili bir anahtar kelime araştırması yapmanızda fayda vardır. Anchor text’inizi oluştururken, hedeflediğiniz anahtar kelimeleri kullanmanız, arama motorlarına ve kullanıcılara bağlantının ne hakkında olduğunu anlatır.
Doğal ve Akıcı Bir Dil Kullanın
Kullanacağınız anahtar kelimeleri belirledikten sonra, metin içerisindeki konumunun yüzeysel durmadığına emin olun. Akış içerisinde ve doğal bir şekilde gözükmesi kullanıcı deneyimi açısından faydalıdır. 
Kullandığınız Anchor Textleri Çeşitlendirin

Farklı türde anchor text kullanarak bağlantı profilinizi çeşitlendirin. Tam eşleşme, kısmi eşleşme, marka adları ve genel ifadeler gibi çeşitli türleri kullanarak doğal bir profil oluşturun.

Kısa ve Öz Bir Bağlantı Metni Tercih Edin

Çapa metni için belirlenmiş bir uzunluk yönergesi yoktur. Bunu ifade etmek istediğiniz şeye göre sizin belirlemeniz gerekir. Belirli bir uzunluk sınırı olmasa da kısa ve öz tutulması faydalıdır. Bu nedenle ifade etmek istediğiniz şeyi en açıklayıcı şekilde nasıl belirtebileceğinizi düşünerek metinlerinizi oluşturmalısınız.

Bağlantı Sözcüklerinin Alakalı Olduğundan Emin Olun

Özellikle tam eşlemeli ya da kısmi eşlemeli bağlantı metnini kullanacaksanız, anahtar kelimeleri bir akış içerisinde kullanmayı unutmayın. Sırf anahtar kelime kullanmış olmak için kullanıcıyı sıkan ve zorlama gözüken bir metin tercih etmeyin. Kullandığınız her sözcük ilgili olsun ancak aşırı optimizasyondan kaçının. 

Anchor Text’in Yer Aldığı Metne Önem Verin

Bağlantı metniniz kadar, yer aldığı metin de önemlidir. Örneğin bahçe ürünlerinden bahsettiğiniz bir metinde kadın ayakkabısıyla ilgili bir bağlantı vermeniz oldukça ilgisiz olacaktır. Bu nedenle link vermek istediğiniz bağlantı metnini hazırlarken iyi bir akış içerisinde kullanıcıya sunmanız faydalıdır. 

Sonuç

Anchor text olarak bildiğimiz çapa metinleri; arama motoru ve kullanıcı deneyimi açısından önem sağlayan, web siteniz hakkında fikir veren, tıklanabilir metinlerdir.

Bu içerikte anchor text kullanımının önemi, türleri ve SEO uyumlu oluşturulmasına yer verdik. Daha iyi bir deneyim için bağlantı metinlerinizi güncel, çeşitli ve kullanıcı dostu tutmaya önem gösterin. 

Yorumunuz

Bu site reCAPTCHA ve Google tarafından korunmaktadır Gizlilik Politikası ve Kullanım Şartları uygula.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

En kaliteli web deneyimini sağlamak için çerezleri kullanıyoruz.
Teklif Al
Hemen Ara
WhatsApp