Skip links
SEO

Verimli SEO Süreci İçin 10 İpucu

Etkili SEO Sürecinin 10 Olmazsa Olmazı

SEO stratejileri konusunda doğru optimizasyonları yaparak Google’da yükselmenizi sağlayabilirsiniz. Elbette bunun bir süreç olduğunu ve birçok aşamadan oluştuğunu unutmamakta fayda var. İç ve Dış optimizasyonlar kapsamında uygulayacaklarınız doğru stratejiler, sizi SEO sürecinde ileri taşıyacaktır. Bu içerikte marka görünürlüğünüzü artırarak SEO sürecini etkili bir biçimde yönetmenizi sağlayacak 10 ipucundan bahsedeceğim.

Ürün veya Hizmetin Aranma Amacını Anlamak

Kullanıcı tarafından ürün ya da hizmetin aranma amacını anlamak oldukça önemlidir. Bir ürünü satın almak istemek ile ürünün en iyisini almak istemek arasında fark vardır. 1. Arama işlevsel bir aramadır. 2. Arama ise bir ticari araştırmadır. Daha spesifiktir.

SEO arama SERP

Arama Motoru Sonuç Sayfası (SERP) Analizi

  • Arama hedefiyle hedef kelime yazdıktan sonra arama amacını tespit etmek
  • Hangi içerik türlerinin ilk sayfada olduğunu görmek
  • Rakiplerinizin nasıl bir içerik ürettiğini görmek (Listeleme, ürün detayı, kategori gibi alanları inceleyebilirsiniz).

Rekabet içerisinde olabilmek için SERP’i anlamak ve rakiplerinizden daha farklı perspektiflere yönelen, daha etkili sonuçlar verebilecek adımlar atmanız gerekir.

“SERP Nedir ve SERP Türleri Nelerdir?” 

İçeriğinde birçok sorunun cevabına yer verilerek arama motoru sonuç sayfasını anlamak hedeflenmiştir. Fikir edinebilmeniz açısından, aşağıda içerikte yer alan bazı soru örneklerini ekliyorum. 

  • Neden SERP’ten faydalanmalıyız?
  • İçeriğimizi öne çıkarmak için neler yapabiliriz?
  • Ücretli reklamlar ve ücretsiz organik sonuçların getirileri nelerdir? 
  • SERP düzeni nasıldır? 

İlgi Çekici Başlık-Meta Açıklama- İçerik

Başlık

Tıklanabilir ve ilgi çekici başlıklar organik aramayı arttırır. Örneğin Antalya’da tatile gideceksiniz ve bir otel arıyorsunuz. “Konforuyla Kendinden Söz Ettiren 10 Otel” gibi sayı ve etkileyici bir özellik içeren başlıklar, sade listelemelere göre daha fazla tercih edilir. Kullanıcıya aradığı ürün ya da hizmetle ilgili” En Sevilen” “En çok konuşulan” “En Çok Tercih Edilen” gibi ilgi çekici başlıklar sunmak, sayfaya tıklama meylini arttırır. Konu hakkında bilgisi olmayan ziyaretçi, önceki deneyimlerin güvenirliğini inceleme fırsatı bulur. Bundan dolayı ürün ya da hizmetle ilgili spesifik başlıklar sizi bir adım öne taşır.

Meta Açıklama

Sıralama için doğrudan bir etkisi kalmadı dense de dolaylı olarak bir etkisi vardır. Kesilmemesi için 130-160 karakter bandında 1-2 cümleden oluşan bu kısa özetler, web sayfasının içeriğini tanımlayarak ziyaretçileri bilgilendirmeyi ve ilgisini çekmeyi hedefler. Hatta kimi kullanıcılar başlıktan önce içerik bilgisine odaklanabilirler. Meta açıklamanın kuvvetli ve kapsamlı yazılmış olması, cümleler kesilmeden önce gereken bilginin yeterince verilmiş olması oldukça önemlidir. Aceleyle araştırdığınız bir sorunun yanıtını orada bulabileceğinize dair bir bilgi görürseniz hiç vakit kaybetmeden o siteye girersiniz. Daha uzun vaktiniz varsa ve araştırma yapacaksanız yine içerikte hangi konulara değinildiğini görmek için meta açıklamalara göz atmanız gerekir. Yani her kullanıcı ve arama tipi için aslında meta açıklamalar son derece önemlidir.

meta açıklama SEO

İçerik

Başlık ve meta açıklama adımlarında ilgi çekerek başarılı olduktan sonra içeriğin de kullanıcının vaktine değer olması, beklentilerini karşılaması gerekir. Kendini sürekli tekrarlayan, bir yere varmayan içerikler dikkat dağınıklığına sebep olarak kullanıcının sayfayı terk etmesiyle sonuçlanabilir. İmla hatalarına dikkat edilmiş, noktalama işaretleri yerinde kullanılan, sade ve açık metinler tercih edilir. Örneğin haber sitelerinde çoğu zaman asıl bilgiye giderken birçok gereksiz paragrafa maruz kalırız. Uzun paragraflar, yönlendirmeler, içerik içerisinde geç yüklenen görseller kaldırılması gerekilen problemlerdendir. Bir içeriği kaliteli ve benzersiz yapan yalnız konunun kalitesi değil birçok etkenin birleşimidir. 

Görsellerde Alt Nitelik ve Anahtar Kelimeler

Görsellerde Alt Nitelik

Arama motorları görselleri okuyamadığından, bir alt metin ile görsel hakkında bilgi verin. Görseli anlatırken anahtar kelimeleri kullanmaya özen gösterin. Böylece okuyucular için önemli olduğu düşünülen görseller Google tarafından kullanıcılara sunulacaktır.

Anahtar Kelimeler

SEO açısından anahtar kelimelerin önemi yadsınamaz. Birçok içerikte bahsettiğimiz bu özenle seçilmiş ve doğrudan konu amacı vurgulayan kelimeler için dikkat edilmesi gereken birkaç maddeden bahsedeceğim.

  • Başlıklar, koyu yazılmış metinler, çapa metinler, görsel alt metinleri ve meta açıklamalar gibi birçok ilgili yere anahtar kelimeleri ustalıkla dağıtmanız gerekir.
  • Anahtar kelimeler içerikte önemlidir ancak aşırıya kaçmadan ve içeriğe yedirerek kullanmakta fayda vardır.
  • Bir sayfa optimizasyonu sırasında tek bir anahtar kelimeden yararlanmak oldukça etkili olacaktır.
  • Hangi anahtar kelimenin nerede yer aldığını, nasıl bir etkileşim aldığını takip etmelisiniz. Sıralama getiren anahtar kelimelerinizi bilmeniz son derece önemlidir.
  • Anahtar kelime türlerine göre getirdiği trafik farklıdır. Örneğin uzun kuyruklu anahtar kelimeler daha spesifik aramalar için kullanılır. Daha az trafik getirebilirler ancak arayan kullanıcı ne istediğini tam olarak bildiğinden etkileşim kurma olasılığı fazladır. En etkili yöntem, bu anahtar kelimeleri uygun ölçüde birlikte kullanarak farklı bir trafik türü sağlamaktır.

URL Yapısı

Arama motoru sonuç sayfasında yüksek sıralamalar elde etmemizi sağlayan 3 kriter vardır; Başlık, meta açıklama ve URL. 

  • URL’in başlıkla uygun olarak uzun ve komplike olmasına gerek yoktur. Kısa ve ilgili olmalıdır.
  • Dinamik yerine statik URL adresi seçin. Otomatik verilenler yerine SEO açısından URL’nin sizin tarafınızdan oluşturulması çok daha iyi olacaktır.
  • Alan adınızda yer alan sayfaların her birisi farklı anahtar kelimeleri hedeflemelidir. Seçmiş olduğunuz birincil anahtar kelimeye odaklanarak asıl önemli olan ve bahsetmek istediğimiz kavramı URL içerisinde vurgulamamız yeterlidir.
  • Alt tire yerine tire kullanmalısınız. Çünkü alt tire kullanımında Google alt tireyi kaldırarak bir bütün halinde kelimeyi görmektedir. Bu da kullandığınız kelimelerin iç içe geçerek anlamsız bir kelime yığını oluşturmasına sebebiyet verir.

Kullanıcı Deneyimi

İhtiyaçları ve beklentileri karşılamaya yönelik müşteri odaklı çalışmalar yapın. Hedef kitlenizin ne istediğini ve ne isteyebileceğini bilin. Site optimizasyonu sırasında tıklanma oranlarının yoğunluğunun neye göre olduğunu inceleyin. Sayfanıza dış gözden bakın, bir kullanıcı aradığı ürün ya da hizmete ne kadar sürede ulaşabiliyor? Sitenizde ölü tıklama (dead click) ya da sinirli tıklama (rage click) yer alıyor mu? Bu tarz incelemeleri yapabileceğiniz uygulamaları … içeriğinde derledim. Bu içeriğe göz atarak kullanabileceğiniz ücretli ve ücretsiz uygulamalar sayesinde site optimizasyonunuzu sorunsuz bir şekilde gerçekleştirebilirsiniz. Kullanıcıların sayfanızda geçirdiği zamanı keyifli kılmak için çaba sarf edin. Kullanıcının, ürün ya da hizmetin nerede olduğunu bulmakla, yanlış yönlendirmelerle sayfanızdan beklentisini karşılayamayarak ayrılmasını engelleyin. Verdiğiniz hizmeti inceleyerek doğru yönlendirmelerle hizmetinizi araştırırken keyifli ve hızlı bir gezinme sunmayı hedefleyin.

Güvenlik

HTTPS kullanmaya özen gösterin. HTTPS sayfaları Google için oldukça önemli bir kriterdir ve arama yaptığınız çoğu sayfada bununla karşılaşırsınız.

Dahili ve Geri Bağlantılar

Dahili Bağlantı

Eskiden trafik alan içeriklerinizin yönlendirmelerini yükselmesini istediğiniz ya da yeni yayınlanan bir içeriğinizde kullanın. Trafik almış içeriklerinizden gelen dahili bağlantılar, görünürlüğünüzü arttırır. Bu yadsınamaz bir gerçektir ancak dahili bağlantıyı verirken bunu ön plana koymak kullanıcı deneyimini olumsuz etkileyecek sonuçlara sebep olabilir. Yüksek etkileşim aldığı için alakası olmayan bir yere bağlantı koymak büyük bir hatadır. Tıklanılmayacak olan bağlantının getirisi de olmayacaktır. Kullanıcının görmek isteyeceği ve konuyla ilgili bağlantılar olmasına özen gösterin.

Geri Bağlantı (Backlink)

Hedef kitleniz ve potansiyel hedef kitlenizle ilgili bir geri bağlantı vermeniz oldukça önemlidir. Dış bağlantılar, ziyaretçinin ilgisini çekmediği sürece tıpkı dahili bağlantılar gibi etkisiz kalır. Bundan dolayı iki bağlantı türünde de yönlenen içeriğin hedef kitlenizle uyumlu olması önemli bir kriterdir.

Rakip Analizi

Yapacağınız rakip analizi ile eksik kaldığınız içerikleri görerek siz de sitenizde bu içeriklere yer verebilirsiniz. Sitenizde rakiplerinizle aynı içerik varsa onların neyi farklı yaptığını incelemenizde fayda var. İlgi çekici bir başlık, doğru bağlantılar, listeleme ile kolay okunan bir içerik, sayfa arayüzü gibi birçok etken sizi rakiplerinizden farklılaştırabilir. Bunları inceledikten sonra çeşitli araçları da kullanarak içeriğinizi optimize ederek sıralamanızı yükseltebilir ve kullanıcıların beklentilerini karşılayabilirsiniz.

Reklamlar

İç optimizasyonlara ek olarak dış optimizasyonlar da oldukça önemlidir. Herkes reklam verebilir. Gün içerisinde birçok reklam ile karşılaşıyoruz ancak bunlardan kaçını hatırladığımız önemlidir. Yaratıcı bir reklam çalışması sizi rakiplerinizden ayırır. Bir diğer artısı da potansiyel hedef kitlenizi yönlendirerek keşfedilmenizi ve marka prestijinizi güçlendirmenizi sağlamasıdır. SMS ve direct pazarlama kanalları gibi birçok alanda atacağınız farklı adımlar sektörde tanınmanızı ve organik trafik almanızı sağlar.

Etkili Bir SEO Süreci için Bize Ulaşın

SEO sürecini etkili ve verimli bir şekilde gerçekleştirmek istiyorsanız, bunun birçok faktöre bağlı olduğunu unutmamanız gerekir. Yukarıda genel hatlarından bahsettiğim alanlardaki ipuçları, sıralamanızı artırmanız ve marka bilinirliğiniz için oldukça önemlidir. Dış ve iç optimizasyonlar birlikte yapılmalıdır. SEO süreci parçaların oluşturduğu bir bütündür ve SEO danışmanlığı yapan kişiler bu parçaları bütünün iyiliği için optimize ederler. SEO danışmanlığı hakkında daha fazla ipucu ve danışmanlık hizmeti için bize ulaşın. ​

Yorumunuz

Bu site reCAPTCHA ve Google tarafından korunmaktadır Gizlilik Politikası ve Kullanım Şartları uygula.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

En kaliteli web deneyimini sağlamak için çerezleri kullanıyoruz.
Teklif Al
Hemen Ara
WhatsApp