Evergreen İçerik Nedir?
İçindekiler
Evergreen içerik, zamanla eskimeyen, genelde “Nedir?” ve “Nasıl yapılır?” gibi soru formlarının yanıtı olan içerik türüdür. Bazı güncellemeler olsa da çoğunlukla aynı kalan, konuya dair temel giriş bilgilerini kapsayan içeriklere “Evergreen içerik” denir. Her daim canlılığını koruyan bir içerik türü olduğundan dolayı hem okuyuculara faydalıdır hem de markaların SEO stratejileri için önemlidir. Zamana meydan okuyan içeriklerden biri olan “SEO Nedir” konusu için, sayfamızdaki içeriğe göz atabilirsiniz.
Evergreen İçerik Nasıl Olmalıdır?
Öncelikle bu içeriği oluştururken, bir konuya dair okuyucunun yeni bilgi sahibi olduğunu farz etmeliyiz. Arama motorunda ihtiyaç duyduğumuz bir bilgi ararken komplike ve uzun cümlelerden olabildiğince uzaklaşırız öyle değil mi? Bu içerik türünde de mümkün olduğu kadar temel bilgiler veren, duru bir dil tercih etmeliyiz. Döneme değil tüm zamana ayak uyduran bir içerik oluşturmak istediğinizi düşünün, kısa süreli trendlerden kaçınmanız gerekecektir. İçeriğiniz güncel ve zamana ayak uydurmalıdır, eskiyen içerikler evergreen özelliklerini yitireceklerdir.
Evergreen İçerik Nasıl Yazılır?
Anahtar Kelimelere Uygun Başlık Seçimi
Eskimeyecek içeriklerde başlık, anahtar kelimeleri içermeli ve okuyucunun ilgisini çekecek şekilde tasarlanmalıdır.
Temel Konular ve Kaliteli İçerik
Bu tarz bir içerik oluşturulurken kalıcı, cevabı güncellenen ancak eskimeyen konular seçilir, zaman zaman döneme hakim olan trend konular seçilmez.
Etkileyici Görseller
Konular kalıcı ve alışılmışken çeşitli görseller ile içeriklerinizi diğerlerinden ayıracak dokunuşlarda bulunmanızda fayda vardır.
Evergreen İçerik Örnekleri:
SEO
Temel olarak SEO bilgileri de canlılığını hep koruyan, eskimeyen bir içerik türü olduğundan okuyucular için faydalı bir evergreen içerik türüdür.
Bahçe Bakımı
Bahçe bakımı ile ilgili bir evergreen içerik, ziyaretçiler için oldukça faydalı olabilir.
Yemek Tarifleri
Aynı yiyecek başlığı altında dahi olsa birbirinden farklı tarifler, popüler bir evergreen içerik türüdür. Her zaman aranır ve ilgi çekicidir.
FAQ/SSS
"Sıkça Sorulan Sorular" bölümleri de evergreen içeriklere ev sahipliği yapar. “Nedir?”, “Nasıl yapılır?” gibi soru formlarından oluşan bu bölümler, markanın ve hizmetin tanıtımını sağlar. Müşterilerinizi verdiğiniz hizmet hakkında en temel şekilde bilgilendirirken bu içerik sayesinde site trafiğinizi de canlı tutmanız mümkündür.
Spor
Fitness ve sağlıklı yaşam tarzı hakkında yazılmış bir yazı, birçok kişi tarafından aranır ve sürekli okunabilir.
Evergreen İçeriğin Önemi:
SEO
Evergreen içerikler eskimediğinden ve hep aranan içerikler olduğundan birçok insanı sitenize yönlendirirler. Arama motorlarında üst sıralarda yer almanızı sağlarken sürekli bir etkileşim trafiği oluştururlar. Uzun vadeli bir SEO Stratejisinde evergreen özelliği taşıyan içeriklerin düzenlenmesi diğer içeriklere göre daha kısa sürdüğünden daha düşük bir maliyet gerektirirler.
Kalıcı Etki
Sitenizde yayınlandıkça trafik ve dönüşüm oranını arttıran bu içerik türü, uzun vadeli bir etkiye sahiptir. İhtiyaç gideren ve akılda kalıcı yapısı okuyucunun üzerinde kalıcı bir etki bırakır.
Etkileşim
Evergreen içerikler okuyucular tarafından okunmakla kalmayıp sosyal platformlarda da paylaşılır. Arama motoru sonuç sayfasında (SERP) sizi üst sıralara çıkarabilecek olmasına ek olarak, farklı platformlardan çeşitli kitleler ile içeriklerinizi buluşturma imkanı tanır.
Markalar Neden Evergreen İçeriği Tercih Ediyor?
Markalar sitelerinde verdikleri hizmetleri ve bu hizmetlerin bilgilendirmelerini mutlaka güncel tutmalıdır. Her zaman güncellik yeterli olmayacağından, bahsedileni en yalın haliyle ele almakta ve diğer içeriklerin arasından sıyrılmakta fayda vardır. Evergreen özellik taşıyan içerik türü de burada devreye girer. Zaman fark etmeksizin doğruluğunu koruyan, sade bilgiler okuyucunun aklında kalır, talep oluşturabilir. Web sitenizde eskimeyen, kaliteli bir içerik profili oluşmasını sağlar. Bilgilerin uzun vadeli doğruluğu, okuyucunun ihtiyaçlarına kısa sürede yanıt veriyor oluşu markaya olan bağlılığı güçlendirir.
Marka Farkındalığı
Evergreen içerik, markaların ürün ve hizmetlerinin farkındalığını artırabilir. Markanın prestijini olumlu etkileyerek müşterilerin satın alma davranışlarını etkileyebilir.
Uzun Ömürlü
Evergreen içerik, markaların sitelerinde kalıcı bir varlık oluşturmalarına yardımcı olur. Bu içerikler daha fazla görülme ve paylaşım etkileşimi aldığından markaya uzun ömürlü bir katkıları olur. Kimi zaman maliyeti yüksek reklamlardan çok daha etkili olabilir.
Evergreen İçeriğin Hizmet Tanıtımındaki Rolü
Tanıtım
Bu içerik türü, markaların yeni ürünlerini veya hizmetlerini tanıtmak için kullanılabilir. Bu tür içerikler, kullanışlı bilgiler ve çözümler sunarak müşterilerin ilgisini çekebilir.
Fayda
Potansiyel müşteriler, markaların sağladığı faydalı ve bilgilendirici içerikler sayesinde markalara karşı daha olumlu bir tutum geliştirebilir. Markayı ve hizmetlerini daha yakından tanımak isteyebilir.
Satış Dönüşümü
Markaların sitelerinde daha fazla trafik çekerek, daha fazla satış fırsatı yaratmasını sağlayabilir.
Size Nasıl Yardımcı Olabiliriz?
Evergreen içerik, işletmelerin hızla değişen iş dünyasında rekabete ayak uydurmalarına yardımcı olur. Müşterilere kalıcı, güncel bilgiler sunma olanağı sağlar. Bu nedenle, işletmelerin evergreen içerik stratejilerini kullanarak isimlerini arama motorlarında en üst sıralara taşıyarak etkileşimlerini arttırmaları oldukça önemlidir.
Bu konuda sorularınız mı var? Evergreen içeriklerle ilgili danışmanlık mı arıyorsunuz? İçeriğinizi güncellemek ve yeni bilgileri eklemek için sektördeki uzmanlarla işbirliği yapabilir veya danışmanlık alabilirsiniz. Bu, ürettiğiniz içeriğin güvenilirliğini ve kalitesini artırır. Alanında uzman ekibimizle birlikte size yardımcı olmaktan mutluluk duyarız.