Skip links
gated-content-gecitli-icerik-

Geçitli İçerik (Gated Content) Nedir?

Gated Content Nedir?

Geçitli içerik ya da geçişli içerik anlamına gelen “Gated Content” içeriğe erişmeden önce bazı bilgiler verilmesini gerekli kılan içerik türüdür. Bir içerik erişime açılmadan önce, kullanıcıdan sayfadaki bir form ile belirli bilgiler alınabilir. Bu formda; e-posta adresi, cinsiyet, meslek gibi sorular mevcuttur. E-posta adresinizi verdikten sonra markanın size mail yoluyla bilgilendirme yapıp yapamayacağını sorduğu bir alanın da karşınıza çıkması olasıdır. 

Güvenlikli içerik, e-kitaplar, <a href="http://Academia” data-wplink-url-error=”true”>makale sayfaları, özel raporlar gibi birçok alanda kullanılan gated content, kullanıcıların bilgisini alarak potansiyel kitlesinin analizini yapar. Bu içerikte geçitli içeriğin (gated content) ne olduğuna, nerede karşımıza çıktığına, faydalarına, artılarına ve eksilerine değineceğiz.

gated-content-gecitli-icerik

Gated Content Hakkında Bilinen Yanlışlar

İnsanlar, erişmek istedikleri içeriğe ulaşırken bir form ile karşılaştıklarında kişisel bilgilere ek olarak bir ücret de talep edildiğini düşünürler. Geçitli içerik (gated content) bir ücret talep etmez. Gated content, güvenlikli bir içeriktir ve ödeme işlemleriyle bir ilgisi yoktur. Site içerisinde bazı içerikler satın alma işlemi gerektirebilir ancak bunun başta sorulan e-posta, yaş, cinsiyet gibi bilgilerin istenmesiyle bir ilgisi yoktur. Geçitli içerik gibi gözüken bir sayfanın o sırada bir ücret talep ettiğini görüyorsanız, o içerik bir ücretli içeriktir. Bu da onu geçitli, güvenlikli içerikten daha farklı bir tür yapar.

Geçitli ve Geçitsiz İçerik Türleri
(Gated and Ungated Contents)

Geçitli İçerik Türleri (Gated Content)

  1. E-kitaplar (E-books)
  2. Araştırma Raporları (Research Reports)
  3. Web Seminerleri (Webinars)
  4. Kılavuzlar (Guides)
  5. Eğitim Videoları (Training Videos)
  6. İçerik Kütüphaneleri (Content Libraries)
  7. Özel Bültenler (Exclusive Newsletters)
  8. Çevrimiçi Kurslar (Online Courses)
  9. Demo veya Deneme Ürünleri (Demos/Trials)

Geçitsiz İçerik Türleri (Ungated Content)

  1. Blog Yazıları (Blog Posts)
  2. İnfografikler (Infographics)
  3. Sosyal Medya Gönderileri (Social Media Posts)
  4. Videolar (Videos)
  5. Podcastler (Podcasts)
  6. Slayt Gösterileri (Slide Decks)
  7. Vaka Çalışmaları (Case Studies)
  8. Haber Bültenleri (Newsletters)
  9. E-kitap Özetleri (E-book Summaries)

Geçitli İçerik ile Geçitsiz İçerik Arasındaki Fark Nedir?

Geçitli İçerik

Geçitli içerik (Gated content) amacı, işletme için potansiyel bir kitle oluşturmaktır. Formlar sayesinde bu kitlenin hangi yaş aralığında olduğu, hangi cinsiyetin yoğunlukta olduğu, hangi meslek gruplarından oluştuğu gibi bilgiler elde etmek mümkündür. E-posta adresleri ile bu kitleyle iletişime geçebilir, okudukları içeriğe göre önerilerde bulunabilirsiniz.

Geçitli içerik kullanan işletmelerin bilmesi gereken, bazı kullanıcıların bilgi paylaşmamak için içerikten ayrılmasının olası olduğudur. Yani içerik kontrol edildiğinde daha az görüntülenme ile karşılaşılabilir ancak görüntüleyen herkesin tam olarak o içerik ile ilgilendiğini bilmek de buna uygun bir kitle oluşmasını sağlar. Böylece e-posta üzerinden yapılacak bilgilendirmeler, yalnız ilgililerine duyurulur.

gated-content-e-book

Geçitsiz İçerik

Geçitsiz içerik, erişim için herhangi bir bilgi verilmesi gerekmeyen içerik türüdür. Kullanıcı içeriği okuyabilir ve bunun için bir bilgi vermesi istenmez. Okuduğu içerik ilgisini çekerse ve daha fazlasına sahip olmak isterse o siteye kayıt yaptırabilir, böyle bir seçenek yer alıyorsa e-posta ile bilgi almak istediğini belirtebilir ancak bu isteğine bağlıdır ve içeriği okumak için şart değildir.

Günümüzde insanlar kısa süreli bilgi alımına alıştığından, geçitli içerik uğraştırıcı gelebilir. Bu nedenle geçitsiz içerik, geçitli içeriğe göre daha fazla dönüşüm alabilir. 

Geçitli İçerik (Gated Content) Avantajları Nelerdir?

Potansiyel Müşterileri Keşfetmek

Geçitli içeriğe erişmek isteyen kullanıcı, bilgilerini vermek konusunda tereddüt yaşamaz. E-posta yoluyla bilgi almak, ilgilendiği bir alandan haberdar olmasını sağlayacağından bu durum onun için bir sorun teşkil etmez. Böylece geçitli içerik, gerçekten konuyla ilgilenen kaliteli potansiyel müşterilerin keşfedilmesini sağlar. Bundan sonra alacağı dönüşüm yalnızca içerikle, ürün veya hizmetle ilgilenen kişilerden geleceği için kaliteli bir kitle yaratır.

Potansiyel Müşteriler ile İletişim Kurmak

Kullanıcılar belirli bilgiler karşılığında geçitli içeriğe eriştikten sonra, e-postayla pazarlama yolu ile iletişime geçmeniz mümkündür. Potansiyel müşterilerinize daha önce okudukları içeriğe benzer ya da ilgili içerikler sunarak deneyimlerini iyileştirebilir ve ilgilerini çekebilirsiniz. Böylece potansiyel müşterilere rehberlik ederek kaliteli bir dönüşüm sağlayabilirsiniz.  

Potansiyel Kitlenizi Tanımak

Geçitli içerikten toplanan bilgiler yalnızca onlarla iletişim kurmanızı sağlamaz. Aynı zamanda bu bilgiler, içeriğinize erişmek isteyen kitleyi daha yakından tanımanızı sağlar. Yaş, cinsiyet, meslek gibi bilgileri analiz ederek hangi grubun neyi tercih ettiğini belirli bölümlere ayırabilirsiniz. Bu veriler, öneriler sunarak özelleştirilmiş içerik oluşturmanızı sağlayabilir ve pazarlama kampanyalarında işinize yarayabilir.

Dönüşüm ve Güvenilirlik

Geçitli içeriğe erişmek için bilgilerini paylaşan kullanıcılar, içeriğinize güvenerek bir şans verir. Yüksek kaliteli, özelleştirilmiş içerikler üretmeniz ve kitlenizin ihtiyaçlarına kulak vermeniz güvenilirliğinizi artırmaya ek olarak dönüşümünüzü de etkileyecektir. 

Geçitli içerik, uzun kuyruklu anahtar kelimeler ile yapılan aramalara benzetilebilir. Bu aramalar spesifiktir ve kullanıcı gereksiz bilgileri filtreleyerek kaliteli içeriğe erişmeye çalışır. Geçitli içeriklerde de bu durum benzerdir. İşletmeniz, diğer içerikler arasında filtrelenerek güvenlikli bir içerik oluşturuyorsa, kitlesine yüksek kaliteli içerik sunarak çeşitli bültenlerle onları haberdar etme prensibine sahip olmalıdır.  Böylece kalite ve ilginiz kitlenizin güvenini kazanmanız konusunda yardımcı olacaktır.

Geçitli İçerik Artıları ve Eksileri

Artıları

  • Potansiyel müşterileri keşfetmenizi sağlayarak analiz imkânı sunar.
  • Potansiyel müşterileriniz ile irtibat kurmanızı sağlayacak iletişim bilgilerine sahip olmanızı sağlar.
  • Kullanıcılar, içeriğe erişmek için bilgilerini vermeleri gerektiğini gördüklerinde zihinlerinde bir değer algısı oluşur. Bu durum müşteri deneyimini olumlu etkiler.
  • Elde ettiğiniz verileri pazarlama kampanyalarınızda etkili bir şekilde kullanabilirsiniz.
  • Elde ettiğiniz verilere uygun kullanım tercihi bilgileriyle ürün ve hizmetinizi geliştirebilirsiniz.
  • E-posta abonelikleri ve diğer etkileşimler sayesinde kullanıcıların markanızla daha fazla etkileşim kurmasını sağlayabilirsiniz.

Eksileri

  • Gated content, arama motorları tarafından indekslenemediği için organik trafik oluşturmaz.
  • Kullanıcılar içeriğe erişirken bilgilerini girme kısmını gereksiz bulabilir. Böylece siteden ayrılarak ihtiyaçlarını geçitsiz içerikler yoluyla karşılayabilir.
  • Bazı insanlar bilgi paylaşarak içeriğe erişme kısmına değer algısı yaratmak olarak bakabilirken bazıları bu bilgileri paylaşmaktan rahatsızlık duyabilir. Bu şekilde düşünen insanların sayfayı terk etmesi, potansiyel müşteri kaybına sebep olabilir. 
  • Doldurulan yanlış bilgiler, analizlerin çarpıtılmasına sebep olabilir.
  • Gated content, insanların içeriği paylaşmasını zorlaştırdığından içerik erişim ve görünürlüğünü sınırlar.

Yorumunuz

Bu site reCAPTCHA ve Google tarafından korunmaktadır Gizlilik Politikası ve Kullanım Şartları uygula.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

En kaliteli web deneyimini sağlamak için çerezleri kullanıyoruz.
Teklif Al
Hemen Ara
WhatsApp