Google Analytics 4 (GA4) Nedir?
İçindekiler
Google Analytics 4 (GA4), web sitenizin veya uygulamanızın performansını izlemek, kullanıcı etkileşimlerini anlamak ve pazarlama stratejilerinizi optimize etmek için kullanılan güçlü bir analiz aracıdır.
Google Analytics 4 (GA4) Faydaları Nelerdir?
Kullanıcı Merkezli Analiz
GA4, kullanıcıların çapraz cihaz etkileşimlerini izleme ve anlama yeteneğini geliştirir. Bu, kullanıcıların farklı cihazlar arasında geçiş yaparken yaşadıkları deneyimleri iyileştirmek için oldukça önemlidir.
Gerçek Zamanlı Veri İzleme
GA4, gerçek zamanlı veri izleme özelliği sunar. Bu, anlık olarak kullanıcı etkileşimlerini ve dönüşümleri görmeyi ve pazarlama stratejilerini hızlı bir şekilde ayarlamayı mümkün kılar.
Kapsamlı Veri Toplama
GA4, web sitenizle ilgili kullanıcı etkileşimleri, dönüşümler ve daha fazlası hakkında kapsamlı veri toplama yeteneklerine sahiptir.
Özelleştirilebilir Raporlama
GA4, kullanıcıların özel raporlar oluşturmasına ve verileri belirli ihtiyaçlarına göre özelleştirmesine olanak tanır. Bu, işletmelerin kendi ölçümlerini tanımlamalarına ve performanslarını doğrudan kendi hedeflerine göre değerlendirmelerini mümkün kılar.
Gelişmiş Yapay Zeka ve Makine Öğrenimi
GA4, Google’ın yapay zeka ve makine öğrenimi yeteneklerinden yararlanır. Bu, kullanıcı davranışlarını tahmin etmeye, öneriler sunmaya ve pazarlama stratejilerini optimize etmeye yardımcı olur.
Google Analytics 4 Kurulumu Nasıl Yapılır?
UA Google, Universal Analytics (UA) aracının 1 Temmuz 2023, UA 360’ın 1 Temmuz 2024’te çalışmayı durduracağını duyurdu. Bu içeriğimde alternatif bir ölçüm aracı olan Google Analytics 4 (GA4) kurulumunu anlatacağım.
Google Analytics (GA4) Mülk Alma
Google hesabınıza giriş yaptıktan sonra, Google Analytics sayfasına geçin.
1- Halen kullandığınız Universal Analytics (UA) hesabınız mevcutsa, karşınıza aşağıdaki gibi bir ekran çıkacaktır. (2. ve 3. aşamalar UA hesabı olmayanlar içindir. Doğrudan 4. aşamaya ilerleyin.)
2- Universal Analytics hesabınız yoksa, “Start Measuring” (Ölçüme Başla) butonuna tıklayın.
3-“Ölçüme başla” (Start Measuring) butonuna tıkladıktan sonra, hesap oluşturmak için sitenizin ismini yazmanız gerekiyor. Ben Example (örnek) üzerinden gösterime devam edeceğim. Siz marka/site isminizi yazarak “Next” (ileri) butonunu tıklayabilirsiniz.
4- 1. Adımda gösterdiğim bölümde olduğu gibi Universal Analytics hesabınız varsa bu adımdan devam etmelisiniz. Hesabınız yoksa 2. ve 3. adımları takip ettikten sonra, bu alandaki boşlukları doldurarak site ve konum bildirin.
Property Name bölümüne site adınızı, aşağısına konum ve para biriminizi ekleyerek “Next” butonuna tıklayın.
5- “Business Information” seçimlerini yapın. Buradaki seçimler doğrudan GA4’ü etkilemeyeceğinden hızlıca geçebilirsiniz.
6- “Create” butonuna tıkladıktan sonra karşımıza çıkan “Data Streams” bölümünden “Web” kutucuğunu seçelim.
7- Web’i seçtikten sonra aşağıdaki ekrana kendi site bigilerinizi girdikten sonra Google Analytics 4 mülkünüzü almış olacaksınız.
Google Analytics 4 Site Entegrasyonu
GA4 Mülkünü oluşturduk ancak bu mülk bir siteye entegre değil. Şimdi en çok kullanılan 2 yöntem (Manuel ve Google Tag Manager) ile site entegre etme aşamasını tamamlayacağız.
Manuel Entegrason
Mülkü oluşturduktan sonra ekrandaki “Instant Manually” (Manuel Yükleme) seçeneğine tıklayın.
Aşağıda karşınıza çıkan ekranda gösterdiğim kutucuğu seçerek takip kodunu kopyalayın. Kopyaladığınız kodu geliştiriciye ileterek tüm sayfalarda <head></head> etiketlerinin üzerine yapıştırmasını isteyin.
Google Tag Manager ile Entegrasyon
Google Tag Manager (GTM) ile entegrasyon için öncelikle kurulu bir GTM hesabınız olması gerekiyor.
1- “Data Streams” bölümüne tıkladıktan sonra sağ üstte yer alan ID’mizi kopyalayalım.
2- GTM Hesabını açarak sol menüden “Tags” kısmına gelelim ve “New” seçeneğini seçelim.
3- Sol üstteki alana dilediğiniz isimlendirmeyi yapabilirsiniz. Ben “GA4 Configuration” (Google Analytics 4 Yapılandırması) ismini seçeceğim.
4- Ok ile gösterilen alana tıklayarak “Google Analytics (GA4) Configuration” seçeneğini seçelim.
5- Daha önce kopyaladığımız ID’mizi yapıştırarak “Triggering” butonuna tıklayalım.
6- Tüm sayfalarda çalıştırılacağından “All Pages” seçeneğini seçelim.
7- Son halini kontrol ederek “Save” seçeneğine tıklayalım.
Son olarak “Submit” ve “Publish” seçeneğini seçelim. Google Analytics 4 entegrasyonumuz tamamlandı.
Google Analytics 4 Entegrasyon Testi
Gerçekleştirdiğimiz GA4 kurulumu ve site entegrasyonunu test edeceğiz.
1- “Google Analytics Debugger” Eklentisini kurarak tarayıcımıza ekleyelim.
2- GA4 Hesabımızda sol alttaki dişli sembolünden ayarlara erişelim. DebugView’e tıklayalım.
3- Siteye girerek az önce kurduğumuz eklentiyi aktifleştirelim.
4- DebugView alanına geri geldikten birkaç dakika sonra aşağıda gördüğünüz page-view bölümüyle karşılaşacaksınız. Siz de bu sayfayı görüyorsanız tebrikler! Kurulum ve entegrasyonunuz sorunsuz bir şekilde gerçekleşmiş demektir. Bu test sizi biraz bekletebilir. Aşamaları doğru yaptığınızı teyit ederek kısa bir süre bekleyin.