Google Keşfet Nedir?
İçindekiler
Birçok uygulamada aradığınız şeylerin daha sonra karşınıza çeşitli reklamlar halinde geldiğini fark etmişsinizdir. Bizi şaşırtsa da çoğu zaman işimize yarayan bu durum, Google Discover’da (keşfet) da karşımıza çıkıyor. Google Keşfet, daha önceki Google aramalarına göre kullanıcılara içerik önererek beklentilerini pratik bir şekilde karşılamayı ve ilgi alanlarına göre bir ayrıştırma yapmayı hedefliyor. Eylül 2018’de kullanıma sunulan bu özellikte, görsel ve video gibi medyalarla zenginleştirilen kaliteli içerikler kullanıcılara sunuluyor. Bu sayede hem sitenizin organik trafiği hem de prestiji artıyor.
Google Keşfet sayesinde kullanıcıların sevdikleri ve tercih edebilecekleri tüm içerikleri bir akışta kolayca görebilmek mümkün. Kullanıcıların ihtiyaçlarını, henüz onlar arama terimleri kullanmadan adeta “sezebilen” ve akıllı önermeler yapan bu akış, kullanıcılara kendilerini özel hissettiriyor. Kullanıcıların kişisel verileri, coğrafi konumları ve ilgi alanlarıyla bağlantılı olarak çalışan Google keşfet, özel sunumuyla kullanıcılara oldukça farklı bir deneyim yaşatıyor.
Google Keşfet Neden Önemli?
Web siteleri bu özelliği doğru bir şekilde kullandığı sürece organik trafiğini düzenli olarak arttırabilir. Çünkü insanların ilgisine göre içerik önerildiğinde içerik farklı bir kitleye düşerek zaman kaybetmeden doğrudan o kitleyle buluşur. Bu andan sonra devamlı bir organik trafik sağlayabilir, sitenizin prestijini artırabilirsiniz. Siz de Google Keşfet detaylarına hâkim olun, kitlenizi tanıyın ve onlar da sizi tanısın.
Google Keşfet’e Nasıl Çıkılır?
İçerik ve Hedef Kitle
- Google temel dizindeki içerikleri optimize ederek Google keşfet bölümünde görmeniz mümkündür.
- Öncelikle yalnızca içeriklerinizi doğru insanlara ulaştırmak için değil, SEO sürecindeki birçok aşama için hedef kitlenizi iyi tanımanız gerekir. Demografik bilgileri, neye ihtiyaç duydukları ve neye ihtiyaç duyabilecekleri gibi soruların cevaplarına sahip olmalısınız. Hedef kitlenizi ve kitlenizin ilgilendiği içerikleri düzenli olarak paylaşmanız tercih edilmenizi sağlayarak, sizi Google Keşfet alanında ön plana çıkaracaktır.
- İçeriklerinizde videolara yer verin. Sayfa hızını düşürmemek için kullanıcıların oynat tuşuna bastığında açıldığı videoları tercih edebilirsiniz. Bilgiye oldukça kolay ulaşılan bu zamanda videolar, uygulamalı bir gösterim sunarak kullanıcıların dikkatini çeker.
- Google Keşfet için yüksek kaliteli, düşük boyutlu görsel ve videolar kullanın. Bunun için WebM ve WebP içeriğine göz atabilirsiniz. Çeşitli sıkıştırma araçları kullanarak görsellerinizi yeniden boyutlandırabilirsiniz. Site hızını etkilemeden ve sunucu yükünü hafifleterek Lazy load tekniği ile görsellerinizi kaliteden ödün vermeden ve tam zamanında yükleyebilirsiniz.
- Telif haklı, nefret söylemi yer alan veya hassas içerik gibi kullanıcılar ile aranızda paravan oluşturacak içeriklere yer vermemeniz daha iyi olur.
- Trendlere uyum sağlayarak Google Keşfet’te yer edinebilirsiniz ancak “Evergreen İçerikler” sayesinde de zamansız bir şekilde kullanıcılarınızın ihtiyaçlarını karşılayabilirsiniz. Bu eskimeyen içerik türü “SEO Nedir?” gibi çeşitli kaynaklardan bulabileceğiniz ancak çoğunlukla cevapları benzer sorulardan oluşur. Bu tür içerikler zamansızdır, trendlere bağlı değildir her zaman kullanışlılığını korurlar. Daha fazla bilgi almak isterseniz yukarıdaki linke göz atabilirsiniz. Yani Google Keşfet bölümünde gözükmenin sırrı, hem zamansız olup Evergreen içeriklere yer vermek hem de gündemi takip ederek trendleri değerlendirmekten geçiyor.
- Günümüzde oldukça kolay kullanılabilen ve verimli sonuçlar almamızı sağlayan yapay zekayı dikkatli kullanmamız gerek. İçerik alanınıza göre araştırmalar yaparak bilgi sağlayın ancak intihal yapmayın. Olabildiğince etik ve şeffaf olmaya özen gösterin. Yapay zekanın doğrudan ürettiği içerikler Google tarafından algılanarak sıralama faktörlerinizi olumsuz etkiler.
Site Yapısı İyileştirmeleri
- İçeriklerinizin bulunduğu siteleri daima güncel tutun. Çoklu cihaz uyumluluğuna dikkat edin. Günümüzde aramaların yarısından fazlası mobil cihazlardan yapılıyor. Google Keşfet için de kullanıcıların mobil gezinmeleri sırasında deneyimlerini önemseyerek bu alanda iyileştirmeler yapmanız çok önemli.
- “Takip Et” butonuna sahip etkileşimli bir sitenin Google Keşfet bölümünde öne çıkması daha olasıdır. Site ve içerikleriniz üzerinde buna göre iyileştirmeler yapabilirsiniz.
- Kodlama ve manuel düzenlemeler yerine daha kısa sürecek ancak verim alabileceğiniz eklentileri tercih edebilirsiniz.
Mobil Optimizasyon
- Google Discover mobil platformlarda yer alır. Bundan dolayı web sitesi sahipleri sitelerinin mobil uyumluluğunda iyileştirmeler yapmalıdır. Medya boyutlarının sıkıştırılmaması vs. durumlar, sayfanın geç yüklenmesini sağlar. İçeriklerin okunabilirliği, görsellerin yüklenmesi, videoların oynatılması gibi dikkat edilecek durumlara ek olarak sayfa hızınız da oldukça önemlidir. Geç yüklenen sayfalar terk edilme oranlarını artırarak kullanıcı deneyimini olumsuz etkilerler. Performansınızda belirleyici olan sayfa hızınızda iyileştirmeler yapmanız son derece önemlidir.
Sonuç
İçeriklerinizi kaliteli tutarak görsel ve videolar ile zenginleştirmenizde fayda var. Google Keşfet, kullanıcıların ilgisini çekmek ve daha verimli bir arayüz sunabilmek adına görsellerden yardım alır. Mobil optimizasyon konusunda iyi ve görsel çeşitliliği yüksek sayfalara sahip olmakta elbette fayda var ancak bu yeterli değil. İçeriklerinizin hedef ve potansiyel kitlenize en hızlı aynı zamanda en doğru yoldan ulaştığından emin olmanız gerekiyor. Bundan dolayı sosyal medya hesapları ve yeniden pazarlama reklamlarına ağırlık vermenizde fayda var. Mail ve sms atarak kullanıcılarınızı canlı tutabilir ve değişiklikler konusunda bilgi sahibi olmalarını sağlayabilirsiniz. Böylece Google Keşfet ayrıcalıklarından yararlanarak hem trafiğinizi arttırabilir hem de kullanıcılarınızın sitenizle ilgili deneyimlerini geliştirebilirsiniz.