Skip links
Google Sandbox Nedir?

Google Sandbox Nedir?

Google Sandbox Nedir?

Sandbox kavramı, Türkçe’ye korumalı alan olarak çevrilebilir. Bir nevi Google’ın site içerik ve sürelerini gözden geçirerek sonuç sayfası optimizasyonu yapma şeklidir.  Google tarafından, kalitesiz ve şüpheli içeriğe sahip sitelerin, arama sonuçlarında gerilerde çıkmasını sağlayan bir sistemdir. Aynı zamanda yeni açılan sitelerin de güvenirlik ve kalitesini doğrulamadan üst sıralara taşınmasını engeller. Bir nevi sitenin üst sıralamayı hakettiğini gösterene kadar Google’ın arama motoru sonuç sayfasına ördüğü duvar diyebiliriz. 

Elbette site, kısa zamanda uygun SEO çalışmalarıyla sıralamasını üstlere taşıyabilir. Web sitelerinde SEO çalışmaları sırasında yapılmış olan hatalar, sitenin Sandbox’a düşmesine sebep olabilir. Yanlış yönlendirmeler, içerik ve anahtar kelime tekrarları, birden fazla Canonical URL belirleme vs. birçok hata bu duruma sebep olabilir. Siz de bu hatalardan kaçınmak istiyorsanız, Canonical URL ve yanlış yönlendirmelerden bahsettiğim yazıma göz atabilirsiniz.

Sandbox'a Girildiği Nasıl Anlaşılır?

Bazı içerikler çok yaygındır. Sizinle beraber birçok sitenin aynı ya da benzer başlıklarla paylaşım yaptığını görmeniz olasıdır. Fakat bazı içerikler sitenize özeldir. Bu spesifik içeriğin başlığını ve sitenizin ismini arama motoruna yazdığınızda, sitenizi görmeniz gereken sıralama üstlerdedir. Bu durum tam tersiyse ve sitenizi bulamıyorsanız, Google’ın filtrelemesine takıldığınız anlamına gelir. Böyle bir durumda SEO çalışmalarınıza özen göstermeli, eksik ve hatalı olduğunuz yerleri değiştirmelisiniz. 

Google Search Console’u ziyaret ederek ve ücretsiz bir şekilde sitenizin analizini yaparak eksiklerinizi görebilirsiniz. Search Console’u daha önce kullanmadınız ya da kullandınız fakat deneyimlerinizi iyileştirmek mi istiyorsunuz? Bir önceki içeriğime göz atarak Search Console kurulumu ve kullanımı konusunda detaylı bilgiye sahip olabilirsiniz.

Hangi İşlemler Tehdit Algılanır ve Sandbox'a Neden Olur?

Web sitenizde yapmış olduğunuz, organik trafiğinizi olumsuz etkileyecek tüm çalışmalar sizi Sandbox’a düşürecektir. Örneğin, anahtar kelime ve etiket kullanmanın önemini bildiğinizden dolayı bir hataya düşerek fazla kullanabilirsiniz. Fazla etiket ve anahtar kelime kullanımınız, hatalı bir SEO çalışmasına sebep olacaktır. Sayfanızı olabildiğince ölçülü ve kolay bir arayüze sahip tutmanızda fayda var. Şimdi Sandbox’a düşmenizi sağlayacak siyah şapka SEO hatalarından bahsedeceğim. 

 Siyah şapka SEO, SEO alanında sıralamanızı olumsuz etkileyecek etik dışı veya yanlış yönlendirici teknikler/taktikler kullanmayı ifade eder. Arama motoru kurallarına aykırı olan bu taktikler, birçok görünürlük cezalarına sebep olabilir (Sandbox ile sıralamanızı ilk 5-10-15 hatta 100’den sonra göstermek vs.). Siyah şapka SEO teknikleri, hızlı sonuçlar sağlasa da güvenilir değildir ve tutunamazlar. Bunun yerine etik ve güvenilir beyaz şapka SEO her zaman izlenmesi gereken yoldur. İşte bazı sizi Sandbox’a düşürecek, siyah şapka SEO taktiklerinin örnekleri:

Sandbox'a Neden Olan SEO Hataları

  • Anahtar Kelime Doldurma: Anahtar kelimenin gereğinden fazla kullanımı, sayfanın spam olarak algılanmasına sebep olur. Bundan dolayı site, arama sonuç sayfasında aşağı sıralarda bulunabilir.
  • Gizli Metin ve Gizli Bağlantılar: Arama motorlarını kandırmayı hedefleyerek ziyaretçiler tarafından görünmeyen bir şekilde metin veya bağlantılar eklemek.
  • Yinelenen İçerik Kopyalama: Başka web sitelerinden içerik kopyalamak yanlıştır ancak kendi içeriğinizi de yineler ve tekrara düşerseniz bu da büyük bir SEO hatası olacaktır.
  • Link Satın Alma veya Link Değişimi: Web sitenize yüksek sayıda düşük kaliteli bağlantılar eklemek, backlink satın almak ve diğer web siteleriyle bağlantı değişimleri yapmak… Sitenizde doğal olmayan bir bağlantı profili oluşturacak ve tehdit olarak algılanacaktır.
Organik Trafik Artırma için Link Eklemek
  • Zombi Trafik ve Tıklama Dolandırıcılığı: Web sitenizi üst sıralara taşıyan sizin organik trafiğinizdir. Bundan dolayı sitenize yapay trafik veya tıklamalar göndermek, yalnızca istatistikleri şişirir ve Google tarafından fark edilir.
  • Yanıltıcı veya Düşük Kaliteli Geri Bağlantılar: Web sitenize düşük kaliteli, yanıltıcı veya spam bağlantılar eklediğinizde güvenliğini zedelersiniz. Böylece sıralamalarda geriye düşmeniz olasıdır.
  • Çevrimiçi İtibar Yönetimi Hataları: Olumsuz yorumlar veya içeriklerin önlenmemesi, markanızın itibarını zedeler. Bu tarz yorumları kendi içerisinde filtreleyerek kulak vermeli, çözüm sunmalı veya sayfanızda bulunmamasını sağlamalısınız.
  • Yanlış Yöntemlerle Büyük Bağlantı Ağları Oluşturma: Bu tür ağlar genellikle spam olarak algılanır ve arama motorları tarafından cezalandırılır.

Son olarak, bir SEO çalışmasının temeli tutarlı ve planlı olmaktan geçer. Anahtar kelime, link, etiket, URL gibi sizi öne çıkarabilecek alanlarda tutarlı olmaya özen göstermelisiniz. İçeriklerinizi belli bir plan dahilinde yayınlamalı ve kopyalamalardan kaçınmalısınız. Bazı eylemler taktik olarak Google’ı aldatma amacı taşırken bazıları konuya hakim olmamaktan meydana gelir. Bu konularda tereddütleriniz olmaması adına SEO uzmanlarına danışmalısınız. Aksi halde sitenizin görünürlüğünü ve hatta varlığını olumsuz etkileyebilecek hatalar yapabilirsiniz. 

Yorumunuz

Bu site reCAPTCHA ve Google tarafından korunmaktadır Gizlilik Politikası ve Kullanım Şartları uygula.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

En kaliteli web deneyimini sağlamak için çerezleri kullanıyoruz.
Teklif Al
Hemen Ara
WhatsApp