Skip links

İçerik Pazarlama Stratejisi

İçerik Pazarlama Stratejisi Nedir?

İçerik pazarlama stratejisi, kitlenize uygun içeriği belilerken aynı zamanda bunu hangi platformda ve ne sıklıkla yapacağınız konusunda size rehber olur. 

Hem site görünürlüğünü arttırmak isteyen hem de nereden başlayacağını bilemeyen birçok markanın arama motorunda alt sıralara düşmesine engel olan bu stratejiyi birkaç maddeyle açıklayacağım.

 

İçerik Pazarlama Stratejisi Neden Gereklidir?

Hedef Kitleyle Kurulan Bağ

İçeriğiniz, sizden beklentisi olan hedef kitlenizi tatmin etmelidir. İnsanlar, ihtiyaçlarını giderecek olanın sizde olduğunu hissetmeli ve merakları taze kalmalıdır. Hiçbir marka içeriğinin kitlesiyle uyuşmamasını istemez. Örneğin genç bir kitleye hitap ediyorsanız ve içeriğiniz trendlerden uzaksa bu kitlenin dikkatini çekmekte zorlanabilirsiniz. Beğenilen içeriklerinizi iyi analiz edemeyerek, tutarsız bir içerik profili oluşturduğunuzda sürükleyicilikten uzak bir anlatıma sahip olursunuz. Kitlenize sadakatle bağlı olduğunuzu ve onları her daim canlı tutabileceğinizi ifade edebilecek, üslup ve can alıcı kelimelerin anahtar olduğu içerikleri bulabilmek için içerik pazarlama stratejisi gerekir.

SEO

Sunduğunuz içeriğin beğenilmesi elbette oldukça önemlidir ancak bunun devamlılığı esastır. Müşterileriniz, verdiğiniz hizmeti bir süreklilikle talep etmeli ve aranızda düzenli bir bağ kurulmalıdır. İçerik pazarlama stratejisinde SEO önemi de burada devreye girer. Müşterilerin düzenli olarak talep ettiği, ihtiyacı haline gelen hizmetiniz arama motorlarında ilk sıralarda çıktığında çok daha fazla insana ulaşırsınız. İyi içeriklere sahip olsanız dahi bu işin kullanılan anahtar kelimelerden görsellere birçok inceliği vardır. SEO konusunda yeterince bilgi sahibi olmadan bir içerik pazarlama stratejisi oluşturmak imkansızdır.

Kişiselleştirme

Aynı ya da benzer hizmeti verdiğiniz markalardan farklılıklarınızı hiç düşündünüz mü? Belki de en çok üzerinde durmanız gereken noktalar bunlar olacaktır. İçerik pazarlama stratejisi, algınızı benzerliklerinizden uzaklaştırarak farklılıklarınıza ışık tutar. 

Konuşulabilirlik

İçerik pazarlama stratejisine uygun bir şekilde elde ettiğiniz ve yaydığınız içerikler, sizi gündemde tutabilir ve görünürlüğünüzü arttırabilir. Hizmetinizi en iyi şekilde yansıtacak influencerlarla iş birliği, sizi rakiplerinizden bir adım önde tutacaktır.

İçerik Pazarlama Stratejisinin Önemi

Bütçe Kontrolü

İçerik pazarlama stratejisi, reklam bütçenizi kontrol etmenizi sağlar. Olayın sadece içerikten ibaret olmadığının ve bunun bir süreç olduğunun farkında olmanız açısından yararlıdır. Yalnızca reklamlara ayrılan büyük bütçeler yerine, bir içeriğin oluşum-yayın-tanıtım bölümlerine bütçenin kontrollü bir dağılımını sağlar. Böylece tüm sarf edeceğiniz maddi ve manevi emek, henüz ürünün reklam aşamasında tükenmemiş olur ve planlı hareket ederek daha geniş çaplı bir tanınırlık sağlarsınız.  

Kitleye Yönelik Pazarlama

İçerik pazarlama stratejisi, hedef kitlenize özelleştirilmiş bir pazarlama sunar. Kendilerini özel hisseden müşterilerin, markanızı aklına kazıma olasılığı daha yüksektir. Birçok insanın sırf alıştığından dolayı senelerdir aynı yerlerden hizmet aldığını duyabilirsiniz. Bunun sebebi hedef pazarda daha iyisinin bulunmaması değildir. Kitle ile markanın arasında kurulan sadakat bağıdır. Tanıdıklık, alışıklığı beraberinde getirir. Müşterilerinizin ihtiyacı haline gelmek, onlara sunduğunuz ayrıcalığı hissettirmek sizi rakiplerinizden daha farklı bir konumda tutacaktır. 

Adım Adım İçerik Pazarlama Stratejisi Aşamaları:

20190418195253-GettyImages-682618650-crop

Hedef Kitleyi Tanıma

Her seferinde önemini vurguladığımız üzere, içeriğinizi ve stratejinizi değerlendirecek olan kitlenizdir. Kitlenize hakim olmanız, her anlamda tanımanız şarttır. Hizmetinizin hangi hedef kitleye hitap ettiğini tespit etmek, öncelikli işinizdir.

Zaman Uyumu

Belirlediğiniz içeriği, doğru hedef kitleye sunmak kadar doğru zamanda sunmak da oldukça önemlidir. Hizmetinize göre değişebilecek spesifik zaman çizelgeleri oluşturun. Çeşitli ölçümlerle hangi zamanların etkileşiminiz için en iyisi olduğunu keşfedin.

İçeriğin Ana Hatlarını Çıkarmak

Bir içerik oluşturmadan önce ana hatlarını çıkarmak, hem okuyucu hem de marka adına oldukça yararlıdır. İçerik oluşturulurken alt başlıklara uygun gidilir ve hem okunması hem de yazılması kolay bir içerik oluşur. İçeriği arayan kişi aradığının nerede, hangi bölümde olduğunu ve hangi bağlamda yazıldığını eliyle koymuş gibi bulur. Bu kolaylık süreklilik oluşturarak talep arttırır.

içerik pazarlama stratejisi

Yayın ve Tanıtım

İçeriklerin yayın tarihinde belirli bir düzen olması hem tutarlı bir profil oluşturur hem de beklentileri karşılar. Örneğin haftanın belirli bir günü sosyal medya üzerinden soru-cevap yapan bir marka, müşterilerin o günü bildiğini ve sorularını sormak için o günü bekleyeceğini bilir. Aynı durum belirli günler yayınlanan içerikler ve belirli iş birliklerinde de geçerlidir. Yayın konusu kadar yayınladıktan sonra sosyal medyada yapacağınız duyurunun tarzı da önemlidir. Influencerlar ile iş birlikleri, e-postalar ve çeşitli sosyal mecralardaki paylaşımlar içeriklerinizin görünürlüğünü arttırarak başarılı bir tanıtıma imza atmanızı sağlar.

içerik pazarlama startejisi

İç Bağlantılar (Internal Linking)

Anahtar kelimelere, ilgili ve benzer konulara eklenen iç bağlantılar arama motorunda ulaşımı kolaylaştırarak görünürlüğü arttırır. İç bağlantılar, SEO performansını geliştirmeye ek olarak, kullanıcının sitenizde daha fazla vakit geçirmesini ve daha çok içerikten haberdar olmasını sağlar. Pratik ve kısa sürede aranılan bilgiye ulaşılmasını sağlayan iç bağlantılar, olabildiğince özelleştirilmelidir. "Buraya tıklayınız" gibi bağlantılar yerine hizmetlerinizle ilgili anahtar kelimelerinize bağlantı eklemenizde fayda vardır.

Anahtar Kelimeler Bulma

Hedef kitlenizi tanıdıktan sonra gerçekleştirmeniz gereken adım, anahtar kelimeler bulmaktır. Hem hizmetinizi en uygun, anlaşılır ve canlı şekilde ifade edecek hem de hedef kitlenizin bu hizmeti ararken kullanabileceği kelimelerden oluşacak olması oldukça önemlidir. Kısa arama cümlelerinden kaçarak hizmetinizi daha spesifik tanımlamanızda fayda vardır. Örneğin vegan biri, kendi ihtiyacına göre arama motoruna "yemek tarifleri" yazmak yerine "en iyi vegan yemek tarifleri" yazması gerektiğini bilir. Hedef kitle bu doğrultuda kendi için en iyi olanı ararken size denk gelmelidir. Bundan dolayı anahtar kelimeler kullanılırken olabildiğince spesifik olunmalı ve yukarıdaki örnekte olduğu gibi uzun kuyruklu anahtar kelimeler (Long tail keywords) kullanılmalıdır.

İçeriğin Yayın Takvimi Nasıl Oluşturulur?

Hedef Kitlenin Belirlenmesi

Hizmetinizin ve içeriklerinizin hitap edeceği kitleyi belirlemelisiniz.

Zamanlama

Yayın takviminizde ne sıklıkla yayın yapacağınızı belirleyerek bir zaman çizelgesi oluşturmalısınız.

Düzenlilik

Düzenli bir şekilde yayın yaparak profilinizi dengede tutmalı ve aldığınız tepkiler ile etkileşim ölçmelisiniz.

Metrik Ölçüm ve Güncellenmesi

Takviminiz etrafındaki metrikleri takip edin. Yayın sıklığı, izlenimler ve etkileşim oranlarını düzenli olarak ölçün ve güncel kalmasını saplayın. 

İçerik ve Görsel Kaynakların Düzenlenmesi

İçeriğinizin düzenine ek olarak kullanacağınız yazı dışında grafik, video gibi görsel kaynakların hazırlanma ve düzenlenme sürecini takip etmelisiniz.

İçeriğin Tanıtımı Nasıl Oluşturulur?

Sosyal Medya

Paylaşımda bulunmak için kitlenize en uygun sosyal medya platformlarını kullanmalısınız. Facebook, Twitter, Linkedin, Instagram, Reddit vb. platformların kitlelerini ve en ünlü paylaşım stillerini bilerek sosyal mecralar hakkında da bilgi sahibi olmanız şarttır.

Bloglar

İyi optimize edilmiş bloglar, geniş kitlelere ulaşarak hizmetinizi ilk elden tanıtma fırsatı yaratır. Mevcut okuyucuları potansiyel müşterilere dönüştürebilir.

İşletme Kataloğu

Bir dizi işletme kataloguna kaydolabilirsiniz. Bu, şehirdeki müşterilerin size ulaşmasını sağlayabilir.

İçerik Pazarlama Stratejisi Genel Hatlar

Son olarak özetlememiz gerekirse içerik pazarlama stratejisinde dikkat edilmesi gereken noktalar şunlardır:

  • Hedef Kitleyi Tanımak (Demografik bilgiler vb.)
  • İçeriğin Stili (Büyük- küçük harf kullanımı, içeriğin uzunluğu)
  • Yazı Harici Görsel Kaynakların Kullanımı (Video, grafik)
  • İçeriğin Paylaşıldığı Zaman ve Sosyal Platformlar
  • Yayın ve Tanıtım (Yazı gözden geçirilmeli ve düzenli bir şekilde paylaşılmalı. Tanıtım için influencerlarla vs. çeşitli iş birlikleri düşünülmeli.)

İçerik pazarlama stratejilerini adım adım uygulayın, işletmenizi bir adım ileriye taşıyın.

Yorumunuz

Bu site reCAPTCHA ve Google tarafından korunmaktadır Gizlilik Politikası ve Kullanım Şartları uygula.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

En kaliteli web deneyimini sağlamak için çerezleri kullanıyoruz.
Teklif Al
Hemen Ara
WhatsApp