Skip links
kategori-aciklamalari-kategori-aciklamasi

Kategori İçeriği: Kategori Açıklaması Nedir ve Nasıl Yazılır?

kategori-aciklamalari-kategori-aciklamasi-

E-ticaret siteleri içerdikleri yoğun içerikten dolayı çok katmanlı hiyerarşik yapılara ev sahipliği yaparlar. E-ticaret sitelerinin yapı taşları arasında yer alan kategori sayfaları; ürün, içerik veya hizmet gibi unsurların bölümlere ayrılmasını sağlar. Farklı kategorilere ayrılan ürünler, ziyaretçilerin ihtiyaç duydukları ürünleri kolayca bulmalarına imkân tanır. 

Kategori açıklaması, sayfada yer alan ürün hakkında kullanıcıya bilgi verirken, arama motorları tarafından daha iyi anlaşılmayı da sağladığından önemli bir SEO ölçütüdür. Kullanıcının site içerisindeki gezinme deneyimini iyileştirmeye yönelik olduğundan dolayı, kategori içeriği ve açıklamaları kullanıcı odaklı geliştirilmelidir. 

Satış odaklı, pazarlama hedeflerine sahip her marka için kategori açıklamasının doğru kullanımını öğrenmek ve SEO uyumlu olarak optimize edilmesini sağlamak oldukça önemlidir. Bu içerikte kategori açıklamalarının nasıl yazıldığından ve nasıl dönüşüm sağlamak üzere geliştirilebileceğinden bahsedeceğim. 

Kategori Açıklaması Nedir?

Sitenize giren ziyaretçilerin yüzeysel bilgiler yerine kategorilere ayrılmış spesifik ve detaylı bilgilere ihtiyacı vardır. Kategori açıklamalası; e-ticaret web sitelerinde yer alan, ziyaretçilerin satın alma davranışını etkileme potansiyeline sahip, bir ürün veya ürün grubunu tanımlamak, sınıflandırmak ve o alana dair özellik, fırsat ve hizmet gibi bilgilendirmeleri yapmak için kullanılan metinlerdir. 

Bazen sitenizde yapılan gezinmeler belirli bir ihtiyaç üzerineyken bazen de kullanıcı neye ihtiyacı olduğunu bilgilendirme ve açıklamalar sayesinde keşfeder. Kategori açıklamaları, kullanıcıların ihtiyaçlarını karşılamak adına ürün veya hizmetin detaylı bilgisini sunarak, sınıflandırarak, SEO uyumlu ve kullanıcı odaklı olarak geliştirilen bir bölümdür. 

Aşağıda Hepsiburada e-ticaret sitesinin Outdoor kategori bölümü ve sayfa aşağısında bulunan kategori açıklaması yer almaktadır.

Kategori Örneği

Tchibo

tchibo-kategori-aciklamasi

Hepsiburada

hepsiburada-outdoor-urunleri-kategori-aciklamasi

Kategori Açıklaması Örneği

Tchibo

Tchibo, birçok farklı kategoride ürün satışı sunan bir kahve markasıdır. Burada pazarladıkları ürün olan Stanley termosları hakkında yer alan kategori açıklamaları; detaylı, samimi, bilgilendirici ve harekete geçirici özelliklerinden dolayı oldukça başarılı bir örnektir.

Hepsiburada

hepsiburada-kategori-aciklamalari-kategori-aciklamasi

Yukarıdaki örnekte, “Outdoor” kategorisini seçen bir ziyaretçi, sayfa aşağısında bu kategoriye dair detaylı açıklama bulacaktır. Ziyaretçinin “Outdoor” kategorisi hakkında daha önceden bir fikri olabilir veya bir bilgisi olmayabilir. Her iki ihtimal de hesaba katılarak, örnekte olduğu üzere detaylı ve kullanıcı odaklı bir kategori açıklaması oluşturulmalıdır. 

Kategori açıklamalarının hedefi, belirli bir kategoriyi veya bu kategoride yer alan ürünleri tanıtmak, özelliklerinden bahsetmek ve kolayca sınıflandırılmasını sağlamaktır. 

Kategori Açıklaması Nasıl Yazılır?

Yukarıdaki örneklerde biri kısa biri uzun olmak üzere 2 kategori-ürün açıklaması örneği verdik. Şimdi kullanıcı odaklı ve SEO uyumlu kategori açıklamalarının nasıl yazıldığına bakalım.

Kategorinin Amacını Belirleyin

Öncelikle, kategorinin neyle ilgili olduğunu ve ne tür içerikler barındıracağını net bir şekilde belirleyin. Ürün veya hizmetiniz hakkında detaylı bilgiler verin. 

Ana başlıkların altında yer alacak olan alt başlıkları eksiksiz bir şekilde listeleyin. Örneğin: Erkek Kategorisinin alt başlığı “Aksesuar ve Takı” olabilir. Bu bölümün alt başlıklarında da saat, güneş gözlüğü, kolye, bileklik gibi birçok aksesuar yer alabilir. Her kategori ve alt başlık için uygun bir açıklama yazmayı ihmal etmeyin.

Hedef Kitlenizi Düşünün

Açıklamayı yazarken, hedef kitlenizin bilgi düzeyini ve ilgisini göz önünde bulundurun. Onların ne tür bilgileri aradığını düşünerek açıklamanızı yapın. Bahsettiğiniz ürünü biliyor veya bilmiyor olabilirler. İki ihtimali de göz önünde bulundurarak açıklama yazısı oluşturmanızda fayda var.

Marka Kimliğinizi Yansıtın

Rakiplerinizden farkınız olması adına kategori açıklamaları oldukça önemlidir. Bu farkı doğru bir şekilde kullanabilmek için, oluşturduğunuz kategorilerde sunduğunuz ürün veya hizmetleri açıklarken marka kimliğinizi yansıtın. Ürün ve hizmeti pazarlama aşamasında, müşteriye katacağı değer ve markanızın misyonunu göz önünde bulundurun. Kullanıcılar ile bağ kurmanızı sağlayacak olan bu eylem, onları satın alma konusunda motive ederken rakipleriniz arasında öne çıkmanıza imkân tanır. 

Rakip Analizi

Rakipler arasında öne çıkmak demişken, etkili bir rakip analizi yapmadan önce kategori açıklamaları oluşturmamanızda fayda var. Günümüzde benzer ürünler birçok marka tarafından pazarlanıyor. Haliyle hedef kitlenizin birçok seçeneği mevcut. 

Rakipleriniz:
Nasıl bir dil kullanıyorlar?
Hangi ifadelere öncelik veriyorlar?
Hangi anahtar kelimeleri kullanıyorlar?
Müşteri deneyimini iyileştirmek için nasıl bir yol izliyorlar?
Bu ve benzeri soruları inceleyerek kategori açıklamanızı oluşturmadan önce rakip analizi yapmanız faydalı olacaktır. 

Kısa, Öz ve Etkileyici Olun

Kısa ve öz bir açıklama, okuyucuların hemen kategori hakkında bilgi sahibi olmasını sağlar. Bazı kategori açıklamaları 250-300 kelime ile sınırlandırılabilirken bazıları 800 kelimeye yaklaşabilir. Ürün veya hizmetinizin kapsamına göre bu sayı değişebileceğinden net bir sınır vermemiz mümkün olmasa da, kullanıcıların kısa açıklamaları okumaya daha meyilli olduğunu söylemekte fayda var. Aynı zamanda kullandığınız dil ve ilgi çekiciliği, açıkladığınız bilgiyi okuyucunun kavramasında oldukça etkilidir. Ürün veya hizmetinize göre açıklamalarınız değişse de, etkileyici olma unsuru değişmeyecektir. 

Call To Action İfadelerinden Yararlanın

İçeriğinizi başarılı bir şekilde tamamladıktan sonra, içerik sonuna “Call to action” ifadelerinden yerleştirebilirsiniz. Bu  ifadeler, ziyaretçilerinizi harekete geçirerek satın alma konusunda motive olmalarını sağlayacaktır. 
Daha anlaşılır olması açısından,
Birkaç Call to Action ifadesi örneği:
“En yeni koleksiyonumuzu keşfedin.”
“Şimdi alışverişe başlayın ve en iyi fiyatlardan yararlanın.”
“Yeni sezon ürünlerini keşfetmek için hemen tıklayın.”
“Sınırlı sayıda indirim ürünlerini kaçırmayın.”
“Bu kategorideki en popüler ürünleri inceleyin.”
“Müşteri yorumlarını ve en iyi puan alan ürünleri incelemek için tıklayın.”
 
Anahtar Kelimeleri Kullanın

Kategori açıklamanızda ilgili anahtar kelimeleri kullanın. Bu açıklamanızı SEO uyumlu olarak geliştirmeniz için önemlidir. Arama motorları tarafından kategorilerinizin kolay listelenmesini sağlarken kullanıcı deneyimini de iyileştirir. Ne arayacağını bilerek spesifik uzun kuyruklu bir anahtar kelime kullanan ziyaretçileriniz olabileceği gibi, kısa kuyruklu anahtar kelime ile arama yapan ziyaretçileriniz de olabilir. Bunu hesaba katarak, kategori açıklamalarınızı hedef kitlenize uygun anahtar kelimeler ile zenginleştirmenizde fayda var.

Net ve Anlaşılır Olun

Açıklamanızda karmaşık veya teknik terimlerden kaçının. Herkesin anlayabileceği bir dil kullanmaya özen gösterin. Teknik terimler kullanmanız gereken bir hizmet sağlıyorsanız ve bu şekilde anlatmanız gerekiyorsa, tanımları da içeriğinizde bulundurmanızda fayda var. 

SEO Uyumlu Kategori Açıklaması Oluşturun

Daha önce açıklamalarınızın SEO uyumlu olması gerektiğine değinmiştik. Bu durum yalnızca anahtar kelimeleri kapsamıyor. Oluşturduğunuz içeriğin kalitesi, kullanıcı odaklı olması ve site içi linkler de bu SEO çalışmalarına dahil. Ziyaretçinin sayfa içerisinde gezinmesini kolaylaştırmak için kullanılan kategorilerde mutlaka site içi linkler doğru bir şekilde kullanılmalıdır. Bu linklerin kontrolünün düzenli olarak yapılması ve herhangi bir sorun olmaması önemlidir. Böylece ziyaretçileriniz yönlendirmeler ile kolayca sayfalarınız arasında gezinebilir ve istediği ürüne ulaşabilirken arama motorları tarafından da sıralamanız olumlu etkilenir.

Kategori Açıklaması Neden Önemlidir?

  • Ürün hakkında sunduğunuz detaylı bilgiler, tüketicilerin ürün faydası konusunda bilgilenmesini sağlarken satın alma kararlarını olumlu etkileyebilir.
  • Ziyaretçi veya müşterilerinizin zihninde, markanız ve ürünleriniz hakkında olumlu bir fikir oluşturabilir.
  • SEO çalışmalarınıza önemli katkılar sunarak markanızın arama motorunda yüksek sıralamalar elde etmesini sağlayabilir.
  • Rakipleriniz ile benzer ürün veya hizmetler üzerinde çalışıyorsanız, kullanıcı odaklı kategori açıklamalarınız sizi rakiplerinizden bir adım öne geçirebilir.
  • Kullanıcı deneyimini iyileştirerek sitenizin daha yüksek organik trafik elde etmesini sağlayabilir.

Google’ın ürün kategorisi konusunda bilgilendirmesine buradan ulaşabilirsiniz.

Kategori Açıklaması ve SEO İlişkisi

Kategori açıklamaları, SEO açısından kritik öneme sahiptir çünkü doğru anahtar kelimelerin kullanılması, meta açıklamaların optimize edilmesi, uzun kuyruklu anahtar kelimelerin dahil edilmesi ve iç bağlantıların eklenmesi, arama motorlarının sayfanızı daha iyi anlamasına ve dizine eklemesine yardımcı olur. 

Ayrıca, kullanıcı deneyimini iyileştiren okunabilir ve kaliteli içerik, sayfa hızı ve mobil uyumluluk gibi faktörler, arama motorlarında daha yüksek sıralamalar elde etmenizi sağlar ve organik trafiğinizi artırır. Bu unsurların bir araya gelmesi, kategori sayfalarınızın arama motorları tarafından daha görünür hale gelmesine ve sonuç olarak daha fazla ziyaretçi çekmesine olanak tanır. 

Hem kullanıcı deneyiminizi iyileştirmek hem de arama motorlarında sitenizin daha görünür olmasını sağlamak istiyorsanız, kategori açıklamalarınızı SEO uyumlu olarak geliştirin!

Yorumunuz

Bu site reCAPTCHA ve Google tarafından korunmaktadır Gizlilik Politikası ve Kullanım Şartları uygula.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

En kaliteli web deneyimini sağlamak için çerezleri kullanıyoruz.
Teklif Al
Hemen Ara
WhatsApp