Mevsimsel SEO Nedir?
İçindekiler
Mevsimsel SEO, Web sitenizin içeriğini, reklam ve pazarlama stratejinizi mevsimsel trendlere göre optimize etmenizi sağlar. Zamana ve o an gündem olan olaya uygun, doğru kitleye ulaşan özgün bir içerik, site trafiğinizi beklediğinizden daha olumlu etkileyecektir. Bayramlar, özel günler, açılışlar ve buna benzer birçok dönemde sitenize uygun Mevsimsel SEO çalışmalarını ilerleterek adınızı arama sonuç sayfalarında üst sıralara taşımalısınız.
Mevsimsel yükselişlere göre sayfanızı optimize etmek, anahtar kelimeleri güncellemek, trendlerle ilişkili içerik oluşturmak ve genel itibariyle SEO analizleri yapmak sizi rakiplerinizden bir adım ileri taşıyacaktır. Belli ulusal ya da global çapta olaylar meydana gelirken arama trafiğinde büyük değişimler olur. Bu değişimler yaşanırken okları kendi web sitenize yönlendirmek istiyorsanız, doğru anahtar kelimeleri kullanarak o an gündem olan olayları içeriklerinize konu etmelisiniz.
Mevsimsel SEO Önemi
Örneğin bir giyim mağazasının sezonluk kampanyalarını görerek oradan alışveriş yapmaya başlayan bir kişi, daimi bir müşteriye dönüşebilir. Bu durum, belli bir düzende ilerleyen site trafiğinizi canlandırma imkânı sağlayarak, dönemsel bir tıklanma artışını uzun vadeli bir potansiyel müşteri kazancına çevirebilir.
Mevsimsel Trendler Nasıl Bulunur?
Dönemsel olarak trend olan konulara iyi bir atıf, site trafiğinize yön verecektir. Bunun için kullanabileceğiniz birkaç yolu derledik. İşte bu yollar ve nasıl kullanılacakları:
Google Trends:
Ürün ya da hizmetinizin aranma sıklığını bir grafik halinde göstererek yıl içerisinde en çok ne zaman gündeme geldiğini görmenizi sağlar.
Nasıl Kullanılır?: Araştırılmak istenilen anahtar kelimeler Google Trends’e girilir. Zaman aralığı (örneğin, son 3 ay) ve coğrafi konum belirtilir. Daha sonra tek yapılması gereken Google Trends’in bir popülerlik grafiği oluşturmasını beklemektir.
Google Search Console:
Web sitenize ulaşan okuyucuların, sayfanızı hangi anahtar kelimelerle bulduğunu ve hangi dönemlerde daha sık görüntülendiğinizi göstererek trafiğinizi kontrol etmenizi sağlar.
Nasıl Kullanılır?: Google Search Console hesabından ‘Performans’ bölümüne girerek, tıpkı Google Trends’te olduğu gibi terimler aranır. Anahtar kelimelerin hangi dönemlerde sayfanıza daha fazla müşteri getirdiğini görebilmeniz açısından faydalı olacaktır.
Google Anahtar Kelime Planlayıcı:
Google Ads hesabından erişilen “Anahtar Kelime Planlayıcı”, önerilen anahtar kelimeleri ve aylık veri hacmini görmemizi sağlar. Bu sayede hangi anahtar kelimelin hangi dönemlerde daha fazla talep gördüğünü inceleyebilirsiniz.
Bu araçları kullanarak bulacağınız mevsimsel trendler ile içerik stratejisi ve pazarlama planlarınızı oluşturabiliriniz. Hedef kitlenizin ihtiyaçlarına ve aramalarına daha iyi kulak vermenizi sağlayarak görüntülenme sayınızı arttıracak olan bu araçlardan mutlaka faydalanmalısınız.
Kendinizi Mevsimsel SEO'ya Hazır Hale Getirin
1- İçeriklerinizi Optimize Edin
“İçerik Pazarlama Stratejisi” yazımda da bahsettiğim üzere, bu işin önceliklerinden biri içerik üretimidir. Doğru ve özgün bir içerik, sitenize organik trafik getirmekte en büyük etkenlerden olacaktır. Başlıklar ve meta açıklamalara eklediğiniz anahtar kelimeleriniz insanların karşısına çıkmakla kalmayarak ilgilerini çekmeli ve sayfanıza davet etmelidir.
Yukarıda nasıl kullanılacağından ve ne olduğundan bahsettiğimiz, mevsimsel trendleri bulmaya yarayan araçları kullanmaktan çekinmeyin. İçeriklerinizi optimize ederken marka görünürlüğünüzü arttırarak sayfanızda rehber görevi göreceklerdir.
2- Stratejinizi Oluşturun
3- Sayfanızı Optimize Edin
İçeriklerinizi güncel ve trendlere uygun tuttuktan sonra sayfanızda yapmanız gereken birkaç değişiklik kalır. Bu değişikliklerden bazıları şunlardır:
Açılış Sayfaları: Her mevsimsel döneme uygun açılış sayfalarınız olduğunu, varsa bu sayfalardaki tarihlerin de güncel olduğunu mutlaka kontrol edin.
URL Kontrolü: Her sayfanın URL’sinin doğru olduğuna emin olun.
Sayfa Yönlendirmeleri: Sayfanızda kullanacağınız bağlantılar, optimize edilmiş diğer sayfalara sorunsuz ve pratik yönlendirmeler yapmalıdır.
Güncel Linkler: Mevsimsel dönemlere uygun güncel linklerinizi dönem öncesi ve sonrası olmak üzere kontrol edin. Tekrar kullanılacaklarsa güncellemeniz yetecektir.
Açılış Sayfası Yönlendirmeleri: ‘Anneler Günü’ açılış sayfası için ‘Anneler Gününe Özel Hediyeler’ alt sayfa yönlendirmesi kullanabilirsiniz.
4- Mevsimsel Olarak Sektörünüzün Değişimine Kulak Verin
Erzurum gibi bir şehirde kış sporlarıyla ilgili bir eğlence sektöründeyseniz sizin için doğru zamanın yılın hangi zamanı olduğunu bilirsiniz. Ya da finans sektöründeyseniz mevsimsel olarak pek bir etkinin olmadığını da görmek mümkündür. Sektörünüzün mevsimsel değişimlerini bilerek hareket etmeli, pazarlama stratejilerinizi ve optimizasyonunuzu yaparken bunlara uymalısınız.
Mevsimsel SEO Çalışmalarınızı Geliştirin
Her şeyin çabuk tüketilerek eskitildiği bu çağda rekabete ayak uydurmanın en önemli yolu değişime uymaktır. SEO çalışmalarınızı geliştirirken mevsimsel değişimleri ve buna uygun SEO analizini önemsemenizde yarar var. Ani yükselişlerle sizi daha ileri noktalara taşıyabilecek bu mevsimsel dalgalanmalar, hedefinize ulaşmak konusunda size yardımcı olabilir. Oluşturduğunuz stratejide mevsimsel SEO’yu mutlaka planlamanıza katın.