Skip links
NEGATİF SEO -

Negatif SEO Nedir?

Negatif SEO

Negatif SEO; bir web sitesinin arama motoru sonuç sayfasındaki sıralamasını düşürmeye yönelik yapılan çalışmalar bütünüdür. Doğal SEO çalışmalarının amacı sitenizi en üst sıralara yükseltmekken, Negatif SEO’nun amacı sıralamanızı düşürerek sizi aşağı çekmektir. Aynı anlama sahip olarak bu kavramı Anti SEO olarak da görmeniz mümkündür. 

Web sitenize, bir kişi veya grup tarafından, SEO performansınızın düşmesine ve Google ceza sistemine maruz kalmanıza sebep olacak saldırılar gerçekleştiriliyor olabilir. Bu içerikte Negatif SEO’nun nasıl yapıldığına ek olarak nasıl uzak durmanız gerektiğini anlatacağım. Eğer bu durum başınıza çoktan geldiyse ve sıralamalarınızın düşmesinden ya da artan spam linklerinizden bir şekilde fark ettiyseniz, bu andan sonra yapmanız gereken adımlardan bahsedeceğim.

Negatif SEO Teknikleri

Bahsedeceğim Negatif SEO içerisindeki birçok teknik, Black Hat SEO taktiği olarak kullanılmaktadır. En yaygın tekniklerden bazıları şunlardır:

Zararlı (Spam) Backlinkler

Google, bir sitenin kalitesini backlinkler yardımıyla analiz eder. Spam backlink çalışmaları rakipleriniz tarafından, sıralamanızı düşürmek için yapılabilir. Bunun için yeni sahte link sitelerini kurulabilir ya da hazır backlink paketleri satın alınabilir. Web sitenizdeki backlink istatistiklerini düzenli olarak takip etmeniz ve yeni gelen linklerin nereden geldiğini araştırmanız bu durumun önüne geçecektir. İncelemeniz sonrasında bulacağınız spam backlinkleri Google’a iletmeniz son derece önemlidir. 

Kopya İçerik/Web Sitesi

Web sitenizde yer alan içeriklerin kopyalandığını fark edebilirsiniz. Ya da direkt sizin tüm içeriklerinizi kopyalamaya yönelik açılan yeni bir web sitesi olabilir. Aynı içeriği barındıran, sayıca fazla web siteleri Google gözünde bir tehdit olarak algılanır ve kopya içerik (duplicate content) sorunu ortaya çıkar. Maalesef web sitenizdeki içerikler özgün olsa dahi bu durumdan zararlı ayrılabilirsiniz. Aşağıda da bahsettiğim üzere SEMRush Duplicate Content Checker gibi araçlar kullanarak bu durumun önüne geçebilirsiniz.

Yanıltıcı İncelemeler/Yorumlar/Şikayetler

Yapılabilecek en zahmetsiz ve hızlı saldırı şekillerinden biridir. Ülkemizde sikayetvar.com, eksisözlük gibi yorum yapılan, şikayet girilen alanlarda hakkınızda yanıltıcı şikayetler yapılabilir. Hizmetinizin veya ürününüzün sahte bir şikayetini girerek marka imajını zedelemeye, markanızı itibarsızlaştırmaya yeltenen çalışmalar yapılabilir. Benzer yorum ve incelemeler, Google My Business aracı olan harita kaydınız üzerinde de yazılabilir. Bu yorumları gördüğünüz sitelere kayıt oluşturarak şikayet başvurularında bulunabilirsiniz.

NEGATİF SEO geri dönüşler

Hacklink

Hacklinkler, bilinen Black Hat SEO taktiklerindendir. Saldıranlar, sitenize gizli eklenilen linklerle, sitenizin hacklink’lerle dolmasına sebep olarak sizi Google’a şikayet ederler. Google sıralamanızı düşürerek sizi cezalandırsa da, sorunu fark etmemenizle birlikte durumunuz dizinden kaldırılmaya kadar gidebilir. Siz bu saldırının farkında dahi olamadan sayfalarınızın dizinden çıkarıldığını görebilirsiniz. Bu sebeple sitenizin sıkı takibinizi yapmanızda fayda vardır. 

DDoS Saldırıları

Bu tür saldırılar web sitenizde erişimi engeline ya da hızınızın düşmesine sebep olurlar. Web sitenizin kaldıracağından daha fazla trafik yüklemesi yaparak, sayfanın açılmasını engellerler. Arama motoru botlarının sitenize erişememesi, sıralamanızın düşürülmesinden dizinden çıkarılmanıza kadar birçok soruna yol açabilir.

Alt Sıralamalarınızdaki Sitelere Sahte Tıklanma

Saldırıda bulunan kişiler, arama motoru sonuç sayfasında sizden aşağıda bulunan sitelere sahte tıklamada bulunarak sıralamada sizi geçmelerini sağlarlar. Bu işlem elbette yüksek otoriteye sahip firmalarda işe yaramasa da, yerel SEO çalışması yürüten küçük işletmelerde oldukça düşük sıralamalara sebebiyet verebilir.

Sitenizde Sahte Tıklanma Çalışması ile Hemen Çıkma Oranını Artırma

SEO çalışmalarında önemli olan yalnızca yüksek tıklama ve ziyaretçi sayısı görmek değildir. Önemli olan bu ziyaretçilerin site içi dönüşümleri, geçirdikleri vakit ve gezinme verimliliğidir. Hemen çıkma oranında ziyaretçi, siteden hiçbir verim almadan hemen siteyi terk eder. Bu Negatif SEO tekniğinde amaç, sitenize DDoS saldırıları kadar olmasa da yoğun ziyaretçi göndererek bu ziyaretçilerin sitede durmadan hemen çıkmasını sağlamaktır. Sitenize erişim engellenmeyecek ancak var olan tıklama oranlarınız zarar görecek, hemen çıkma oranlarınız artış gösterecek ve sitenizde kayda değer bir bilgi yokmuş gibi lanse edilerek sıralamanız düşecektir. 

Sahte Sosyal Medya Hesabı

Negatif SEO yöntemlerinden biri de sosyal mecralarda (Facebook, Instagram, Twitter vb.) sizin adınıza çok sayıda sahte hesap açılmasıdır. Google’ın site kuralları ve toplumun genel ahlak kurallarına aykırı olan +18, crack gibi paylaşımlar ile markanızın birlikte anılması, Google tarafından belirli yaptırımlara sebep olacaktır. Her ya da bulunmak istediğiniz mecrada orijinal olduğu belli olan bir hesap olmak üzere 1 tane hesabınız olması ve markanızın ismini yazarak diğer mecraları kontrol etmeniz önemlidir.

Site Hızı Yavaşlatma

Yukarıda da bahsettiğim üzere, DDos saldırıları sayesinde web sitenizin hızı yavaşlatılabilir. Site hızı önemli bir sıralama ve SEO faktörü olduğundan kontrolünü ve optimizasyonunu sık sık yapmanızda fayda vardır.

Telif Hakkı Şikayeti

Sitenizde kullandığınız görsel veya içerik hakkında yapılan telif hakkı şikayeti Google tarafından denetlenir. Bu denetlenme süresince Google, sitenizi askıya alır ve arama sonuçlarından kaldırabilir.

Reklamlarınıza Sahte Tıklamalar Yapmak

Sitenizdeki reklamlara sahte tıklamalar yaparak, AdSense hesabınızın kapatılmasına sebep olabilirler.

Negatif SEO'ya Maruz Kalmamak İçin Yapılması Gerekenler

Kullandığınız Ahrefs, SEMRush gibi analiz araçları olabilir ancak erişimi en kolay ve temel gereklilik olan 2 programdan bahsedeceğim: Search Console ve Google Analytics. Siz analizlerinizde ne kadar seçenekten yararlanırsanız yararlanın, çeşitli faktörlerden dolayı en sık kullandığınız 2 analiz aracı bulunmasını tavsiye ediyorum. SEO, rekabetin çok olduğu, anlık değişimlerin yaşanabileceği bir alan olduğundan dolayı, sık takip gerektirir. Bu analiz araçlarından başta link giriş çıkışlarınız olmak üzere birçok konuda yararlanabilirsiniz. Örneğin ortalamanın üzerinde ziyaretçi sayıları. İlk görüşte sizi mutlu edebilir ancak bunun sebebi “Hemen Çıkma Oranı” saldırısı olabilir. Çeşitli analiz araçları ve ısı haritaları gibi ziyaretçilerinizin etkileşimini rahatça görebileceğiniz alanlar seçmenizde ve sık sık link çalışmalarınızı gözden geçirmenizde fayda var. Böylece anormal bir durumu erken fark edebilir ve sitenizi koruma altına alabilirsiniz. 

Google Site Yöneticisi Araçları Kullanarak E-Posta Uyarıları Alın

Google Site Yöneticisi Araçları sayesinde sitenizde yolunda gitmeyen bir şeylerden haberdar olmak için bir takım uyarı bildirimleri oluşturabilirsiniz. Bu bildiriler sayesinde sayfanızın dizine sorunsuz bir şekilde eklenip eklenmediğini ve sitenize karşı bir saldırı olup olmadığını görebilirsiniz. 

Sık Sık Backlink Takibi Yapın

Negatif SEO kendini artan backlinkler ile belli edebilir. Sık sık tekrarlarla ve belirli bir düzen içerisinde backlink profilinizi takip etmenizde fayda var. Gelen link sayısı, hangi siteden geldiği, bu sitenin yeni olup olmadığı gibi birçok bilgiye erişebilir ve çıkarımlarda bulunabilirsiniz. Aynı zamanda Google link reddetme aracı (Disavow Tool) kullanarak sitenize yönlendirilen zararlı (spam) linkleri reddedebilirsiniz. Ayrıca bu aracın nasıl kullanıldığını öğrenmek için “Zararlı Backlinklere Son: Disavow Tool” içeriğini inceleyebilirsiniz.

Site Hızı Optimizasyonu

Negatif SEO saldırıları bazen kendini ortalama site yüklenme hızından daha düşük bir yüklenme hızıyla belli edebilir. Sunucu kayıtlarına göz atarak hangi programın daha fazla kaynak kullandığını tespit etmelisiniz. Ardından bu programı engellemelisiniz. 

Yönlendirme Yapan Siteleri Kontrol Edin

Sık takipler yaparken aynı derecede iyi notlar almanızda fayda var. Sitenize yönlendirme yapan sitelerin listesini çıkarmalısınız. Her güncellemede yeni eklenen siteleri takip ederek öncekiyle karşılaştırmalısınız. Daha sonra bu siteleri araştırmak ve yönlendirme durumunda sakıncalı bir durum olup olmadığının çıkarımını yapmanız oldukça önemlidir. Bu analizlerin bir evham değil tedbir durumu olduğunu unutmayın.

Kopya İçerik (Duplicate Content) Kontrolü

Sitenizdeki içerikler kopyalanıp farklı sitelerde paylaşılıyor olabilir. Hatta alan adı otoritesi, black hat SEO çalışmaları gibi birçok yöntemle sizden daha üst bir sıralamada yer alıyor da olabilir. Bunu öğrenebilmek için SEMRush’ın Duplicate Content Checker aracını ya da Copyscape’i kullanabilirsiniz.

Anahtar Kelime Araştırması

Anahtar kelimelerinizi kontrol ederek size ziyaretçi getiren anahtar kelimeleri inceleyin. Hangi anahtar kelimeyle uyuştuğunuzu, içeriklerinizle ilgisi olup olmadığını ve size bir tehlike yaratıp yaratamayacağını araştırın. Bu analiz için Google Analytics aracını kullanabilirsiniz.

Google Alert Kullanın

Google Alert, siteniz hakkında yapılan negatif incelemelerin farkında olmanızı ve önlem alabilmenizi sağlar. Sizi dışarıdan gelen tehlikelere karşı bilgilendirir ve uyarır.

Sonuç

Negatif SEO tekniklerinden, bu tekniklere maruz kalmamanız için yapmanız gereken kontrollerden ve kalınması durumunda uygulanabilecek bazı çözümlerden bahsettim. İç ve Dış SEO optimizasyonlarınızı yaparak sürekli kontrol halinde kalmanız, olası bir saldırıya karşı hazırlıklı olmanızı sağlayacaktır. 

Yorumunuz

Bu site reCAPTCHA ve Google tarafından korunmaktadır Gizlilik Politikası ve Kullanım Şartları uygula.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

En kaliteli web deneyimini sağlamak için çerezleri kullanıyoruz.
Teklif Al
Hemen Ara
WhatsApp