Skip links
Organik Trafik Artırma Yolları

Web Sitelerinde Organik Trafik Nasıl Artırılır?

Ücret Ödemeden Akış Sağlayın: Organik Trafik

Organik trafik, arama motorlarına reklam vermeden elde ettiğiniz ziyaretçilerin sağladığı ücretsiz akıştır. Web sitelerinizi satış yapmak ya da bilgi vermek için kullanıyor olabilirsiniz. Bu siteleri çeşitli yönlerden geliştirmeniz, kullanıcılarınıza iyi bir deneyim sunar ve hedef kitlenize ek olarak potansiyel müşteri ağınızın oluşumunu sağlar. Bu ağı reklamlarla da genişletebilirsiniz ancak bugün sitenizin reklamlar dışındaki organik trafiğini artırmak için birkaç maddeden bahsedeceğim. 

Sayfalarınızda gerekli optimizasyonları yaparak SEO çalışmalarınızı başarılı bir şekilde yürütebilir ve organik trafiğinizi artırabilirsiniz. Bu konuda bilgi sahibi olmayabilirsiniz ya da nereden başlayacağınızı bilmiyor olabilirsiniz. Bu içerikte size, sitenizi optimize edebilmek için uygulamanız gereken adımları detaylı bir şekilde açıklayacağım. 

SEO danışmanlık süreci hakkında bilgi sahibi olmak ve hizmetlerimizden faydalanabilmek için sitemize göz atabilirsiniz.

Organik Trafik Nedir?

Organik trafik, sitenize gelen değerli ve kaliteli bir trafik türüdür. Çünkü bu trafiğin sebebi reklamlardan ziyade kullanıcıların aramalarıdır. Sonuç sayfasından kendi ihtiyaçlarına veya ilgilerine göre sayfanızı seçerler ve bu sayede potansiyel müşteri ağınız ücretsiz olarak gelişir. Bu nedenle sitenize gelen organik trafik akışını güçlendirmeniz, sayfanız adına oldukça önemlidir.

Organik Trafiği Artırmanın Yolları

1- Mobil Optimizasyon

Günümüzde kullanıcıların %50’den fazlası internet sitelerinde gezinirken mobil cihazları tercih ediyor. Durum böyle olunca sitenizi mobil cihazlara uygun olarak geliştirmek de kaçınılmaz bir hal alıyor. Öncelikle sitenizi flash yerine HTML5 ile kodlamanızı tavsiye ederim. İçerik konusunda ise akıcılığını kaybetmiş, uzun paragraflardan kaçınmanızı öneririm. Çünkü masaüstünde ne kadar az gözükse de telefonlarda oldukça yorucu olabiliyor. Ayrıca sitenizde aranan her şeyin kolay bulunabilir olduğuna emin olmalısınız. Bilgisayarda aramak kolaydır ancak çoğu zaman mobil cihaz kullanıcıları bunun için vakit harcamazlar. Aramalara özel anahtar kelimeleri konumlandırmak için meta açıklamalarınızın diğer cihazlardaki görünümünü kontrol edin. 

Organik Trafik Artırma için Mobil Optimizasyon

2- Featured Snippet Bölümünde Yer Almak

Featured Snippet bölümü, aratılan soruların en kapsamlı yanıtlarını arama motoru botları tarafından seçerek tıklanma olmadan kullanıcıya bilgi vermeyi hedefler. Kullanıcı için sitenizin arama sayfasında ilk sırada görünmesi güvenilir bir imaj çizer. Sitenizin en üstte (0. bölüm) yer alması, organik trafik için çok önemlidir. Alanınızda bilgili ve etkin olduğunuzu düşünerek bir sonraki aramalarında da sizi tercih etme olasılığı yüksektir. Featured Snippet bölümünde sitenizin yer almasını istiyorsanız bunları deneyin: 

  • 50 Kelimeden uzun olmamasına dikkat edin. 
  • En çok aranabilecek içeriklere en özgün cevapları seçmeyi deneyin. 
  • Anahtar kelimeleri en uygun şekilde kullanmaya özen gösterin.
Organik Trafik Artırma için Featured Snippet

3- Sayfa Hızı

Yukarıdaki aşamaları tamamlanmış olarak sayalım. Sitenizi ziyaret etmek isteyen kullanıcı için hız çok önemli bir faktördür. Çoğu kullanıcı, sayfanın yüklenme süresini beklerken çoktan cevaba ulaşabileceğini düşündüğünden siteyi terk eder.  Sayfanızın hızının düşük olması bir anda yaptığınız tüm diğer SEO iyileştirmelerini önemsiz kılar. Sayfanızın hızını iyileştirerek kullanıcıların ilgisini canlı tutmayı hedefleyin. Kullanıcılara, arama sonuç sayfasında sizi seçme motivasyonunu tetikleyecek içerikler sunun. Bunu yaparken dikkat etmeniz gereken şeyler şunlardır:
  • Görseller ilgi çekicidir ve içeriğinizin akıcı olmasını sağlar ancak çok fazla kullanmamalısınız. Sayfa hızınızı yavaşlatmaması için genelde sıkıştırılmış, 100 KB altında görseller tercih edin.
  • CSS, HTML, JS dosyalarınızın boyutlarını optimize edin.
  • WEBP formatı, genelde kullandığımız JPEG ve PNG ile aynı kaliteyi daha küçük boyutta sunduğundan rağbet görüyor.
  • CDN kullanarak ana sunucu yükünüzü hafifletin. Medya dosyalarınızı başka bir sunucuda tutarak sayfanızın hızını artırmanız mümkündür. CDN’nin ne olduğunu detaylı olarak anlattığım ve 3 ücretsiz CDN hizmetini açıkladığım içeriğime göz atabilirsiniz.

4- Başlık Etiketlerini Doğru Kullanmak

Doğru başlıklar, kullanıcıların dikkatini dağıtarak odağını şaşırabilecek olan uzun yazılardan kaçınmanızı sağlar. Gereğinden uzun yazılar sayfanızı monotonlaştırır. Bundan dolayı yazıları belli bölümlere ayırmanız gerekmektedir. Bunun da en iyi yolu başlık etiketlerini doğru kullanmaktır. 

  • İçeriğinizi başlık ve alt başlıklara ayırın. Daha ilgi çekici olması için başlık yer alan görsel kutucukları kullanabilirsiniz.
  • 15+ kelimeden oluşan uzun cümlelerden kaçının. 
  • 300 kelimeden uzun bir paragraf yazdıysanız muhakkak başlık ile ayırın. 
  • Belli aşamalardan bahsettiğiniz cümleleri paragraflar halinde yazmak yerine madde işaretlerini kullanın.

5- Kaliteli İçerik Oluşturma

Belli aşamalardan geçerek sitenizi seçen kullanıcıya, en iyi deneyimi yaşatmalısınız. Öncelikle kullanıcının ihtiyaçlarını oldukça iyi bilmelisiniz. İçeriğinize dair olası tüm sorular hakkında ne kadar bilginiz olursa cevapları vermeniz de aynı oranda mümkün olur. Arama motorları kullanıcıların sorularına en eksiksiz ve iyi yanıtı seçmek adına sonuç sayfasını sıralarlar. Burada yükselmek istiyorsanız, kullanıcılarınızın ihtiyaçlarını karşılamayı ve sitenize tekrar gelecek motivasyonu elde ederek oradan ayrılmalarını hedeflemelisiniz. 

  • İlgi çekici bir girişle karşılaşan kullanıcılar, kendini içeriğe kaptıracaktır. Böylece doğru yerde olduklarını düşündüklerinden sitenizden bir şeyler öğrenmeye odaklanacaklardır. 
  • Çeşitlilik iyidir ancak tutarlı olun. Konularınızdan tamamen sapmayın. 
  • Bloglar 300 kelimeden de oluşabilir 2000+ kelimeden de. İçeriğin iyiliği yalnız uzunluk faktörüyle ölçülmese de, minimum arama motoru optimizasyonu için uygun görülen okuma süresi 7 dakikadır. Bu da 1600 kelimeye tekabül eder. 

6- Anahtar Kelimeler

  • Anahtar kelimeler oldukça önemlidir. Short Tail Keywords (1-2 kelimeden oluşan anahtar kelimeler) yerine Long Tail Keywords tercih edin. Bu uzun kuyruklu anahtar kelimeler en az 3, en fazla 5 kelime kriterlerini sağlayarak konunuza dair daha spesifik bir görünürlük sunar. Bu kelimeleri arayan insanlar zaten tam olarak bu konu hakkında bilgi sahibi olmak istediğinden sayfanıza direkt olarak bu amaçla gelirler. 
  • İçeriğiniz için en iyi anahtar kelimeri, SEMrush ve Ahrefs gibi SEO araçları yardımıyla bulabilirsiniz.

7- Link Eklemek ve Düzenlemek

Sitenize link eklemenin birçok getirisi vardır. Öncelikle sayfalarınızdan diğer içeriklerinizi referans göstererek eklediğiniz linkler, ziyaretçilerinizin sitenizi tanımasını sağlar. Okuyucular, aradığı şeyi o içerikte bulamadıysa ya da daha fazlasını istediyse yönlendirmeleriniz sayesinde nereye gitmeleri gerektiklerini bilmeliler. Aynı zamanda doğru kullanılmış linkler arama motoru sonuç sayfasında sizi üst sıralara taşıyacak ve trafiğinizi güçlendirecektir. Linklerin etkileşimini kötüye kullanarak “Black Hat SEO” taktiklerinden kaçının. Etik değerlere uygun, doğru yönlendirmelere sahip linkleri sayfanıza ekleyin. 

  • Sayfanızı ve sayfanızdaki linkleri muhakkak güncel tutun.
  • Link eklemek kadar var olanları düzenlemek de önemlidir. Sitenizde var olan eski URL’ler kullanıcılar için kötü bir deneyimle sonuçlanabilir. Kalkan ya da değişen sayfalar için 301 yönlendirmelerini yapmayı unutmayın. 
  • Sitenizdeki sorunlu linkleri bulabilmesi için Google Search Console gibi araçlar kullanın.
  • Black Hat SEO ve 301 Yönlendirmeleri konusunda daha fazla bilgiye sahip olmak istiyorsanız En Popüler SEO Terimlerinden bahsettiğim içeriğe göz atabilirsiniz.
Organik Trafik Artırma için Link Eklemek

8- Kullanıcıların Siteyi Terk Etme Süresi

Her şeyin çok çabuk tüketildiği bir dönemde yaşıyoruz. İnsanlar kısa izleme sürelerine sahip medyalara alıştıktan sonra onlara sunacağınız her şeyi 2 kez düşünmelisiniz. Tüm bu adımlar işe yaramışsa ve ziyaretçi sitenizdeyse unutmayın ki karşınızda dikkatleri kolayca dağılabilen ve canlı tutmanız gereken bir kitle var. Tam bu noktada, kullanıcılarınızın sitenizden ayrılma istatistiklerini inceleyerek kendinize bir plan oluşturmalısınız. 

  • Görsel Sunum: Sitenizdeki görselleri çeşitlendirin ve ilgili bağlantılar ekleyin. Böylece kullanıcının dikkati farklı bölümlere kaysa dahi halen sayfanızda ve odağı içeriğinizi desteklediğiniz görsel ve referanslar olacaktır. 
  • “Devamlılık”: İçeriklerinizde tutarlılık ve devamlılık söz konusu olsun ancak “devam”lardan kaçının. Bazı haber sitelerinden de hatırlayacağınız gibi habere ulaşmak epey zaman alabiliyor. Sürekli içeriği görmek için “devam” seçeneğine tıkladığınız sayfalarla karşı karşıya kalmış olmalısınız. Bilginin bu kadar kolay elde edilebildiği ve hızla tüketilebildiği bir dönemde yavaşlık, sizin için dezavantaj olacaktır. Sayfanızda kalmalarını sağlayacak devamlılıkta içerikler kullanın ve içeriğin tamamına göz atmalarını sağlayın. Bunu yaparken dozu kaçırmamaya ve okuyucuyu sıkmamaya dikkat edin. 

9- Görsel İçerik

Metinler ne kadar düzenlenmiş ve SEO çalışmalarına uygun hale getirilmiş de olsa bir ortağa ihtiyacı vardır. Görseller, metinlerinizi destekleyerek kullanıcıların konudan sapmasını engellerler. Video ve görsel gibi medyalar bazen uzun yazılardan çok daha açıklayıcı ve pratik olabilir. Bundan dolayı, içeriğinize en uygun medya desteğini vermeyi ihmal etmeyin.

10- Görselleri Optimize Etmek

Medyanın yadsınamaz bir önemi olduğu doğrudur ancak sitemize eklerken dikkat etmemiz gereken birtakım maddeler de vardır.

  • Büyük hacimli GIF’ler yerine gömülü videolar kullanın.
  • Görsellerinizi sıkıştırarak yükleyin ve boyutlarınızı cihazlara göre optimize edin. WordPress kullanıyorsanız esnek tasarımda yer alan “srcset” özelliğini kullanarak aygıtlara göre görsel boyutunu düzenleyebilirsiniz.
  • Görsellerin açıklamalarında, başlıklarında ve alt yazı kısımlarında anahtar kelimelerinizi kullanmalısınız. Görüntünün ne hakkında olduğunu ifade etmenize ek olarak arama motoru sıralamalarını da geliştirebilir.
Organik Trafik Artırma için Görsel Optimizasyon

Sonuç olarak,

organik trafiği artırmak bir değil birkaç aşamadan oluşan bir süreçtir. Bu içerikte, arama sonuç sayfasındaki konumunuzdan site içi optimizasyonunuza birçok adımı açıkladım. Sizi sonuç sayfasında görerek sitenize tıklayacak olan kişinin sitenizde geçirdiği süreyi nasıl iyi bir kullanıcı deneyimine çevirebileceğinizden bahsettim. Tüm aşamaların en büyük ortak noktası hedef kitlenizi tanımanızdır. Sorularına uygun cevaplar, kitlenize uygun bir tasarım ve medya eklemesi derken odak nokta her zaman kitlenizdir. Siz de ücretsiz trafiğinizi artırarak stratejinizi geliştirmek istiyorsanız bu adımları uygulayın.

Yorumunuz

Bu site reCAPTCHA ve Google tarafından korunmaktadır Gizlilik Politikası ve Kullanım Şartları uygula.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

En kaliteli web deneyimini sağlamak için çerezleri kullanıyoruz.
Teklif Al
Hemen Ara
WhatsApp