Skip links
Domain Otoritesi

Domain Otoritesi Nedir? Nasıl Yükseltilir?

Domain Otoritesi Nedir?

İnsanların %25inden fazlasının ilk Google aramasına tıkladığını biliyor muydunuz? Buna ek olarak %5’inden azı 2. Sayfayı görüyor ve %2’lik bir kısım reklamlara tıklıyor. İstatistikler bu şekilde olduğundan dolayı organik arama sonuçlarında üst sıralarda yer alarak görünürlük artırmak konusunda domain otoritesi yükseltmek önemli bir rol oynuyor. Bu içerikte Domain Otoritesinin ne olduğundan, nasıl yorumlanması ve yükseltilmesi gerektiğine kadar birçok bilgi paylaşacağım. Daha iyi bir puanlama için adımlara geçmeden önce Domain Otoritesi hakkında birkaç şey bilmemiz gerekiyor.

Domain Authority (DA) ya da Alan Otoritesi, Moz tarafından geliştirilen bir sıralama puanıdır.  Bir web sitesinin arama motoru sonuç sayfalarında ne kadar iyi olacağını tahmin eder. PageRank, web sayfalarını popülerliğine göre sıralayarak 1-10 arası bir değer verir. Domain Otoritesi ise bağlantı kalitesini ve miktarını da ölçer. Domain Otoritesinin yüksekliği PageRank’te de iyi bir sıralama elde edilmesini sağlayacaktır. Domain Otoritesi, Google arama sıralamaları ve sonuç sayfası üzerinde etkili olan bir ölçüm değildir. 

domain otoritesi

Domain Otoritesi Nasıl Görüntülenir?

Bu değer, ücretsiz bir Chrome Eklentisi olan Mozbar’a ek olarak Link Explorer gibi birçok SEO analiz aracını kullanarak da görüntülenebilir. 

Domain Otoritesi Nasıl Hesaplanır?

Domain otoritesi 100 puanlık bir logaritmik ölçekte puanlanır.
0-19: Düşük (Siteniz yeniyse bu durum normaldir)
20-29: Ortalama
30-39: Başarılı
40-59: Güçlü
60-100 arası siteler aynı orantıda daha güçlü ve kendini kanıtlamış bilindik siteler arasındadır. (Facebook, Hepsiburada…)

Alan Otoritesi ve Sayfa Otoritesi Farkı Nedir?

Domain otoritesi tüm alan adlarıyla ya da alt alan adlarıyla bağlantılıdır. Sayfa otoritesi ile tek tek sayfaların gücünü ölçer. 

Domain Otoritesini Yorumlamak ve Rakip Analizi

Domain otoriteniz düşükse endişelenmeyin. Moz, açıkça bu puanlamanın Google sıralama faktörü olmadığını belirtir. Yani Moz’da düşük bir DO puanına sahip olmanıza rağmen Google’da anahtar kelime gibi birçok açıdan iyi sıralamalar elde edebilirsiniz. Sahip olduğunuz bu otorite puanı çeşitli dalgalanmalarla değişiklik gösterebilir. Örneğin, yüksek DO sahibi sitelerden biri oldukça fazla yeni bağlantı elde ettiğinde herkesin puanlaması biraz düşebilir. Bu nedenle bu puanı SEO stratejilerinizi oluştururken temel olarak ele alıp doğrudan ona göre bir yol çizmeyin. Rakiplerinizin puanlarını inceleyin. Neleri sizden daha farklı yaptıklarına bakın. SWOT gibi analizlerle güçlü ve zayıf yönlerinizi ortaya çıkarın. Doğru bir karşılaştırmayla rekabet fırsatı yakalayacak ve SEO çalışmalarınızı güçlendirmeye başlayacaksınız. 

Domain Otoritesini Etkilemek

Google sıralamalarında üstlerde yer almanın tek bir sebebi yoktur. Bazı doğrudan ve dolaylı faktörler bu konumda yer alınmasını sağlar. Tıpkı Google sıralamasında olduğu gibi Domain otoritesini de doğrudan etkilemek zordur çünkü birçok faktörün ölçülmesiyle oluşur. Bu otoriteyi etkilemenin en kesin yolu genel SEO çalışmalarınızda geliştirmeler yapmaktır. Puanlamanızda bir değişiklik görürseniz, bunun birkaç nedeni olabileceğini aklınızdan çıkarmamalısınız. Örneğin bir puan ilerlemesine, sayfanızdaki başarılı bağlantılar sebep olmuş olabilir. Özellikle ilgili ve iyi bağlantı verilen sayfalar ile iletişimde olarak bağlantı almak işimize yarayacak adımlardan yalnızca biridir. Bir diğer örnekte ise, Google sıralamasına katkıda bulunmayan yerlerden bağlantılar kazanmış olabilirsiniz. Bu durum puanınızın olumsuz etkilenmesini sağlayabilir. 

Domain Otoritesi Nasıl Artırılır?

Kaliteli İçerik

Domain otoritesini yükseltmek için yapılması gerekenlerden biri özgün ve nitelikli içerik oluşturmaktır. Kendi içinizde ya da rakipleriniz arasında tekrarlardan kaçının. Evergreen içerik dediğimiz konular bu tekrarların dışındadır. Bu tür içerikler, “SERP Nedir?” gibi alanında bilgili olan herkesin içerik üretebileceği konulardan doğar. Aynı konu, pek farklı varyasyon ve örnekle işlenebilir. Ziyaretçilerinizi sitenize tıklamaya ve en önemlisi sayfalar arasında vakit geçirmeye teşvik edecek en önemli unsurlardan biri bu farklılıktır. 

İçeriklerinizi daha etkileyici hale getirmek için görsel optimizasyonlar yapmanızda da fayda var. Aynı zamanda kullanıcıların birçoğunun mobil cihazdan gezinebileceğini de hesaba katarak SEO çalışmalarınızda mobil optimizasyonu önemsemeli ve içerik düzenini bunu da göz önünde bulundurarak yapmalısınız. İçerik uzunluğu, bilgi paylaşımından kesilmeyecek kadar uzun, ancak okuyucuyu sıkmayacak kadar da kararında olmalıdır. Bazı içerikler için 600, bazıları için 800 veya daha fazlası gerekebilir. Uzunluk konudan konuya değişse de etkileyici bir dil, tekrarsız bir anlatıma özen gösterilmesi gerekir. 

İçerik Optimizasyonu ve Yayın Sıklığı

Bir içeriği kaliteli yapan yalnızca özgün oluşu ve biçimsel özellikleri değildir. Anahtar kelime seçimleri, başlık etiketleri, bağlantılar, meta açıklama, görsel optimizasyonlar gibi birçok faktör bir içeriğin kaliteli olarak adlandırılmasında rol oynar. 

Anahtar Kelimeler

Anahtar kelimeler içerikte ne çok az ne de gereğinden fazla kullanılmalıdır. (Anahtar kelime yoğunluğu %2.5 olarak bilinir) Doğru, aranma olasılığının yüksek olduğu ve içeriğe uygun anahtar kelimeler özenle seçilmelidir. 

Başlık Etiketleri

Başlık Etiketlerinin (H1, H2, H3, H4, H5, H6) doğru kullanıldığına emin olun. Sayfa düzeni ve içerik listeleme sistemi açısından bu etiketlerin doğru kullanımı oldukça önemlidir. 

Meta Açıklamalar

Meta Açıklamalar, içeriğinizi en kısa ve etkileyici şekilde açıklamanız için uygun bir alandır. İçeriğin amacı, anahtar kelimeler ile desteklenerek, ilgi çekici bir açıklama halinde sunulmalıdır. 

Görsel Optimizasyon

Görsel Optimizasyon, bir içerikte yazı kadar önemlidir. Günümüzde insanlar, çeşitli sebeplerden dolayı bir konuyu öğrenmek için yazı kadar görsel kaynaklara da başvurur. İçeriğiniz için özenle seçtiğiniz görsellerin alt metinlerini ve açıklamalarını anahtar kelimeler ile desteklemenizde fayda var.

Tüm adımlar tamamlandığında harika içerikler yazıyor dahi olsanız, yayınlarınız arasındaki uzaklık bir uçuruma dönüşmemelidir. İlgiyi taze tutmak ve devamlılık oldukça önemlidir. 

Harici Bağlantılar (Dış Link)

Linkler sıralamanızı yükselttiği gibi düşmesine de neden olabilir. Bundan dolayı dış linklerin hangi sayfalardan verildiğine ve güvenirliğine dikkat etmemizde fayda var. Aynı zamanda sitenizdeki bağlantıları düzenli olarak kontrol ederek zararlı olanları kaldırmalısınız. Google tarafından spam olarak algılanan linkler yerine kaliteli harici bağlantılar domain otoritenizi yükseltmeye yarayacaktır. 

Dahili Bağlantılar (Site İçi Link)

Site içi bağlantılar, kullanıcıları belirli içerikler arasında yönlendirir. Bunu yaparken dikkat etmeniz gereken nokta, yönlendirmenizin yerinde ve uygun olmasıdır. Konudan bağımsız bir linkle kimse vakit kaybetmek istemez. İçeriği bölmeden, bağlamdan sapmadan gerçekten kullanıcının yararına olabilecek etkileyici o bağlantıyı vermelisiniz. Bu durum kullanıcı deneyimini geliştirir, memnuniyeti arttırır. Dolayısıyla hem linke tıklayarak hem de sitenizde harcadığı gezinme süresini uzatarak size verim sağlarlar.

Sosyal Medya

Düzenli içerik üreten, aktif, doğru hashtag kullanan bir sosyal medya hesabı markanızın bilinirliğini artıracaktır. Aynı zamanda farklı mecralar potansiyel müşterilerinize ulaşmak konusunda yolunuzu açacaktır. 

domain otoritesi sosyal medya

Çok Dilli Siteler Oluşturmak

Ürün ve hizmetlerinizin paylaşıldığı sitelerinizin farklı ülkelerden ziyaretçi çekmesi, arama motoru başarınızı ve bilinirliğinizi artıracaktır. 

Site Haritasını Güncel Tutun

Bir sitede en çok tıklanan sayfaların bilgisini alabileceğiniz site haritalarınıza göz gezdirin. Güncel olmasına dikkat edin. Site haritasının güncellenmesi eski içeriklerinizin arama motorlarındaki şansını artırır ve organik trafik sağlar.

İllegal SEO Tekniklerinden Uzak Durun

SEO çalışmaları bir süreçten oluşur. İllegal yollarla (Black Hat SEO)  ani yükselişler başarılı hissettirebilir ancak sağlam temellere dayanmadığı sürece bunun bir anlamı yoktur. Google tarafından sıralamada geriye atma gibi cezalara sebep olan bu tekniklerden kaçının. Bunun yerine misafir yazarlık gibi uzun vadeli ve güvenli SEO tekniklerini tercih edin. Aynı sektörde yapılan misafir yazarlık, sitenize organik trafik çekmenizin en uygun yollarından biridir. 

Sonuç

Domain puanınızda var olan hareketliliği rakip analizi bağlamında yorumlamanızda ve tüm odağınızı SEO çalışmalarını geliştirmeye vermemenizde fayda var. Çünkü SEO çalışmalarınızı başarılı bir şekilde yaptığınız takdirde domain otoritenizin arttığına şahit olmanız çok mümkün. Umarım bu içerik, otorite puanınızı nasıl değerlendireceğiniz ve hangi adımlar üzerinde durmanız gerektiği üzerine size bir rehber görevi görür. 

Yorumunuz

Bu site reCAPTCHA ve Google tarafından korunmaktadır Gizlilik Politikası ve Kullanım Şartları uygula.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

En kaliteli web deneyimini sağlamak için çerezleri kullanıyoruz.
Teklif Al
Hemen Ara
WhatsApp