Skip links
Yerel SEO

Yerel SEO Nedir ve Nasıl Yapılır?

Yerel SEO Nedir ve Nasıl Yapılır?

SEO çalışmaları daha genel bir alanı kapsar. Local yani Yerel SEO çalışmalarıysa belirli bir bölge içerisindeki kitleye yönelik yapılır. Yerel bir işletmenin Local SEO çalışmalarını göz ardı etmesi, potansiyel müşterisini kaçırmasına sebep olur. Yerel bir işletme olabilirsiniz veya yerel SEO hakkında detaylı bilgi sahibi olmak istiyor da olabilirsiniz. İki seçenek için de doğru yerdesiniz. Gelin Yerel SEO’yu incelikleriyle ele alalım.

Yerel SEO Nedir?

Google, kullanıcılar için en yararlı sonuçları vermek adına yerel arama sonuçlarını listeler. Yerel SEO, temel olarak bölgesel Google listelemelerinde iyi sıralamalar alınmasını sağlayan çalışmalardan oluşur.

Yerel SEO Nasıl Yapılır?

Yerel işletmelerin bu noktada yapması gerekenlerden biri, web sayfasında başarılı olan anahtar kelimeleri yerel bölgeyle bağdaştırarak optimizasyonlar yapmaktır. Aynı zamanda şehir/bölge ile ilgili anahtar kelimeleri açılış sayfası içerisinde başlık etiketleri, URL, içerik, görüntü açıklaması vb. alanlara eklemeleri görünürlük açısından oldukça faydalı olacaktır. Detaylı olarak inceleyelim. 

Bölgeye Uygun Başlık Etiketi:

Başlık etiketleri kullanıcıya ve arama motorlarına sayfa hakkında bilgi verir. Bu başlık etiketlerinde bölge/konum bilgisine yer vermeniz, Google botları tarafından fark edilerek konum aramalarında gözükme olasılığınızı yükseltecektir. 

Konum Odaklı Anahtar Kelimeler:

Genel SEO çalışmalarında anahtar kelimeler oldukça önemlidir. Yerel SEO çalışmalarında bu anahtar kelimeler bölgesel olarak güncellenmeli, çevresel analizlerle güncellenmelidir. Uzun kuyruklu anahtar kelimeler, yerel aramalar gibi spesifik olduğundan dolayı doğru seçim olacaktır. 

Kitleye Yönelik İçerik:

Genel SEO çalışmalarında da hedef ve potansiyel kitle analizi yapılarak uygun içerikler oluşturulur ancak Yerel SEO çalışmalarında bu durum daha da özel olacaktır. Bölgesel aramalara uygun açıklamalar ile içeriklerinizi optimize ederek Google listelerinde üst sıralarda yer alma imkânınızı artırabilirsiniz. 

Doğru Görsel Kullanım

Görsellerinize alt metin ve açıklamalar eklerken bölgesel anahtar kelimeler kullanmaya özen gösterin. Görseller kullanıcı üzerinde bazen içerikten daha hızlı bir etkiye sahip olabilir. Lazy Load veya sıkıştırma seçenekleriyle kullanıcıların sorunsuz olarak görselleri yüklediğine emin olduktan sonra uygun görselleri alt metinleriyle yükleyin. 

Sesli Aramalar:

Siri ve Alexa gibi sesli arama teknolojileri, tıpkı Google gibi, kullanıcılara en iyi seçenekleri sunmak için geliştiriliyorlar. Arama motorlarında da oldukça önemli bir yer edinmeye başlayan sesli arama için uygun optimizasyon yapılmalıdır. En kısa ve spesifik şekliyle, konum bildirerek yapılan sesli aramalara uygun uzun kuyruklu anahtar kelimeler sizi Google’da üst sıralara ilerletebilir. 

URL Seçimi:

Kısa ve anahtar kelimelerinizi içeren URL’lere sahip olduğunuza emin olun. Burada yer alan yerel ifadeler de yerel SEO çalışmaları açısından önemlidir.

Bu optimizasyonlara ek olarak tıpkı genel SEO çalışmalarında olduğu gibi dahili bağlantılar, backlinkler ve mobil optimizasyon üzerinde durmanız gereken diğer konular arasında yer alır. Yerel SEO, genel SEO’dan farklı olarak, benzer özelliklere coğrafi eklemeler yapılmış çalışmalardan oluşur. Bundan dolayı SEO çalışmalarında yaptığınız hiçbir alanı Yerel SEO’da atlamamanız gerekir. 

Yerel SEO

Yerel SEO Avantajları

• Markanız Google tarafından tanınarak belirli filtrelerde üst sıralarda konumlanır.
• Google Haritalar sonuçlarında ön plana çıkmanıza imkân tanır.
• Hedef kitlenizle iletişiminizi geliştirerek potansiyel kitlenizi bulma yolunda adımlar atarsınız.
• Yorum ve değerlendirmeler sayesinde hedef kitlenizden kendinizi geliştirmenizi sağlayacak yorumlar alabilirsiniz. Aynı zamanda bu yorumlar potansiyel kitlenizin görüşünü de etkiler.
• Rakipleriniz ile rekabet şansı yakalayarak çeşitli karşılaştırmalar ile iyileştirmeler yapabilirsiniz.
• Doğru ve eksiksiz bilgileriniz ile çevrimiçi varlıklarınızı kolayca kontrol ederek güvenilir bir profil oluşturmuş olursunuz.

Local Pack Listesinde Yer Almak İçin Yapılması Gerekenler

Yerel SEO Bilinirliğinde İletişimin Rolü

Günümüzde birçok insan, ihtiyacı olduğu ürün ve hizmete en kısa sürede ulaşmak için çabalıyor. Bu süreçte diğer kullanıcıların yorumları, yerel işletmeler açısından daha da önem kazanıyor. Kendi satın alma sürecinizi düşündüğünüzde, olumlu yorum ve iyi bir sosyal medya hesabı sizi daha da teşvik eder öyle değil mi? Bundan dolayı sağlıklı bir iletişim sonucu alacağınız olumlu geri dönüşler yararınıza olacaktır. Sosyal mecralarda hedef kitlenizle aktif iletişim kurarak potansiyel kitlenize de ulaşmanızı kolaylaştırabilirsiniz. Sitenize yapılan yorumlar, değerlendirme puanları, sizin yorumlara karşı cevaplarınız gibi birçok durum sıralamanızı değiştirebilir. 

Local Atıflar: NAP Nedir?

Yerel SEO’da iletişimin rolünden bahsetmişken, NAP (Name, Address, Phone Number) bilgilerini göz ardı edemeyiz. İngilizcede isim, adres ve telefon numarası kısaltması olan Nap, sizin internetteki iletişiminizi kolaylaştırmak için eksiksiz düzenlenmelidir. Bu bilgiler, kullanıcının gözünün aradığı ilk alandır. Telefon numarasının varlığı ve kullanıcı tarafından kaydedilmesi, sizinle iletişimi sürdürmesini de sağlayabilir. Yerel SEO çalışmalarının her alanında konum bilgilerini bu kadar vurgulamışken, adresin sitenizde var olmaması büyük bir kayıp olacaktır. Kullanıcı deneyimini iyileştirmek için özen gösteren Google, coğrafi aramalarda firmaları listelerken bu bilgilerin eksikliği sizi alt sıralara itebilir. Bundan dolayı bu bilgilerin internette yer aldığınız her mecrada aynı, doğru ve eksiksiz olduğuna emin olmalısınız. 

Local Rewievs - Lokal İncelemeler

Lokal İncelemelerin yerel arama sıralamasında oldukça önemli bir yeri vardır. Mevcut hedef kitlenizin memnuniyetini artırarak potansiyel kitlenize daha kolay ulaşabilirsiniz. Çoğu zaman bir arama yapıldığında reklam bölümünü geçerek aşağıda çıkan ilk siteye ilerleriz. İlk sırada reklam yerine tam puan almış değerlendirmeler ve iyi yorumlar olsaydı tepkimiz daha farklı olabilirdi. İşte bu yüzden lokal incelemelerin önemi çok büyük. Olumlu eleştiriler sizi yükseltir ancak olumsuz eleştirileri de kendinizi geliştirmek için kullanmalısınız. Profesyonel bir şekilde verdiğiniz cevapların potansiyel kitleyi teşvik etme şansı vardır. Bundan dolayı hedef kitlenizin ihtiyaçlarını karşılarken söylediklerine kulak verin ve sağlıklı bir iletişim kurun. Lokal incelemeler sıralamadaki konumunuzu değiştirebilir. 

Google My Business Nedir?

Google’ın yerel hizmet veren küçük işletmeler için geliştirdiği Google My Business, Haziran 2014’te açıldı. Bu uygulama, ekstra bir bütçe ayırmadan yerel işletmelerin Google arama sonuçlarında yer almasını sağlar. Aynı zamanda işletme sahiplerinin internet üzerindeki çevrimiçi varlıklarını kontrol edebilmelerine imkân tanır. Kullanıcılar bu sayede Google üzerinden işletmeler hakkında detaylı bilgiler elde edebilirler. Yerel SEO çalışmalarının başarılı olması ve bölgesel görünürlük için her işletme GMB kaydını tamamlamalı ve Google filtrelerinde tanınır bir hale gelmelidir. Buna rağmen yapılan araştırmalara göre yerel işletmelerin yarısı gibi bir sayı hala Google My Business’ta yer almıyor. Think With Google’ın araştırmasına göre mobil cihazlar üzerinden yapılan aramaların %70’ten fazlası online mağaza ziyaretiyle sonuçlanıyor. Bu bilgiye de dayanarak Yerel SEO optimizasyonunun ve işletmenin Google My Business’ta bulunmasının ne kadar önemli olduğunu görebiliriz.

Google My Business Kaydı Nasıl Oluşturulur?

Google My Business bağlantısından ulaşacağınız bu bölüm sizi kaydolmaya yönlendirecektir.
• İşletme adınızı girin. Karşınıza çıkan “Online Satış” “Yerel Mağaza” ve “Hizmet İşletmesi” seçeneklerinden sizin için uygun olanı/ olanları seçin.
• İşletme Kategorinizi seçin.
• NAP bölümünde bahsettiğimiz bilgiler yerel SEO açısından oldukça önemli. Aşağıdaki görselde karşınıza çıkan boşluklara işletmeniz için doğru bilgileri girin.

Yerel SEO NAP adres bilgileri
google my business telefon numarası Nap
Yerel SEO Harita

Google’ın sizi konum filtrelerinde tanıyabilmesi ve bölgenizdeki müşterilerinize ulaşabilmek için gereken adımları tamamlayın.

Google my business işletme açıklaması

İşletmenizi en iyi şekilde tanıtabilmek için uygun anahtar kelimeleri kullanarak açıklama ekleyin. 

Aynı şekilde kullanıcı deneyimini zenginleştirmek adına işletmeniz hakkında gereken görselleri ekleyin. 

reklam yerel SEO

Google Ads ile işletmenizin reklamlarını yaparak yerel SEO çalışmalarınıza katkıda bulunun. 

Sonuç

Organik SEO çalışmalarınıza ek olarak çeşitli açılardan güncelleyeceğiniz yerel SEO çalışmaları bölgesel görünümünüzü arttırır. Google tarafından kabul edilmiş bir işletme olarak üst sıralarda yer alarak daha fazla insana ulaşma imkânınız oluşur. Siz de bölgenizde en çok tercih edilen işletme olmak istiyorsanız adımları takip ederek yerel SEO çalışmalarını başarılı bir şekilde uygulayın. Bölgeniz ve kendinize yarar sağlarken SEO Danışmanlığı konusunda yardım almak üzere bizimle iletişime geçebilirsiniz. 

Yorumunuz

Bu site reCAPTCHA ve Google tarafından korunmaktadır Gizlilik Politikası ve Kullanım Şartları uygula.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

En kaliteli web deneyimini sağlamak için çerezleri kullanıyoruz.
Teklif Al
Hemen Ara
WhatsApp