E-posta, sesli arama ve WhatsApp yoluyla birinci sınıf, esnek desteğe sahibiz. Herhangi bir sorunu 24 saat içinde çözebileceğimizi garanti ederiz.
MASLAK MAH. TAŞYONCASI SK. MASLAK 1453 SİTESİ T4 BLOK NO:1U İÇ KAPI NO:B87 SARIYER / ISTANBUL
0532 157 55 45
[email protected]
İçindekiler
Google Analytics 4 (GA4), web sitenizin veya uygulamanızın performansını izlemek, kullanıcı etkileşimlerini anlamak ve pazarlama stratejilerinizi optimize etmek için kullanılan güçlü bir analiz aracıdır.
GA4, kullanıcıların çapraz cihaz etkileşimlerini izleme ve anlama yeteneğini geliştirir. Bu, kullanıcıların farklı cihazlar arasında geçiş yaparken yaşadıkları deneyimleri iyileştirmek için oldukça önemlidir.
GA4, gerçek zamanlı veri izleme özelliği sunar. Bu, anlık olarak kullanıcı etkileşimlerini ve dönüşümleri görmeyi ve pazarlama stratejilerini hızlı bir şekilde ayarlamayı mümkün kılar.
GA4, web sitenizle ilgili kullanıcı etkileşimleri, dönüşümler ve daha fazlası hakkında kapsamlı veri toplama yeteneklerine sahiptir.
GA4, kullanıcıların özel raporlar oluşturmasına ve verileri belirli ihtiyaçlarına göre özelleştirmesine olanak tanır. Bu, işletmelerin kendi ölçümlerini tanımlamalarına ve performanslarını doğrudan kendi hedeflerine göre değerlendirmelerini mümkün kılar.
GA4, Google’ın yapay zeka ve makine öğrenimi yeteneklerinden yararlanır. Bu, kullanıcı davranışlarını tahmin etmeye, öneriler sunmaya ve pazarlama stratejilerini optimize etmeye yardımcı olur.
UA Google, Universal Analytics (UA) aracının 1 Temmuz 2023, UA 360’ın 1 Temmuz 2024’te çalışmayı durduracağını duyurdu. Bu içeriğimde alternatif bir ölçüm aracı olan Google Analytics 4 (GA4) kurulumunu anlatacağım.
Google hesabınıza giriş yaptıktan sonra, Google Analytics sayfasına geçin.
1- Halen kullandığınız Universal Analytics (UA) hesabınız mevcutsa, karşınıza aşağıdaki gibi bir ekran çıkacaktır. (2. ve 3. aşamalar UA hesabı olmayanlar içindir. Doğrudan 4. aşamaya ilerleyin.)
2- Universal Analytics hesabınız yoksa, “Start Measuring” (Ölçüme Başla) butonuna tıklayın.
3-“Ölçüme başla” (Start Measuring) butonuna tıkladıktan sonra, hesap oluşturmak için sitenizin ismini yazmanız gerekiyor. Ben Example (örnek) üzerinden gösterime devam edeceğim. Siz marka/site isminizi yazarak “Next” (ileri) butonunu tıklayabilirsiniz.
4- 1. Adımda gösterdiğim bölümde olduğu gibi Universal Analytics hesabınız varsa bu adımdan devam etmelisiniz. Hesabınız yoksa 2. ve 3. adımları takip ettikten sonra, bu alandaki boşlukları doldurarak site ve konum bildirin.
Property Name bölümüne site adınızı, aşağısına konum ve para biriminizi ekleyerek “Next” butonuna tıklayın.
5- “Business Information” seçimlerini yapın. Buradaki seçimler doğrudan GA4’ü etkilemeyeceğinden hızlıca geçebilirsiniz.
6- “Create” butonuna tıkladıktan sonra karşımıza çıkan “Data Streams” bölümünden “Web” kutucuğunu seçelim.
7- Web’i seçtikten sonra aşağıdaki ekrana kendi site bigilerinizi girdikten sonra Google Analytics 4 mülkünüzü almış olacaksınız.
GA4 Mülkünü oluşturduk ancak bu mülk bir siteye entegre değil. Şimdi en çok kullanılan 2 yöntem (Manuel ve Google Tag Manager) ile site entegre etme aşamasını tamamlayacağız.
Mülkü oluşturduktan sonra ekrandaki “Instant Manually” (Manuel Yükleme) seçeneğine tıklayın.
Aşağıda karşınıza çıkan ekranda gösterdiğim kutucuğu seçerek takip kodunu kopyalayın. Kopyaladığınız kodu geliştiriciye ileterek tüm sayfalarda <head></head> etiketlerinin üzerine yapıştırmasını isteyin.
Google Tag Manager (GTM) ile entegrasyon için öncelikle kurulu bir GTM hesabınız olması gerekiyor.
1- “Data Streams” bölümüne tıkladıktan sonra sağ üstte yer alan ID’mizi kopyalayalım.
2- GTM Hesabını açarak sol menüden “Tags” kısmına gelelim ve “New” seçeneğini seçelim.
3- Sol üstteki alana dilediğiniz isimlendirmeyi yapabilirsiniz. Ben “GA4 Configuration” (Google Analytics 4 Yapılandırması) ismini seçeceğim.
4- Ok ile gösterilen alana tıklayarak “Google Analytics (GA4) Configuration” seçeneğini seçelim.
5- Daha önce kopyaladığımız ID’mizi yapıştırarak “Triggering” butonuna tıklayalım.
6- Tüm sayfalarda çalıştırılacağından “All Pages” seçeneğini seçelim.
7- Son halini kontrol ederek “Save” seçeneğine tıklayalım.
Son olarak “Submit” ve “Publish” seçeneğini seçelim. Google Analytics 4 entegrasyonumuz tamamlandı.
Gerçekleştirdiğimiz GA4 kurulumu ve site entegrasyonunu test edeceğiz.
1- “Google Analytics Debugger” Eklentisini kurarak tarayıcımıza ekleyelim.
2- GA4 Hesabımızda sol alttaki dişli sembolünden ayarlara erişelim. DebugView’e tıklayalım.
3- Siteye girerek az önce kurduğumuz eklentiyi aktifleştirelim.
4- DebugView alanına geri geldikten birkaç dakika sonra aşağıda gördüğünüz page-view bölümüyle karşılaşacaksınız. Siz de bu sayfayı görüyorsanız tebrikler! Kurulum ve entegrasyonunuz sorunsuz bir şekilde gerçekleşmiş demektir. Bu test sizi biraz bekletebilir. Aşamaları doğru yaptığınızı teyit ederek kısa bir süre bekleyin.
Utility-first yaklaşımını benimseyen Tailwind CSS, her bir stil kuralını temsil eden küçük, bağımsız sınıflar kullanarak; hızlı, sade, bağımsızi, modüler ve esnek bir tasarım imkânı sunar.
Critical Rendering Path yani Kritik Oluşturma Yolu, sitenin açıldığı anda ziyaretçilerin bilgilere hızlı ve etkili bir şekilde erişimini sağlayan hız metriklerindendir.
PPC yani Pay-Per-Click, tıklama başına maliyet anlamına gelir. Reklam veren web sitesi, oluşturduğu kampanyaya tıklayarak sitesine gelen her kullanıcı için tıklama başına ödeme yapar.
Adding {{itemName}} to cart
Added {{itemName}} to cart