Skip links
Google Core Update March 2024

Google Core Update (Çekirdek Güncellemesi) Nedir?

Core Update Nedir?

Google, yılda birkaç kez olmak üzere, arama sonuçlarının kalitesini iyileştirmeye yönelik güncellemeler yapar. Arama algoritmasında gerçekleştirilen bu değişiklikler, Core Update olarak ifade edilir ve bu güncellemeler ile Google’ın amacı kullanıcıların aramaları üzerine en doğru bilgiye daha hızlı ulaşmalarını sağlamaktır. Düşük kaliteli içerikler filtrelenirken yüksek kaliteli içerikler daha iyi sıralamalarla ödüllendirilir ve kullanıcının arama deneyimini iyileştirmek hedeflenir. Belirli faktörler dikkate alınarak yapılan bu filtreleme ve ödüllendirmeler arama sıralamalarında önemli değişikliklere sebep olabilirler. Sıralamalardaki bu dalgalanmalar Web sitesi sahipleri ve SEO uzmanları gibi birçok kişi için oldukça etkilidir.

Core Update Öncesi Google Bilgilendirmesi

Google, yılda birkaç kez olmak üzere, arama sonuçlarının kalitesini iyileştirmeye yönelik güncellemeler yapar. Arama algoritmasında gerçekleştirilen bu değişiklikler, Core Update olarak ifade edilir ve bu güncellemeler ile Google’ın amacı kullanıcıların aramaları üzerine en doğru bilgiye daha hızlı ulaşmalarını sağlamaktır. Düşük kaliteli içerikler filtrelenirken yüksek kaliteli içerikler daha iyi sıralamalarla ödüllendirilir ve kullanıcının arama deneyimini iyileştirmek hedeflenir. Belirli faktörler dikkate alınarak yapılan bu filtreleme ve ödüllendirmeler arama sıralamalarında önemli değişikliklere sebep olabilirler. Sıralamalardaki bu dalgalanmalar Web sitesi sahipleri ve SEO uzmanları gibi birçok kişi için oldukça etkilidir.

Güncelleme Bilgilendirmesi Nereden Yapılır?

core update çekirdek güncelleme

Süreç hakkında bilgilendirmelerin duyurulduğu platforma status.search.google.com/update bağlantısından ulaşabilirsiniz. Böylece beklenmeyen sıralama dalgalanmaları yaşamak yerine güncelleme öncesinde web sitenizdeki içerikleri ve etkileneceğini düşündüğünüz faktörleri gözden geçirebilirsiniz. 

Core Update ile Google Neyi Hedefliyor?

Yukarıda da bahsetmiş olduğum üzere, Core Update’ler, kullanıcılar için daha doğru ve hızlı bir sonuç sayfası sunarak kullanıcı deneyimini iyileştirmeyi hedefliyor. Diğer hedeflerinden de söz etmemiz gerekirse bu şekilde sıralayabiliriz: 

Yüksek Kaliteli İçeriği Ödüllendirmek

Çekirdek güncellemelerin arama sıralaması dalgalanmalarına sebep olduğu herkes tarafından biliniyor. Bunun sebebi, kalitesiz içerikler filtrelenirken, kullanıcının ihtiyacına uygun olarak en kapsamlı, doğru ve güvenilir bilginin sıralamalarda yükseltilerek ödüllendirilmesidir. Google’ın bu güncellemelerle hedefi, yüksek kaliteli içerikleri kullanıcı için daha ulaşılabilir kılmaktır.

Spam ve Düşük Kaliteli İçerikleri Geriye Çekmek

Bu güncellemeler, yüksek kaliteli içerikleri öncelikli sıralamalarla ödüllendirdiği gibi, düşük kaliteli içerikleri de sıralamalarda gerilere çekerek cezalandırırlar. Bu tür içerikler genellikle, Black hat SEO taktikleri ile Google arama motoru botlarını ve kullanıcıları manipüle etmeye yönelik tasarlanmış, özgün bir değere sahip olmayan içeriklerdir. 

Kullanıcı Deneyimini İyileştirmek

Elbette sunulan içeriğin kaliteli olması oldukça önemlidir ancak kullanıcı deneyimini iyileştirmek yalnız içerikle ilgili değildir. Bu deneyimi iyileştirmek, web sitesi içerisinde birçok faktörün optimizasyonu ile mümkündür. Örneğin hemen çıkma oranlarını tetikleyen sayfa yavaşlıkları ya da arayüz kullanımını zorlaştıran cihaz uyumsuzlukları, kullanıcı açısından oldukça yorucu olmakla birlikte siteye olan güvenirliği zedeler. Bu nedenle kullanıcı deneyimini iyileştirmek, kaliteli içeriğe ek olarak, sayfa hızı, erişilebilirlik, mobil uyumluluk gibi faktörlerin geliştirilmesiyle de bağlantılıdır. 

Algoritmayı Güncel Tutmak

Günümüzde her şey çok hızlı gelişirken kullanıcılar birçok yeni site ve içerik ile karşı karşıya kalıyor. Durum böyleyken, algoritmanın internet ve kullanıcı davranışlarındaki değişimleri yansıtacak şekilde kendini güncel tutması oldukça önemli bir hal alıyor. 

core update march 2024

Mart 2024 Çekirdek Güncellemesi (Core Update) Neyi Hedefliyor?

Genel olarak güncellemelerin hedefi, Google arama motorunun çeşitli iyileştirmelerle daha kaliteli bir platforma dönüşmesini sağlamaktır. Böylece kullanıcılar ihtiyaçları olan doğru bilgiye en kısa zamanda, güvenilir bir şekilde ulaşacaktır. Elbette sayfa hızı, mobil uyumluluk gibi faktörler kullanıcı deneyimi konusunda oldukça önemli olsa da, en temel faktörlerden biri kaliteli içeriktir. Bu yıl, Mart ayında gelen çekirdek güncellemenin hedefi de kalitesiz içerikleri filtreleyerek, kullanıcıya yüksek kaliteli içerikleri sunmaktır.

Google tarafından gelen açıklamaya göre Mart güncellemesi hedefleri:

  • SERP sonuçlarında yer alan, otomatik ve insan kaynaklı düşük kaliteli içerikleri önemli ölçüde azaltmak
  • Düşük kaliteli ve orijinal olmayan içerikleri %40 oranında azaltmak
  • Sıralama sistemlerinde algoritma iyileştirmeleri yapmak
  • Kaliteli ve faydalı sitelere daha fazla trafik yönlendirmek
  • Güvenilir sitelerin itibarının kötüye kullanılmasını engellemek
  • Süresi dolmuş alan adının kötüye kullanımını hedefleyen önlemler almak

Google Spam Politikaları

Yeniden Satışa Sunulan Alan Adlarının Manipülatif Kullanımı

Bildiğiniz üzere alan adlarının kullanımı için belirli bir süre mevcut ve bu süre dolduğunda alan adları yeniden satışa çıkarılıyor. Bazı SEO uzmanları veya içerik üreticileri, yüksek trafiğe sahip, kaliteli backlinkler almış bu alan adlarını satın alarak otoritelerinden yararlanıyor. 

Google’ın hedeflerinden biri de, alan adının otoritesini kullanarak, düşük kaliteli veya alakasız içeriklerle doldurulmuş bu sayfaları kullanıcıdan uzak tutmak. Arama motoru botlarını ve kullanıcıyı manipüle etmeye yönelik bu tür eylemler, arama motoru sonuçlarının kalitesini düşürerek kullanıcı deneyimini olumsuz etkiliyor. 

Google, bu tür manipülatif eylemlere tedbir olarak spam politikalarını güncelliyor. Bu güncellemeler ile yeniden satın alınan alan adlarının bir manipülasyon aracı olarak kullanılmasını engellemek hedefleniyor. Böylece bu tür sitelerin sıralamaları geriye çekilerek ya da tamamen dizinden çıkarılarak arama motorunun kalitesi korunuyor.

Core Update Öncesinde Yapılması Gerekenler

Google, her güncellemeyle birlikte belirli alanları vurgulayan yönergeler yayınlamaktadır. Rehber niteliğinde olan bu kaynaklar, çeşitli geliştirme önerileri içerir. Core Update olacağına dair bilgilendirmeyi ve Google yönergelerini gördüğünüzde, bu güncellemeden önceki performansınızı çeşitli analiz araçlarıyla değerlendirmenizi tavsiye ederim. Böylece buna yönelik bir iyileştirme planı oluşturabilir ve bu plan içerisinde Google’ın vurguladığı noktalara öncelik verebilirsiniz.

Core Update Sonrasında Yapılması Gerekenler

Core Update sonrasında SEO uzmanları, dikkat edilmesi gereken faktörleri inceleyerek mevcut stratejilerini geliştirmeyi hedefleyebilirler. Özellikle kullanıcı deneyimini iyileştirmeye ve kaliteli içerik oluşturmaya yönelik SEO çalışmaları yapabilirler. 

İyileştirmeleri eyleme geçirmeden önce mevcut durumlarını ve stratejilerini analiz etmek yapılması gerekenlerin başında gelir. Bu nedenle Core Update sonrası SEO uzmanlarının, Google Analytics ve Search Console gibi analiz araçlarını kullanarak web sitelerinin performanslarını ölçmeleri gerekecektir. Bunlara ek olarak Ahrefs ve SEMRush gibi analiz araçları da düşüşe geçen sıralamalarınızı takip etmenizi sağlayacaktır.

Öncelikli SEO Çalışmaları

İçerik Kalitesini Yükseltmeye Yönelik Düzenlemeler:

E. E. A.T Prensiplerini Dikkate Almak:

Google Core Update’lerinden sonra, deneyim (Experinece), uzmanlık (Expertise), otorite (Authoritativeness), ve güvenilirlik (Trustworthiness) olarak bilinen E.E.A.T prensiplerini dikkate aldığınıza emin olmanızda fayda vardır. İçeriklerinizi güvenilir ve ilgili bilgilerle desteklemeye özen gösterin.

Teknik SEO Kriterlerini Gözden Geçirmek

Aşağıda yer verdiğim bazı Teknik SEO unsurlarını gözden geçirmenizde fayda var.

Site Hızı Optimizasyonu

Kullanıcı deneyimi ve arama motoru sıralaması için en önemli faktörlerden olan sayfa hızını optimize etmek için; gösel sıkıştırma, önbellekleme, CDN kullanımı ve kod optimizasyonu gibi yöntemler kullanılabilir.

Mobil Uyumlu Tasarım

Birçok aramanın mobilden yapıldığı günümüz şartlarında arama motoru sıralamaları ve kullanıcı deneyimi açısından en iyi seçenek, web sitenizin mobil uyumlu olmasıdır.

Https Kullanımı

Güvenilir bir web sitesi için http yerine https protokolü gereklidir.

URL Yapısı

Google Core Update’lerinden sonra, deneyim (Experinece), uzmanlık (Expertise), otorite (Authoritativeness), ve güvenilirlik (Trustworthiness) olarak bilinen E.E.A.T prensiplerini dikkate aldığınıza emin olmanızda fayda vardır. İçeriklerinizi güvenilir ve ilgili bilgilerle desteklemeye özen gösterin.

Site Haritası

XML site haritası oluşturarak, arama motorlarının web sitenizi daha iyi indekslemesine yardımcı olabilirsiniz.

Meta Etiketlerinin Doğru Kullanımı

Başlık etiketi, meta açıklama ve meta anahtar kelimeler gibi meta etiketlerin doğru bir şekilde kullanılması ve anahtar kelimelerle optimize edilmesi önemlidir.

İç Bağlantılar

Alakasız iç bağlantılarınız varsa bunları kaldırarak ilgili iç bağlantılar kullanmalısınız. Böylece ziyaretçilerinizin sayfalarınız arasında güvenli ve verimli bir gezinti yapmasını sağlayabilirsiniz.

Robots.txt ve Site İçi Ayarlar

Robots.txt dosyasıyla arama motorlarına hangi sayfaların indekslenmesini istediğinizi belirtebilirsiniz. Ayrıca, site içi ayarlarınızı (örneğin, site başlığı ve meta açıklama) doğru bir şekilde yapılandırmanız da son derece önemlidir.

Hatalı Bağlantıları ve Sayfa Hatalarını Kontrol Etme

Sayfanızdaki sorunlu bağlantıları düzeltmek ve 404 hatalarını azaltmak, kullanıcı deneyimini ve arama motoru performansını artırabilir.

Kullanıcı Geri Bildirimlerini Değerlendirmek

Kullanıcıların site deneyimleri hakkındaki geri bildirimlerine kulak vermeniz önemlidir. İhtiyaçlarını dikkate alarak geri dönüşlerde bulunmanız imajınızı ve kullanıcı deneyimini olumlu etkileyecektir. Geri bildirimleri dikkate alarak değişiklikler yapmanız yeterli değildir. Birebir cevaplar ile kullanıcılarınızı dinlediğinizi ve buna yönelik çalışmalarda bulunduğunuzu dile getirmenizde fayda var.

Bir Web Sitesi Google Dizininde Düştükten Sonra Sıralamasını Geri Kazanabilir mi?

Sıralamanız Google tarafından geri çekildikten sonra eski yerinizi ve hatta daha iyi bir sıralamayı kazanmanız elbette mümkündür. Yeni içerik yayınlayarak trafik kaybınızı telafi edebilirsiniz. 

Önemli olan panik yapmadan ve kısa vadeli sıçramalar beklemeden, emin adımlarla uygunluğu, otoriteyi ve kullanıcı deneyimini iyileştirerek web sitesi kurtarma stratejilerini uygulamanızdır.

Uygunluk ve Otoriteyi Artırmanız için 10 İpucu

  • Alakalı ve bilgilendirici içerikler oluşturun. Bazen arama motorlarını düşünerek hareket etmek ister istemez gerçekleştirdiğimiz bir eylem olabiliyor. İçeriğinizin arama motorları dikkate alınarak değil, insanlar dikkate alınarak yazıldığından emin olun.
  • Düşük performans gösteren sayfalarınızı Google’ın alaka düzeyi sorularına göre kontrol edin.
  • Kullanıcı deneyimine öncelik verin.
  • Kullanıcı testleri yapın. Hedef kitlenizin güncel ihtiyaç ve sorunlarına kulak verin. 
  • Anahtar kelimeleri optimum kullanın. Sayfalarınızı doldurmaktan kaçının.
  • Sayfa içi ve sayfa dışı otoritenizi yükseltmeye önem verin.
  • Okuyucuları geri bildirim için teşvik edin.
  • İçerik iyileştirmelerini test yoluyla doğrulayın. 
  • Kalitesiz bağlantılarınızı temizleyin. Yüksek kaliteli bağlantılar kazanmak için çabalayın.
  • Rakip analizi yapın.

Sonuç

Google bu güncellemeleri arama motoru standartlarını yükseltmek için gerçekleştirir. Eğer bu güncellemelerden sonra sıralamalarınız düşüş gösterdiyse, yapmanız gereken son şey paniktir. Yukarıda bahsetmiş olduğum analiz araçlarıyla hangi sayfalarınızın sıralama kaybı yaşadığını tespit ederek bu sayfalarda iyileştirmeler yapmanızda fayda vardır. 

Mevcut performans değerlendirmenizi güncel olarak yapmak SEO çalışmalarının başında gelir. Sıralama kaybı yaşamak istemiyorsanız bu analizleri belirli sürelerde rutin haline getirmenizde fayda var. Bunu yaptıktan sonra Core Update öncesi ve sonrasında analiz sonuçlarına göre iyileştirmeler yapmak sizin için hiç zor olmayacaktır. Böylece sıralama dalgalanmalarından olabildiğince az etkilenmeniz mümkündür. 

Yorumunuz

Bu site reCAPTCHA ve Google tarafından korunmaktadır Gizlilik Politikası ve Kullanım Şartları uygula.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

En kaliteli web deneyimini sağlamak için çerezleri kullanıyoruz.
Teklif Al
Hemen Ara
WhatsApp