Skip links
CMS nedir?

İçerik Yönetim Sistemi (CMS) Nedir?

CMS Nedir?

CMS, şirketlerin dijital içeriklerini yaratma, düzenleme, yönetme ve yayınlama sürecini yürüttükleri bir sistemdir. Yazılım bilgisine sahip olmadan içerik oluşturma imkânı sunan hazır bir yazılım uygulamasıdır. Content Management System olarak açılımı yapılan CMS, Php, HTML, Javascript ve CSS gibi çeşitli programlama dillerinin bir araya gelmesiyle, kodlanarak hazırlanan bir yapıdır. Tek bir CMS (içerik yönetim sistemi) yoktur, birden fazladır ve dünya genelinde yüzlercesi aktif olarak kullanılmaktadır. En bilinen CMS örneği WordPress’tir ancak bu içeriğimde bilinen CMS uygulamaları hakkında detaylı bilgiler vereceğim.

Neden CMS Kullanımı Tercih Edilir?

Teknik ve Kodlama Bilgisine İhtiyaç Yoktur: Yazılım ya da kodlama bilmenize gerek kalmaz. Çünkü CMS, kolay arayüzü ve hazır kodlama sistemiyle isteklerinize hızlı bir şekilde cevap verebilir. İçerik oluşturma-düzenleme, bağlantı ekleme, sayfa tasarımı gibi birçok şeyi kodlama bilmeden yapmanızı mümkün kılar.

 

Çeşitli Dil Desteği: İçeriğiniz çeşitli şekillerde orijinal dili dışında bir dile vakıf insanların karşısına çıkacaktır. Bu noktada içeriğin dil desteği, hedef kitlenizi genişletmekte önemli bir rol oynar. Bundan dolayı aradığınız CMS platformunda çoklu dil desteği önemli bir etken olmalıdır.

 

CMS

Responsive (Duyarlı) Tasarım): Duyarlı tasarım (responsive tasarım), bir web bölümü veya gösterimi farklı miktarda ve ekran boyutlarında düzgün bir şekilde görüntülenmesini sağlamak için önerilen bir yaklaşımdır. Eski tasarımlarda olduğu gibi tek bir ölçü baz alınmaz. İnsanların siteyi görebildiği cihaza yönelik birtakım düzenlemeler yapılır. Örneğin meta açıklamanızı masaüstünde ve telefonunuzda nasıl gözüktüğüne dikkat ederek oluşturabilirsiniz. Duyarlı tasarım kullanıcı deneyimi açısından oldukça önemlidir. 

Duyarlı tasarımın faydalarından bazıları şunlardır;
• Teknik bakım ve yönetim kolaylığı
• Olumlu kullanıcı deneyimi
• Yüksek SEO performansı
• Çeşitli cihazlara uyumluluk
• Erişilebilirlik
• Düşük Maliyet
• Zaman tasarrufu

 Zamandan tasarruf sağlar: Birden fazla kullanıcının aynı anda çalışabilmesine ek olarak kodlama kullanılmaması zaman tasarrufu sağlar.

 

SEO özellikleri ve uzantıları ekleme: Eklentilerin amacı, site sahibinin ihtiyaçlarını kodlar ile vakit kaybettirmeden karşılamaktır. İçeriklerinizi SEO uyumlu bir şekilde hazırlarsanız, arama motoru sonuç sayfasında (SERP) görünürlüğünüz artabilir. Bu şekilde sitenizdeki organik trafiği arttırabilirsiniz. CMS platformları SEO uzantıları ile içeriklerinizi optimize etmenize yardımcı olur.

İçeriklerinizi nasıl SEO uyumlu hale getirebilirsiniz?

 
  • Sayfa başlıklarını ve meta açıklamalarını anahtar kelimelere uygun olarak oluşturmak
  • SEO dostu URL yapıları kullanmak
  • Görsellere anahtar kelimelerinizi içeren alt metinler eklemek
  • İçerik haritası navigasyonunu dahil etmek
  • Sayfa içi bağlantıları güncellemek
  • Sayfa yükleme sürelerini optimize etmek

CMS'nin 2 Bölümü: CMA ve CDA

 İçerik yönetim sistemi anlamına gelen CMS, iki bölüme ayrılmaktadır:

İçerik Yönetimi Uygulaması (CMA) 

CMA, içerik üreticilerine içeriklerini oluşturma ve düzenleme imkanı tanıyan bir arayüzdür. Böylece eklenen görsel, metin, video gibi içerikleri ön izlemesini yaparak sayfada en iyi şekilde konumlandırabilirler. CMA, sitenin ve içeriğin kısa sürede güncellenmesine olanak tanır. 

İçerik Dağıtım Uygulaması (CDA) 

Web sitesinin yükleme sürelerini depolayarak, ziyaretçilere daha hızlı bir performans ile iyi bir kullanıcı deneyimi sunar.

En Popüler İçerik Yönetim Sistemleri

Yüzlerce içerik yönetim sistemi (CMS) mevcuttur. Sizin için en popülerlerini şu şekilde sıralayacağım;

1- WordPress 

Çok fazla rağbet gören ve genellikle bir blog alt yapısı olarak bilinen WordPress, WooCommerce eklentisi ile e-ticaret hizmeti verebilir. 

2- Joomla

E-dergi, haber siteleri ve küçük işletmelerin oldukça faydalandığı bir sistemdir. 

3- Drupal

Kısıtlı temalarla dahi iyi bir tasarım imkanı sunan Drupal, aynı zamanda çoğu eklentisinin de ücretsiz olmasıyla bilinir.

4- Opencart

Çevrimiçi mağazalar için oldukça kullanışlı bir sistemdir.

5- Shopify

OpenCart’tan 5 sene sonra (2004’te) kurulmuş olmasına rağmen dünya çapında oldukça kullanılan bir e-ticarete yönelik içerik yönetim sistemidir. Türkiye’de de oldukça yaygındır. Ödeme ekranı, genel kullanım arayüzü oldukça basit ve anlaşılırdır. 

6- Episerver

Özellikle büyük ve orta ölçekli işletmelerin dijital varlıklarını yönetme konusunda oldukça etkilidir.

7- Magento

E- ticaret odaklı bir içerik yönetim sistemidir. Shopify’dan 4 sene sonra kurulmuştur. 

 

Blog, site, uygulama ve daha birçok dijital platformu oluşturma ve geliştirmeye fırsat sunan içerik yönetim sistemlerinden faydalanmanız sizi birçok açıdan rakiplerinizden ileri taşıyacaktır. SEO eklentileriyle organik trafiğinizi arttırırken, hazır kodlamalarla zamandan tasarruf edin. Bu sayede ziyaretçilerinize eşsiz deneyimler sunun.

Yorumunuz

Bu site reCAPTCHA ve Google tarafından korunmaktadır Gizlilik Politikası ve Kullanım Şartları uygula.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

En kaliteli web deneyimini sağlamak için çerezleri kullanıyoruz.
Teklif Al
Hemen Ara
WhatsApp