Skip links
rage click wallpaper

Öfkeli Tıklama Nedir? Nasıl Analiz Edilir ve Önlenir?

Rage Click (Öfke Tıklaması) Nedir?

Rage click, öfkeli tıklama anlamına gelir. Kullanıcının bir web sitesinde birden çok kez aynı ya da farklı bağlantılara, butonlara tıklamasıyla meydana gelir. Bu sayfalar ilk tıkladığınızda beklediğiniz sonucu vermediğinden veya yavaş yüklendiğinden, tıklamaya devam etme eğilimi gösterirsiniz. Bu tür durumlarda sonucu geç alabilmeniz ya da ulaşamamanız sizi hayal kırıklığına ve zaman kaybı dolayısıyla öfkeli bir ruh haline itebilir. Rage clickler sonucunda ya kullanıcı siteden ayrılır ya da huzursuzlukla aramaya devam eder. Bu tıklamalar, kullanıcılarınıza kötü bir deneyim sunarlar.

öfkeli tıklama

Rage Click (Öfke Tıklaması) ve Dead Click (Ölü Tıklama) Farkı

Rage Click ve Dead Click kullanıcı deneyimi ve arayüzü (UX ve UI) tasarımı sırasında kullanılan kavramlardandır ve bazen karıştırılabilirler. UI ve UX konusunda detaylı bilgi alarak hedef kitlenizin kullanıcı deneyimini iyileştirmek istiyorsanız “UI ve UX: İlişkisi ve Farkları” içeriğine göz atabilirsiniz.

Rage click, web sitesi ya da uygulamada yaşanan bir performans probleminden dolayı kullanıcıların birden çok kez tıklama yapmasıdır. Rage clickler, kullanıcıyı tatmin etmez ve beklentilerini karşılamayan bir deneyim bırakır.

Dead Click, tıklamalar sonrası bir tepki alınamamasını ifade eder. Rage clickteki beklenmedik ya da performanstan dolayı oluşan hata, dead clickte kullanıcı arayüzü hatası veya teknik bir hatadan kaynaklıdır. Dead clickler kullanıcının istedikleri bağlantıya yönlendirilmemesini sağlar ve sonuca ulaştırmazlar.

Her iki tıklama türü de kullanıcının vaktini alır ve bilgiye ulaşmasını zorlaştırır. Bu tıklamaları engellemek için web sitesi veya uygulama geliştiricileri, çeşitli analiz araçları kullanır.

Rage Click Neden Meydana Gelir?

Sayfa Yükleme Hızı: Sayfanın yavaş yüklenmesi, yüklenme sürecinde kullanıcının sonuç alabilmek için çok tıklama yapmasını sağlar. Sayfa hızının optimize edilmesi rage click’i yok edebilecek unsurlardan biridir ve daha iyi bir kullanıcı deneyimi sağlar.

Bağlantı Kontrolü: Sayfanızdaki link ve butonların güncel olmasına özen gösterin. Kullanıcıların sürekli 404 yönlendirmesiyle karşılaşması ve amacına ulaşamaması, sayfanızda vakit geçirme isteklerini ortadan kaldıracaktır. Bu nedenle kolay bir arayüz ve güncel bağlantıları tercih edin. Kontrolünü Google Search Console ya da ücretli analiz araçlarından yapabilirsiniz.

öfkeli tıklama

Rage Click’i Önleme Yöntemleri

Kullanıcı Görüşü: Bir web sitesi ya da uygulamanın eksiklerini en iyi görme yolu, kullanıcıların görüşlerini almaktır. Bazen sitede fark edemeyeceğiniz kadar küçük sorunlar, kullanıcı deneyimini olumsuz etkileyen bir faktör olabiliyor. Çeşitli anketler ya da geri bildirim formları sayesinde kullanıcıların sayfanızda geçirdiği vaktin kalitesini ölçerek iyileştirmeler yapın.

A/B Testleri: A/B Testlerinden yararlanarak kullanıcıya daha pratik ve estetik gelen yolu seçmesini sağlayın. Daha iyi bir deneyim yaşamaları için çeşitli tasarımları ve sitenizdeki işlevsel değişiklikleri kullanıcı testine tabi tutabilirsiniz.

Kullanılabilirlik Testleri: Kullanıcıların web sitesi ya da uygulamada gezinirken nasıl bir deneyim yaşadığını gözlemleyebilirsiniz. Sitenizde geçirilen vakit, bir tasarım problemi, sorunlu bir bağlantı ve çok daha fazlasını görmenizi sağlar. Bu sayede kullanıcıların hangi anlarda rage clicke başvurduğunu görmüş olursunuz.

AB Testleri rage clicks

Rage Click İncelemesi Sağlayan Analiz Araçları

1- Yandex Metrica

Yandex Metrica, kullanıcıların web sitenizdeki etkileşimlerini izlemenizi sağlar. Rage Click analizi için:

  • Yandex Metrica Hesabınıza giriş yapın. Analiz etmek istediğiniz projeyi seçin.
  • Sol taraftaki menüden “Raporlar” sekmesini seçin.
  • Kullanıcı deneyimlerini görmek istediğiniz raporu seçin.
  • Isı Haritası Raporunu Kullanın: Ekranda ısı haritaları gösteren bir seçenek tüm tıklama davranışlarınızı gözler önüne serer. Tıklamaların sıklığını ve alanlarını gösterir.
  • Rage Click: Kullanıcıların belirli alanlarda sıkça tıkladığı yerler rage click eseri olabilir.
  • Uygun fiyatlandırma ve kullanım kolaylığı açısından tercih edilir.
yandex metrica öfkeli tıklama

2- Hotjar

  • Bu analiz aracı, web sitenize gelen ziyaretçilerin davranışlarını gözlemlemenizi sağlar. Bir izleme ve analiz aracı olan Hotjar’ın “heatmaps” (ısı haritası) özelliği mevcuttur. Bu özellik, rage click gibi sorunların analizinde büyük rol oynar.
  • Yan menüden “Heatmaps” seçeneğini seçerek “New Heatmaps” bölümüne tıklayın.
  • İsim seçin ve URL’i doldurun.
  • İstenen haritayı görmek için “View Heatmap”i seçin.
  • “Device” alanından çoklu cihaz seçeneğini kullanabilirsiniz.
  • “Type” alanından farklı haritalar arasında geçiş yapabilirsiniz.
tıklama
  • Hotjar, tüm özellikleriyle kullanıcı deneyiminizi iyileştirerek trafiğinizi güçlendirmenizi hedefler. Analizler için çoklu cihaz desteği sağlamanın yanında dışa aktarma özelliğiyle verileri müşterilerinizle paylaşabilmenizi de mümkün kılar.
  • Hotjar Fiyatlandırması bu şekilde:

3- FullStory

Benzersiz Tıklama Haritaları özelliğiyle ve sağlam platformuyla tanınan FullStory, kapsamlı özellikleri ve veri doğruluğuyla oldukça ön plandadır.

Isı haritaları, oturum kayıtları ve kullanıcı geribildirimleri sunar. Rakiplerine göre fiyat açısından biraz pahalı olabilir.

Oturum kaydı: Kullanıcıların gezintilerinin gerçek zamanlı olarak kaydedilmesini sağlar. Bu kayıtlar incelenir ve iyileştirmeler yapılır.

Yorumunuz

Bu site reCAPTCHA ve Google tarafından korunmaktadır Gizlilik Politikası ve Kullanım Şartları uygula.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

En kaliteli web deneyimini sağlamak için çerezleri kullanıyoruz.
Teklif Al
Hemen Ara
WhatsApp