Teknolojinin hızla gelişmesiyle, işletmelerin dijital pazar rekabetinde önde olma arzusu doğrudan bağlantılıdır. Bu hıza ayak uydurmak isteyen işletmeler, etkili pazarlama stratejileri arayışı içerisindedirler. Google’ın kullanıma sunduğu Performance Max (PMax) internet kullanımının artmasıyla ivme kazanan dijital reklamcılık stratejilerini etkileyecek güçlü bir araçtır. Bu içerikte PMax’in ne olduğundan ve işletmelerin etkilerini üst düzeye çıkarmak için PMax’i nasıl kullanabileceğinden bahsedeceğim.
Performance Max Nedir?
İçindekiler
PMax’in çalışma prensibi, reklamverenin belirlediği bir bütçeyle kampanyasının belirli bir KPI hedefine (örneğin, dönüşüm, web sitesi trafiği, uygulama indirilmesi vb.) ulaşmasını sağlamaktır. PMax, kampanyanın bütçesini optimize etmek ve her bir reklam gösterimini mümkün olan en yüksek performansla sunmak için otomatik olarak teklif verir. Yapay zeka ile çalışan Performance Max kampanya türünün amacı, reklamların mümkün olan en uygun fiyata ve en yüksek performansla verilmesidir. PMax, işletmenin ürün veya hizmetleriyle ilgilenen hedef kitlesi ve ilgilenmesi olası olan potansiyel kitlesine reklamları ulaştırarak etkili bir dönüşüm hedefler. Performans reklamverenlerinin tüm Google Ads envanterlerine tek bir kampanyadan erişmesine olanak sağlar. Böylece firmanın daha çok insana görünür olarak daha iyi bir dönüşüm almasını sağlar. Performance Max ile diğer kampanyalar arasındaki temel fark, Google’ın reklamverenin sağladığı bilgilere dayanarak kampanyayı otomatikleştirmesidir.
Neden Performance Max Kullanmalıyım?
Google Ads Otomasyonu
Yukarıda da bahsettiğim üzere, özellikle belirli reklamcılık ve dönüşüm hedefleriniz varsa (ör. çevrimiçi satışları artırma, olası satış yaratma, uygulama indirilmesi vb.) PMax hedeflerinizi gerçekleştirmek için makine öğrenimi modellerini kullanır. Google Ads otomasyonu, hedeflerinize daha hızlı, düşük maliyetli ve yüksek performanslı bir ulaşım sağlamanız için idealdir.
Daha Fazla Erişim ve Görünürlük
Reklamlarınızın yalnızca belli bir kanalda gözükmesindense her kanalda gözükmesini istiyorsanız, PMax sizin için bunu gerçekleştirir. Tek bir kampanya kullanarak Google’ın tüm reklam kanallarına kolayca erişmiş olursunuz. Birden çok reklam ağı ve formatını kullanarak geniş bir etkileşim yelpazesi elde etmenizi sağlayarak geniş kitlelere yayılmanızı destekler.
Performance Max Kampanyasının Temel Özellikleri
URL Genişletme
Makine öğrenimi aracılığıyla, seçimleriniz üzerine siz ve müşterileriniz için en iyi performansı sağlayacak bir açılış sayfası seçer.
Asset Grupları
Asset Grupları: Performance Max, kampanyanızı oluştururken eklediğiniz medya, logo, başlık, açıklama gibi bilgilerden oluşan asset gruplarını kullanır. Asset grupları, reklamınızın hangi kanalda (Youtube, Gmail vb.) sunulduğuna bağlı olarak otomatik eşleştirilir. Kampanya başına birden fazla grup oluşturulabilir.
Kitle Sinyalleri
Google’ın reklamlarınız için kimi hedeflemesi gerektiği konusunda fikir verebilmesi için kitleler seçebilirsiniz. Böylece reklamlarınız, dönüşüm sağlama ihtimali en yüksek olan kitleye otomatik olarak gösterilecektir. Sizin belirlediğiniz kitle ve bu kitlenin sahip olduğu davranışlara ek olarak Google, benzer ilgi alanlarına sahip olan ve benzer davranışlar sergilemesi muhtemel olan tüketicileri belirleyecektir. Böylece kitle sinyalleri verileri, reklamlarınızın görünürlüğünü artırarak daha geniş kitlelere yayılmasını hızlandırabilir.
Reklam Uzantıları
Reklam Uzantıları (Extensions), ekleyebilirsiniz. Performance Max kampanyaları için belirli sitelink’leri seçip oluşturabileceğiniz gibi, mevcut hesap düzeyinde sitelink uzantılarını kullanmayı da seçebilirsiniz. Kampanya, hedeflerinize göre uzantı biçimleri önerecektir.
E-Ticaret Firmaları İçin Performance Max Kampanyalarının Önemi ve Etkileri
Sektörde artan rekabet ve talep hacminden dolayı, günümüzde dijital pazarlama stratejilerinin önemi daha da artmaktadır. Rekabetin üst düzey olduğu bu alanda hedef kitlelerine ulaşmak isteyen E-ticaret şirketleri, satış hedeflerini gerçekleştirmek için iyi bir pazarlama stratejisine başvurmalıdır. Bu noktada Performans Max kampanyaları, E-ticaret şirketlerini olumlu etkileyecek birçok avantajıyla öne çıkıyor. Düşük maliyet, yüksek hız, yapay zeka ile otomatik optimizasyon, her kanalda reklam fırsatı ve daha geniş kitlelere ulaşma imkanlarıyla PMax reklam kampanyaları, E-Ticaret şirketleri için oldukça önemli bir fırsat haline geliyor.
Performance Max Kampanyası Nerede Gösterilir?
Google Maksimum Performans kampanyası aşağıdaki kampanya türlerinde gösterilebiliyor.
- Youtube
- Arama Ağı
- Keşfet
- Gmail
- Haritalar
- Görüntülü Reklam Ağı
Performance Max Kampanyası Nasıl Oluşturulur?
Hedeflerinizi Seçin
Performansınızı artırmak istediğiniz dönüşüm hedeflerini ve kampanyanızın ana hedefini seçin. Böylece Google Maksimum Performans kampanyanızda dikkat edilecek ilk unsurları, birincil optimizasyon hedeflerini belirlemiş olacaksınız.
Performansı Seçin
Kampanya hedefinizi seçmeniz istendikten sonra kampanya türünüzü seçmeniz istenecektir. Maksimum performans (Performance Max) seçeneğini seçin.
Bütçenizi ve Teklif Stratejilerini Belirleyin
Google Maksimum Performans Kampanyası sizlere otomatik olarak geçmiş hesap performansınıza dayalı bir CPA veya ROAS hedefi önerebilir. Böylelikle bu verileri otomatik olarak kullanabilirsiniz.
Google Maksimum Performans Kampanyası Ayarlarınızı Seçin
Hedefleriniz, bütçeniz ve teklif stratejinizden sonra bu adımda kampanyanızın lokasyon ve dil ayarlarını seçmeniz gerekiyor. Reklamları göstereceğiniz hedef kitle, kampanyaların başlangıç ve bitiş tarihi gibi ayarları da buradan gerçekleştirebilirsiniz.
Mülk Grubu Oluşturma
Performance Max kampanyası, mülkleri dönüşüm hedeflerinizle ilgili reklam biçimleriyle otomatik olarak birleştirir. Yani reklam kampanyanız, sisteme yüklediğiniz öge genişliğiyle orantılı bir kitleye gösterilir. Mülkleriniz şunları içeriyor:
• Müşterileri göndermek istediğiniz görünen URL veya açılış sayfası,
• Fotoğraflar,
• Logolar,
• Videolar,
• Metin başlıkları ve açıklamalar
• Harekete geçirici mesaj (Call-to-action)
Kampanya başına birden çok mülk grubu oluşturabilirsiniz.
Filtre Kullanımı
Çeşitli filtreler kullanarak reklamlarınızı daha belirgin bir şekilde müşterilerinize sunabilir, ek olarak takipçilerinize sizinle iletişim kurabilecekleri farklı yollar yaratabilirsiniz.
Kampanya Özetinizi Gözden Geçirin
Bu adıma sorunsuz bir şekilde geçtiyseniz, Google Maksimum Performans kampanyanız neredeyse tamamlandı. Eklemek istediğiniz herhangi bir şey veya düzeltmek istediğiniz bir hata olup olmadığını görmek için kampanyanızı yayınlamadan önce özet sayfasını kontrol edebilirsiniz.
İzleme ve Raporlama
Google Ads raporlaması ve analizi aracılığıyla Maksimum Performans kampanyalarınızın performansını düzenli olarak takip etmeniz mümkün. Bunun için gösterimler, tıklamalar, dönüşümler ve işlem başına maliyet gibi temel ölçümleri inceleyebilirsiniz. Performance Max kampanyasını oluşturduktan sonra kısa vadede dönüşüm alamayabilirsiniz. Ancak unutmayın, bu kampanya hedefinizi en yüksek performans ve düşük bütçeyle yerine getirmek için tasarlandı. Projenizin oturması için bir hafta verin ve bu süreçte düzenli olarak verilerinizi incelemeyi unutmayın.