Skip links
site dışı SEO

Site Dışı SEO (Off-Page SEO) Nedir?

Site Dışı SEO Nedir?

Site dışı SEO (Off-Page SEO), bir web sitesinin arama motoru sıralamalarını iyileştirmek için gerçekleştirdiği site dışındaki faaliyetlerini ve stratejilerini ifade eder. Site dışı SEO, linklerin yanı sıra sitenin itibarı ve otoritesini artırmak amacıyla site dışında yapılan pazarlama çalışmalarını da kapsar.

Site Dışı SEO ve Site İçi SEO Farkları Nelerdir?

Site İçi SEO (On-Page SEO)

Site içi ya da sayfa içi SEO (On-Page SEO), bir web sitesinin arama motoru sonuç sayfasındaki sıralamasını iyileştirmek adına uygulanan tüm site içi çalışmaları kapsar. Ana sayfa ve alt sayfalar içerisindeki başlık etiketi, meta açıklama, görsel, içerik, URL gibi birçok alanda yapılan optimizasyonlar site içi optimizasyon olarak adlandırılır. Bağlantılar, web sayfasının dışında gerçekleşerek, sayfa dışı SEO içerisinde yer alırken, sayfa hızı ve anahtar kelime yoğunluğu gibi faktörler sayfa içi SEO alanına dahildir. On-Page SEO, site içi çeşitli faktörleri arama motorları için optimize ederek web sitenizin görünürlüğünü artırmanızı sağlar. 

Site Dışı SEO (Off-Page SEO)

Site dışı SEO, tıpkı site içi SEO amaçlarında olduğu gibi web sitenizin itibarını artırarak arama motoru sonuç sayfalarında daha iyi bir sıralama elde etmenizi sağlar ancak bunu daha farklı yöntemlerle yapar. Aşağıda sayfa dışı SEO’nun çalışma yürüttüğü alanlar örnek olarak verilmiştir:

  • Bağlantı Oluşturma
  • Sosyal Medya Pazarlaması
  • İçerik Pazarlaması
  • Yerel SEO
  • İtibar Yönetimi
  • Forum ve Topluluk Katılımı
site-disi-seo-dis-seo

Site Dışı SEO Neden Önemlidir?

Site dışı SEO çalışmaları, web sitenizin arama motorlarında daha yüksek sıralamalara ulaşması ve çevrimiçi varlığının güçlenmesi için hayati öneme sahiptir. Bağlantı oluşturma, sosyal medya pazarlaması, içerik pazarlaması, yerel SEO, itibar yönetimi, forum ve topluluk katılımı gibi stratejiler, web sitenizin otoritesini ve güvenilirliğini artırmada kritik rol oynar. Bu çalışmalar, yalnızca arama motorlarında değil, aynı zamanda kullanıcılar nezdinde de sitenizin değerini yükseltir. Marka imajınızı korumanız ve itibarınızı güçlendirmeniz hedef kitlenizin size olan sadakatini korurken, potansiyel kitleniz için de teşvik edici bir rol oynar.

Site Dışı SEO Nasıl Yapılır?

Site dışı SEO’da en önemli faktörlerden biri otoriter ve kaliteli sitelerden sağlanan backlinklerdir. Site içi SEO çalışmalarınızda yapmış olduğunuz üzere SEO uyumlu link çalışmaları, aynı şekilde site dışı SEO stratejilerinizde de etkisini gösterecektir. 

Link İnşası (Link Building)

Site dışı SEO’da en önemli faktörlerden biri otoriter ve kaliteli sitelerden sağlanan backlinklerdir. Site içi SEO çalışmalarınızda yapmış olduğunuz üzere SEO uyumlu link çalışmaları, aynı şekilde site dışı SEO stratejilerinizde de etkisini gösterecektir. 

Diğer web sitelerinin sizin sitenizdeki sayfalara bağlantı vermesi, link inşası anlamına gelir ve bu tarz çalışmalar “backlink” çalışmaları olarak adlandırılır. Siteniz, yüksek otoriteye sahip sayfalardan geri bağlantı aldığında, arama motoru sonuç sayfası sıralamasında yükselmeniz ve yetkinliğinizin artması olağandır. 

Etkili Bir Bağlantının Özellikleri

  • Bağlantılı sitenin otorite yüksekliği ve güvenilirliği önemlidir.
  • Bağlantılı site, sektör ve bağlantı verdiği site ile ilgili olmalıdır. İlgisiz siteler otoritesi yüksek dahi olsa uzun vadede olumlu bir etki bırakmazlar.
  • Bağlantının ne kadar süre önce verildiği, yeniliği de oldukça önemlidir.
  • Bağlantının verilmesi kadar nasıl verildiği de önemlidir. İçinde geçen metin, konuyla alakası ve ziyaretçileri yönlendirme şekli profesyonel olmalıdır.

Bağlantı Haricinde Site Dışı SEO Çalışmaları

Bağlantı oluşturma, en bilinen ve yaygın strateji olsa da, sayfa dışı SEO bunun ötesine geçer ve çeşitli yöntemler ve taktikler içerir. 

Sosyal Medya Pazarlaması

Günümüzde sosyal medya, web sitenizin görünürlüğünü artırmak ve markanızı geniş kitlelere tanıtmak için mükemmel bir platformdur. Potansiyel müşterilerinizi bulabileceğiniz ve mevcut kitleniz ile buluşabileceğiniz bu platformda aktifliğiniz, site dışı SEO çalışmalarınız için önemlidir. 

Takipçilerinizin sorularını yanıtlayarak, şikayetlerini dikkate alarak ve yapacağınız değişiklikler konusunda sosyal medya anketleriyle onlardan fikir alarak kullanıcı deneyimini iyileştirebilirsiniz. Aynı zamanda içeriğinizin sosyal medya platformlarında paylaşılması geniş bir kitleye ulaşarak etkileşiminizin artmasını sağlayacaktır. Ek olarak hedef kitlenize ve potansiyel müşterilerinize yönelik reklam kampanyaları da marka bilinirliğinizi artırmaya yönelik güçlü bir strateji olacaktır.

İçerik Pazarlaması

Oluşturduğunuz özgün ve kaliteli içeriği çeşitli platformlarda paylaşma stratejisi, içerik pazarlama olarak adlandırılır. İçerik pazarlamasının birkaç yöntemi aşağıda sıralanmıştır;

  • Misafir/Konuk Yazarlık (Guest Blogging): Diğer otoriter sitelerde konuk yazılar yazarak marka bilinirliğinizi artırabilir ve geri bağlantılar elde edebilirsiniz. Sektörünüzle bağlantılı ve otoriter siteler seçmeye özen gösterin. Böylece yazınızla sizi tanıyan kitle, sizin potansiyel kitlenizi oluşturabilir ve daha yakından incelemek için sayfanıza yönelebilir.
  • İnfografikler ve Videolar: Görsel ve videolu içerikler oluşturarak bunların paylaşılmasını teşvik edebilirsiniz.
  • Podcastler ve Web Seminerleri: Kendi podcastlerinizi veya web seminerlerinizi (webinars) düzenleyerek uzmanlığınızı sergileyerek içeriklerinizin daha fazla kişiye ulaşmasını sağlayabilirsiniz.
guest blogging-site dışı SEO

Yerel SEO Çalışmaları

Yerel SEO, belirli bir coğrafi bölgedeki kullanıcıları hedeflemek için yapılan optimizasyon çalışmalarıdır.

Google My Business: İşletmenizin Google My Business profilini oluşturun ve optimize edin.

Yerel Dizinler: İşletmenizi yerel dizinlerde ve harita servislerinde listeleyin.

Yerel Etkinlikler ve Sponsorluklar: Yerel etkinliklere katılarak veya sponsorluklar yaparak toplulukla etkileşim kurabilirsiniz.

Böylece sitenizi bölgesel olarak tanıtma fırsatı yakalayarak hedef kitlenizi genişletebilirsiniz.

İtibar Yönetimi

Çevrimiçi itibar yönetimi, markanızın olumlu bir imaj oluşturmasına ve sürdürmesine yardımcı olur. Müşteri yorumlarını izlemek ve yanıtlamak, potansiyel müşterilere işletmenizin güvenilir olduğunu gösterir.

Yorum Yönetimi: Çeşitli inceleme sitelerinde (Google My Business, Yelp, TripAdvisor vb.) işletmenizin aldığı yorumları izleyin ve yanıtlayın. Olumlu yorumlar, potansiyel müşterilere güven verirken, olumsuz yorumlara yapıcı yanıtlar vermek krizi yönetmenize yardımcı olur.

Online PR Çalışmaları: Basın bültenleri ve haber makaleleri ile markanızın görünürlüğünü artırabilirsiniz.

Forum ve Topluluk Katılımı

İlgili forumlar, topluluklar ve soru-cevap sitelerinde aktif olarak katılım sağlamak, hem marka bilinirliğinizi artırır hem de değerli geri bağlantılar elde etmenize yardımcı olur.

Soru ve Cevaplar: İlgili konularda bilgi verici cevaplar yazarak uzmanlığınızı gösterin ve web sitenize yönlendirme yapın.

Topluluk İçi Paylaşımlar: Forum ve topluluklarda aktif olarak içerik paylaşarak etkileşim sağlayın.

Sonuç

Site dışı SEO’yu doğru ve etkili bir şekilde uygulayarak, web sitenizin organik trafiğini artırabilir, marka bilinirliğinizi genişletebilir ve uzun vadeli başarı elde edebilirsiniz.

Yorumunuz

Bu site reCAPTCHA ve Google tarafından korunmaktadır Gizlilik Politikası ve Kullanım Şartları uygula.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

En kaliteli web deneyimini sağlamak için çerezleri kullanıyoruz.
Teklif Al
Hemen Ara
WhatsApp