Skip links
site içi seo- on-page seo-

Site içi SEO (On-Page SEO) Nedir?

Site İçi SEO (On-Page SEO) Nedir?

Site içi ya da sayfa içi SEO (On-Page SEO), bir web sitesinin arama motoru sonuç sayfasındaki sıralamasını iyileştirmek adına uygulanan tüm site içi çalışmaları kapsar. Ana sayfa ve alt sayfalar içerisindeki başlık etiketi, meta açıklama, görsel, içerik, URL gibi birçok alanda yapılan optimizasyonlar site içi optimizasyon olarak adlandırılır. Bağlantılar, web sayfasının dışında gerçekleşerek, sayfa dışı SEO içerisinde yer alırken, sayfa hızı ve anahtar kelime yoğunluğu gibi faktörler sayfa içi SEO alanına dahildir. On-Page SEO, site içi çeşitli faktörleri arama motorları için optimize ederek web sitenizin görünürlüğünü artırmanızı sağlar. Arama motoru sonuç sayfasında iyileşen performansınız, daha fazla potansiyel müşteriye ulaşmak, artan satış ve trafik gibi birçok olumlu etki yaratır. Gelin beraber her web sitesi sahibinin hayali olan site görünürlüğünü artırmanın sayfa içi SEO ile nasıl mümkün olacağını inceleyelim.  

SİTE İÇİ SEO-

Site İçi SEO Nasıl Yapılır?

Başarılı bir site içi SEO (On-Page SEO) çalışması yazılım, tasarım ve içerik gibi farklı alanları içinde barındırarak birçok faktörün geliştirilmesiyle gerçekleşir. Web sitenizde yapılan iyileştirmeler, arama motoru botlarının ve kullanıcıların sitedeki verileri daha iyi anlamasına katkı sağlar. 

İşte başarılı bir site içi SEO stratejisi uygulamak için geliştirilmesi gereken  faktörler: 

  • İçerik Yapısı
  • Anahtar Kelime Yerleştirmesi
  • Görsel Destek
  • İçerik Okunabilirliği
  • Başlık Etiketleri ve Meta Açıklamalar
  • URL Yapısı
  • Site İçi Linkler
  • Kullanıcı Deneyimini İyileştiren Site Arayüzü Tasarımı
  • Site Hızı 
  • Anahtar Kelime Kullanımı
  • Anahtar Kelime Yoğunluğu
  • Görsellerde Alt Metinler (Alt Text)
seo-on-page-site-ici-seo

İçerik Yapısı

Site içi SEO’nun en temel ve önemli faktörlerinden biri, içerik yapısı ve kalitesidir. Kaliteli içerik, arama motorları tarafından ödüllendirilmenin yanı sıra kullanıcıların gözünde de itibarınızı artırır. Bu optimizasyonları uygulayabilmek için içeriğiniz içerisinde belirli alanlara dikkat etmeniz gerekmektedir. 

İhtiyaca Uygun, Özgün ve Detaylı İçerik Üretimi

Kullanıcıların bulmayı hedeflediği bilgiye ulaşmasını sağlayarak beklentilerini karşılamanız oldukça önemlidir. Her içeriğin kendine uygun bir yapısı vardır. İçerikte aktarılan bilgiye göre kısa ve net ya da detaylı bilgi verebilirsiniz. Değişmeyen tek nokta, içeriğinizin her zaman özgün olması gerektiğidir. Kendinizin ya da rakiplerinizin tekrarına düşmeden içerik yayınlayarak, kopya içerikten uzak durmalısınız.

Anahtar Kelime Yerleştirmesi

İçeriğiniz içerisinde yapay bir görünüm sunmadan, doğal ve akış halinde hedeflediğiniz anahtar kelimeleri kullanmalısınız. Anahtar kelime yoğunluğu düşük ya da yüksek olmamalıdır. 

Başlık ve Alt Başlıklar

İçeriğinizin kendi içerisinde bir düzeni olmalıdır. Ana vurgulanan başlık H1 etiketi ile gösterilirken, diğer başlıklarınız alaka düzeyine göre h2,h3… gibi etiketler almalıdır. Kullanıcıların belirli bir düzen içerisinde metninizi okumasını sağlayan bu başlıkların kullanımı, arama motorları tarafından da oldukça önemsenir. 

Görsel Destek

Kaliteli bir içerik yazmış olabilirsiniz ancak bu içeriği uygun görsellerle desteklemeniz sizin her zaman bir adım önde olmanızı sağlayacaktır. Uygun görsel kullanımına ek olarak bu görsellerin açıklayıcı ve anlaşılır olmasını sağlamak için onlara alt etiketler eklemeyi unutmayın.  

İçerik Okunabilirliği

Elbette her içeriğin uzunluğu farklı olabilir. Bazı konular daha kısa sürede aktarılırken bazı konular daha detaylı bir aktarıma ihtiyaç duyabilir. Yine de uzun ve ayrıntılı içeriklerin genellikle daha yüksek sıralamalar elde ettiğini bilmekte fayda vardır. Kısa bir içeriği sırf sıralama elde etmek isteğinden dolayı uzatmak yapay bir görünüm vererek tekrara düşeceğinden tasvip edilmeyen bir yöntemdir. İçeriğinize göre bir uzunluk belirlemeli ve okunabilirliğini artırmak açısından uygun başlıkları, kısa paragrafları ve listeleme yöntemlerini tercih edebilirsiniz. 

Başlık Etiketleri ve Meta Açıklamalar

Site içi (On Page) SEO stratejisinin en önemli faktörlerinden biri  başlık etiketleri ve meta açıklamalarıdır. Bu faktörler, kullanıcıların SERP içerisindeki hareketlerini etkilerken, web sayfalarınızın arama motorları tarafından daha iyi anlaşılmasını sağlar. Aynı zamanda potansiyel müşterilerinize ulaşmanızın kolaylaştıracağından bu alanda yapılacak olan optimizasyonlar oldukça önemlidir.

Başlık Etiketleri (Title Tags)

  • Başlıklarınız anahtar kelime içermelidir. 
  • Uzunluğu 50-60 karakter arasında olmalıdır. 
  • Özgün ve içeriği destekler nitelikte olmalıdır.
  • Aktif ses kullanılmalıdır.
  • Etkileyici başlık seçimleri, kullanıcıları siteyi ziyaret etmeye teşvik edeceğinden oldukça önemlidir.

Meta Açıklamaları (Meta Descriptions)

Meta açıklamada, akış içerisinde anahtar kelimelerinize yer vererek, içeriği etkili bir biçimde anlatmanız beklenmektedir.

 Etkileyici açıklamalar, kullanıcıları tıklamaya teşvik ettiğinden oldukça önemlidir. Sonuç sayfasında arama motoru ve kullanıcılar tarafından tamamının görülmesi için uzunluk 150-160 karakter ile sınırlandırılmalıdır.

Başlık ve açıklamalarda aktif ses kullanımı, ziyaretçinin okuma motivasyonunu artırır.

URL Yapısı

Başarılı bir site içi SEO (On-Page SEO) çalışması yazılım, tasarım ve içerik gibi farklı alanları içinde barındırarak birçok faktörün geliştirilmesiyle gerçekleşir. Web sitenizde yapılan iyileştirmeler, arama motoru botlarının ve kullanıcıların sitedeki verileri daha iyi anlamasına katkı sağlar.

Site İçi Linkler

Site içindeki diğer sayfalara yönlendirilen iç linklemeler, arama motoru botlarının sayfalarınız arasındaki ilişkiyi tanımlamasına yardımcı olur. Aynı zamanda kullanıcılarınızı ilgili olduğu başka bir sayfaya yönlendirerek hakkınızda daha fazla bilgi sahibi olmasını sağlayabilir ve  siteniz içerisinde gezintilerini uzatabilirsiniz.  Aynı zamanda güçlü sayfalardan daha az güçlü sayfalara doğru yapılan linkler, otoritenin site içinde dengeli bir şekilde dağılmasına yardımcı olur. Düzenli olarak site içi linklerinizi kontrol ederek kırık linklerinizi ayıklayın ve kullanıcı deneyiminizi olumsuz etkileyebilecek unsurlardan kaçının. 

Kullanıcı Deneyimini İyileştiren Site Arayüzü Tasarımı

Arama motoru sonuç sayfasında konumunuz, başlığınız, açıklamanız veya bir diğer faktör ziyaretçinin ilgisini çekebilir ve tıklayarak sitenize yönelmesini sağlayabilir. Bu noktadan sonra yapmanız gereken, mobil uyumlu ve kullanıcı dostu bir site tasarımına sahip olmaktır. Diğer faktörleri en iyi şekilde yerine getirerek sitenize ziyaretçi çekseniz dahi, site arayüzünün kullanıcı dostu olmaması, hemen çıkma oranını artırarak olumsuz sonuçlar ile karşılaşmanıza sebep olabilir. 

Responsif Tasarım

Sitenizde responsif tasarım (responsive design) kullanmanız oldukça önemlidir. Bir web sitesi responsive (duyarlı) olarak tasarlandığında, içeriğiniz artık birçok cihaz için daha erişilebilir olduğundan dolayı kitlenizin genişlemesi de mümkündür. Tek bir cihazdan erişim sağlayan kitlenin kullanıcı deneyimini önemsediğiniz gibi, diğer cihazları kullanan kesim için de kolaylık sağlamış olursunuz. Böylece genel erişilebilirliğinizi artırarak daha geniş bir kitleye erişme fırsatınız olur.

Site Hızı Artırma

Site içi SEO kriterlerinden olan site hızı, kitleye ulaşımınızı ve doğrudan arama motoru sıralamasındaki başarınızı etkileyen bir faktördür. Hem kullanıcı deneyimini iyileştirmeniz hem de arama motoru botları tarafından iyi bir sıralamayla ödüllendirilmeniz için site hızınızı optimize etmeniz oldukça önemlidir. Aksi halde hemen çıkma oranlarınızın yükselmesi, kullanıcı deneyiminizi olumsuz etkilerken arama motoru tarafından da kötü bir sıralama elde etmenize sebep olacaktır. 

Site Hızı Nasıl Artırılır?

  • Görsel yüklenme süresi site hızında etkili olduğundan, görselleri sıkıştırmayı deneyebilirsiniz.
  • Gereksiz Java Script ve CSS kodlarını kaldırmanız, sayfa hızınızı olumlu etkiler.
  • Tarayıcı Önbellekleme: Kullanıcıların daha önce ziyaret ettikleri sayfaların tekrar yüklenme süresini azaltmak için tarayıcı önbelleklemesini kullanın.
  • Hızlı bir web barındırma (hosting) hizmeti kullanın.
  • İçerik yönetim sisteminizi (CMS) ve eklentilerini düzenli olarak güncelleyin.

Anahtar Kelime Kullanımı

Anahtar Kelime Araştırması

Hedef kitlenizin ne aradığını, ihtiyaç ve beklentisinin ne olduğunu öğrenmek için anahtar kelime araştırması yapın.

Anahtar Kelime Yoğunluğu

Anahtar kelimeyi çok fazla kullanmaktan kaçının. Bu yöntem arama motorları tarafından cezalandırılabileceği gibi, ziyaretçilerinizin gözünde de profesyonellikten uzak ve yapay bir görünüm sunabilir. Her 100 kelimelik metin için yaklaşık 1-2 anahtar kelime kullanımı önerilir. Bu da içeriğin uzunluğuna oranla yaklaşık %1-2 anahtar kelime yoğunluğuna denk gelmektedir.

Başlık ve Alt Başlıklarda Kullanım 

Anahtar kelimelerinizi başlıkta (H1) ve alt başlıklarda (H2, H3,H4…) kullanın. Anahtar kelimeler kullanıcıların ihtiyaçlarına göre belirlendiğinden, yer aldığı başlıklar da kullanıcının gezineceği alanlardır. Bu nedenle anahtar kelimelerin başlıkta yer alması, kullanıcılar ve arama motorları tarafından oldukça önemlidir.

Hem kısa kuyruk (kısa kuyruk) hem de uzun kuyruk (uzun kuyruk) anahtar kelimeleri belirleyin.

Meta Etiketlerde Kullanım

Anahtar kelimeler sayfanızın meta başlığı (başlık) ve meta açıklama (açıklama) etiketlerinde kullanın. Bu, tıklama oranlarını (TO) artırabilir.

URL Yapısında Kullanım

Anahtar kelimelerinizi URL’lerde kullanın. Kısa ve anlamlı URL’ler oluştururken anahtar kelimeleri kullanmanız, kullanıcılar ve arama motorları tarafından sayfanızın amacının anlaşılmasını sağlayacaktır.

Görsellerde Alt Metinler (Alt Text)

Görsel dosya eklerinde ve alt etiketlerde (alt text) anahtar kelimeleri kullanın. Görsellerinizin açıklayıcı ve anlaşılır olmasını sağlar.

İçerik İçerisinde Anahtar Kelime Kullanımı

Anahtar sözcüğünü giriş kısmında kullanmanız oldukça önemlidir. Kısa ve uzun kuyruklu anahtar kelimeler kullanabilirsiniz ancak uzun kuyruklu anahtar kelimelerin arama hacmi düşük olmasına rağmen daha spesifik olduğunu ve belirli bir aramaya hizmet ettiğini unutmamanızda fayda var. Belirli bir ihtiyaca yönelik olan bu uzun kuyruklu anahtar kelimeler, trafik ve dönüşüm oranınızı olumlu etkileyebilir. İçerik içerisinde anahtar kelime kullanımının bir diğer önemli noktası ise, doğal ve akıcı bir şekilde kullanımdır. Anahtar kelimeler metine yedirilmiş olmalıdır ve kullanıcı anahtar kelime kullanımını yapay görmemelidir.

Site İçi SEO Hataları

Kullanıcı ve Arama Motoru Dostu Olmayan URL Yapısı Kullanmak

URL, arama motoru ve kullanıcılarınızın sayfanızı tanımasını ve içeriğine dair bilgi sahibi olması açısından önemli bir faktördür. Bu nedenle SEO uyumlu URL oluşturulması gerekir.

Mobil Dostu Olmayan Site Kullanmak

Günümüzde web siteleri, site trafiklerinin oldukça büyük bir bölümünü mobil üzerinden sağlarlar. Akıllı telefonların kullanımı bu kadar yaygınken web sitelerinin mobil dostu olmaması kullanıcı deneyimini olumsuz etkiler. 

Yüksek Yoğunlukta Anahtar Kelime Kullanımı

Anahtar kelime kullanımın yüksek olması ve metinde oluşan tekrarlar, ziyaretçiyi bağlamdan uzaklaştırarak sıkılmasına sebep olabilir. Her 100 kelimelik metin için yaklaşık 1-2 anahtar kelime kullanımı önerilir. Bu da içeriğin uzunluğuna oranla yaklaşık %1-2 anahtar kelime yoğunluğuna denk gelmektedir.

Kalitesiz İçerik ve Kopya İçerik Kullanımı

SEO uyumlu içerik oluşturmamak, web sitenizin kalitesini oldukça düşürecektir. Site içi SEO’nun önemli bir faktörü olan içerikleriniz, özgün ve kaliteli olarak SEO uyumlu bir şekilde oluşturulmalıdır. Kendi içeriklerinizi taklit etmemeli, rakip içerikleri kopyalamamalısınız. Arama motoru tarafından cezalandırılabileceğiniz bu yöntemler, SEO çalışmalarınızı olumsuz etkileyecektir.

Görselerde Alt Text Kullanmamak 

Görsellerinizin açıklayıcı ve anlaşılır olması için alt text kullanmanızda fayda vardır. Böylece arama motorları, içerik konusunu tespit ederken kullandığınız görselin de neyi ifade ettiğini kolayca anlayabilir. 

Site İçi SEO İçin Kullanabileceğiniz Araçlar

  • Google Keyword Planner
  • SEMrush
  • Ahrefs
  • Google Search Console
  • Google Analytics
  • Yoast SEO
  • Screaming Frog SEO Spider
  • Moz Keyword Explorer

Yorumunuz

Bu site reCAPTCHA ve Google tarafından korunmaktadır Gizlilik Politikası ve Kullanım Şartları uygula.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

En kaliteli web deneyimini sağlamak için çerezleri kullanıyoruz.
Teklif Al
Hemen Ara
WhatsApp